Vezi toate fotografiile (1)
Dupa o
greva de 11 saptamani a angajatilor unuia dintre principalii sai furnizori,
American Axle,
GM a reluat productia la cele cinci
fabrici afectate de respectiva manifestatie, incheind o
criza care l-a costat deja 230.000 de masini.
Din pacate insa pentru fostul
numar unu mondial, el inca trebuie sa rezolve grevele la doua din propriile uzine si, ca o bomboana pe coliva, va trebui sa inchida facilitatea de productie
Windsor din
Ontario in cel de-al doilea trimestru al lui 2010.
Dat fiind faptul ca greva de la American Axle – printre care Oshawa din Ontario (responsabila pentru fabricarea lui
Chevy Impala si a pick-up-urilor full-size
Chevrolet Silverado si
GMC Sierra), Ramos Arzipe din
Mexic (ocupata cu constructia lui
Chevy HHR Wagon) si Wentzville din
Missouri (responsabila de
Chevrolet Express si
GMC Savana) – a afectat in mare parte modele SUV si
pick-up de mari dimensiuni, s-ar putea spune ca pierderile lui GM nu sunt chiar atat de tragice, dat fiind regresul accelerat inregistrat in aceasta perioada de respectivul segment pe piata americana.
Nu acelasi lucru se poate spune insa despre grevele de la fabricile GM din Kansas City si Lansing Delta Township, doua uzine care produc modele familiale si
SUV-uri compacte precum
Chevrolet Malibu,
Saturn Aura,
Buick Enclave,
Chevrolet Acadia si
Saturn Outlook – masini ce activeaza in sectoare de piata de succes in SUA.
Iar ca tacamul sa fie complet, facilitatea de productie din
Windsor, Ontario va fi inchisa peste numai doi ani din cauza ca transmisiile pe care le fabrica vor disparea din echiparea tututor modelelor GM (este vorba de cutiile de viteze automate cu patru trepte).
In aceste momente 1.400 de muncitori lucreaza in aceasta uzina, ei urmand in perioada care urmeaza sa-si caute de lucru in alta parte. Gluma se ingroasa...