Vezi toate fotografiile (1)
Alta data un erou printre marcile fostului lider mondial,
Hummer a cazut in dizgratie in momentul in care preturile la
petrol au inceput sa se cocoate pe culmi neimaginate nici de catre cei mai pesimisti
analisti ai acestei industrii.
Cu o gama de modele in care cel mai economic dintre ele, “micul”
H3, consuma aproape 20 de litri/100 km in oras, marca 4x4 va trebui sa isi gaseasca o alta casa in viitorul apropiat, iar o serie de companii din
Rusia,
India si
China par gata sa ii deschida usa.
Initial, indienii de la
Mahindra&Mahindra se aratasera cei mai interesati sa cumpere Hummer, o mutare ce s-ar fi potrivit de minune cu planul de implicare serioasa pe
piata internationala (si in special pe cea americana) de
SUV-uri.
Totusi, in ultima vreme, se tot aude ca gigantul asiatic ar dori sa isi dezvolte propria gama de
modele tot-teren, lucru confirmat si de stirea potrivit careia a semnat cu 300 de dealeri in vederea distriburii viitoarelor masini pe teritoriul nord-american.
De cealalta parte, GM nu se vaita ca duce lipsa de clienti interesati de Hummer. Americanii au angajat deja un numar important de consultanti si banci de investitii pentru a trece in revista pietele din
Rusia si
China si potentialii cumparatori de aici, nedezvaluind insa nici un nume cu care se discuta in aceste momente.
Se spune totusi ca miliardarul rus
Oleg Deripaska, omul care controleaza compania auto numarul doi din Rusia, GAZ, precum si companii chineze ca
Shanghai Auto,
Chery si
Geely se bat pe Hummer, o marca care are nevoie de o infuzie consistenta de bani pentru a reveni la linia de plutire.