© 2025 Auto.ro
		
		
General Motors si Chrysler se pregatesc de un nou pas important pe drumul catre iesirea din criza, reprezentantii celor doua companii urmand a prezenta departamentului Trezoreriei SUA asa-numitele “planuri de viabilitate”. 
Daca guvernul va fi convins ca acestea au potentialul de a-i trage de pe buza prapastiei, ei vor primi ajutoare suplimentare din TARP; totusi, GM se pregateste (si) pentru alternativa falimentului.
Asadar, lucrurile sunt clare: fara imprumuturi guvernamentale, nici unul dintre cei doi giganti nu vor avea cum sa-si continuie activitatea, cel putin nu in actuala forma. 
Desi conducerea GM a exclus in nenumarate randuri posibilitatea ca firma sa intre in faliment, ultimele rapoarte indica faptul ca oamenii de la ultimul etaj iau serios in considerare invocarea Capitolului 11 din Constitutia SUA (cel care le permite sa ramana la carma afacerii pe perioada restructurarii companiei, intrata la randul ei intr-o stare de incapacitate de plata “autorizata”). 
Sigur, nu tot ce inseamna General Motors s-ar preta acestui tip de faliment, ci doar acele active considerate viabile (anumite marci din cadrul grupului si ceva operatiuni din afara granitelor tarii); restul “pietrelor de moara” – marci neperformante precum Hummer, Pontiac, Saturn si Saab – ar putea fi lichidate sau vandute la preturi de nimic.
Si, cum un necaz nu vine niciodata singur, GM are si o groaza de batai de cap cu Sindicatul Auto din SUA (UAW). Liderii UAW au parasit recent o intrunire cu reprezentantii fostului lider mondial, in momentul in care acestia au incercat sa ii convinga sa accepte anumite concesii legate de fondul asigurarilor de sanatate al angajatilor pensionati (“The General” are o datorie de 20 de miliarde de $ la respectivul fond, iar conducerea sa a incercat sa plateasca jumatate din suma in actiuni si nu in bani); scenariul, destul de probabil, s-ar putea repeta si in cazul lui Chrysler. 
Si, fiindca tot am ajuns la Chrysler, sa spunem ca Nardelli & Co. se vor infatisa cu doua scenarii in fata reprezentantilor Trezoreriei: unul in care Chrysler reuseste cumva sa supravietuiasca de unul singur, iar celalalt in care isi leaga destinele de cele ale lui FIAT. 
Aproape cert, "Detroit No 3" va incerca sa-si convinga auditoriul ca cea mai buna alternativa este colaborarea cu italienii; altfel, falimentul ar putea lua un taxi si catre sediul din Auburn Hills.
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania