Vezi toate fotografiile (1)
Inginerii gigantului american testeaza in aceste momente o noua generatie de motoare pe benzina denumita
HCCI (abrvierea lui
Homogenous Charge Compression Ignition), despre care se spune ca vor aduce un consum de combustibil mai mic cu 15% comparativ cu motoarele conventionale de capacitati similare.
Noile creatii mecanice au fost montate deja pe un
Opel Vectra si pe un model-geaman
Saturn Aura si vor fi disponibile in viitorul apropiat pe mai multe modele
GM.
Agregatele folosesc mai toate descoperirile de ultima ora in materie de
eficienta, precum
injectia directa, varierea timpilor si nivelului de deschidere a supapelor si detectarea electronica a presiunii din cilindri, insa nu va faceti iluzii: majoritatea tehnologiilor exista de peste 30 de ani, insa doar acum grupurile de cercetare au inceput
fazele de testare pe prototipuri.
Obiectivul final, spun creatorii noilor motoare, este obtinerea unui consum de combustibil similar cu al unui diesel, concomitent cu emanarea in atmosfera a unor cantitati de
noxe similare cu ale unui
propulsor pe benzina.
Target-ul privind eficienta va fi atins prin arderea benzinei la temperaturi mai joase si reducerea
energiei calorice pierdute in urma procesului de combustie, rezultand astfel mai putin
CO2 si, deci, mai putina
materie poluanta.
Un reprezentant al gamei HCCI aprinde mixtura aer/combustibil prin compresia acesteia in interiorul cilindrului, dar, spre deosebire de un
diesel sau de un
motor cu aprindere prin scanteie, propulsorul HCCI degajeaza o cantitate de energie la o tempertatura joasa, fara flacara, in intreaga
camera de combustie.
Astfel, rezulta o ardere simultana si omogena, ce contribuie la obtinerea unui consum de benzina mai mic fara ca
performantele dinamice sa fie afectate. Abia asteptam un test-drive…