rss

GM se razgandeste (din nou)

  1. 04/05/2007
  2. Tags: Camaro, Chevrolet, Concept, GM
    Vezi toate fotografiile (3)
    Uite tractiunea spate, nu e tractiunea spate” – cam asa se poate rezuma unul din jocurile preferate in ultima vreme de numarul doi mondial, care crede ca poate duce totusi la capat programul de dezvoltare al masinilor cu tractiune spate.

    Initial, americanii au dorit sa sisteze dezvoltarea catorva modele cu aceasta configuratie, dupa ce administratia Bush a anuntat ca economia medie de combustibil a autoturismelor produse de o companie auto (legea CAFÉ din 1975) trebuie sa ajunga, pana in 2017, la 6,9 litri/100 km (cu 30% mai putin ca acum).

    Problema unor asemenea masini este ca ele consuma mai mult din cauza motoarelor mai puternice cu care sunt de obicei asociate, iar penalitatile pentru depasirea standardelor CAFÉ sunt usturatoare: 5,50 de $ de vehicul la fiecare 0,3 litri de carburant consumati in plus pentru a acoperi distanta anterior mentionata.

    Guru celor din Detroit, Bob Lutz, crede ca aceste probleme pot fi evitate prin oferirea unei game de motoare mai eficiente, precum cele diesel sau propulsiile hibride. “Cred ca vom ajunge la concluzia de a fabrica aceste masini, chiar daca vom fi nevoiti sa reconsideram optiunile privind grupul motopropulsor”, a declarata Lutz.

    Pana acum, sigura era doar prezenta pe piata a nopului Camaro, programat a aparea in 2009, precum si cea a sedanului Pontiac G8, ce se va ivi in showroom-uri la anul.

    Sub semnul intrebarii erau noile generatii ale lui Chevrolet Impala si Pontiac GTO, precum si cateva modele Cadillac, dar, in acest moment, se pare ca fanii lor vor avea noroc. Chiar daca multi vor privi decizia ca pe una cantarita cu jumatati de masura.
    Vizualizari: 931