Vezi toate fotografiile (1)
Daca ai fi intrat acum vreo 10 ani intr-un bar de motoristi si ai fi inceput sa palavragesti in stanga si in dreapta ca fabricantii americani vor incepe sa produca mini-uri pentru propria piata, fie erai dat afara pe motiv ca ai baut prea mult, fie ajungeai de rasul lumii.
Azi insa, toate astea sunt pe cale sa devina realitate, fiindca preturile la petrol l-au facut pe
GM se gandeasca la a-l vinde in
SUA pe micul
Beat.
In caz ca memoria va joaca ceva feste, Beat este un
concept car de dimensiuni liliputane – lungimea sa este de numai 3.505 mm, cam cat un Smart ForTwo –, care a facut parte, alaturi de
Groove si
Trax, dintr-un
trio foarte simpatic ce a debutat la
Salonul Auto de la Detroit de anul trecut.
La putin timp dupa aceea, cu ocazia
Salonului Auto de la Los Angeles, fostul lider mondial a anuntat ca micutul va intra in
productia de serie la o uzina din
Coreea de Sud si ca va fi comercializat pe pietele din
Asia si
America de Sud.
Ei bine, aria de raspandire a lui Beat tocmai a crescut cu vreo 20 de milioane de km patrati, fiindca GM are de gand sa il comercializeze in
America de Nord pe fondul unei
crize petroliere fara precedent.
Potrivit unor calcule preliminare, versiunea finala a lui Beat ar putea consuma sub 5,9 litri/100 km, o adevarata mana cereasca pentru o populatie care a ajuns in cativa ani sa plateasca galonul de benzina de aproape patru ori mai mult.
Alaturi de
Chevrolet Volt, Beat va face parte dintr-o serie de solutii ecologice si economice cu care GM va incerca sa sensibilizeze clientela americana, si nu este exclus ca efortul de imbunatatire a imaginii sa il readuca in scurt timp in pozitia de a recupera terenul pierdut.