rss

GM anunta un nou superdiesel

  1. 16/06/2007
  2. Tags: GM, Superdiesel
    Vezi toate fotografiile (1)
    In sfarsit, producatorii americani par sa fi inteles ca viitorul nu le apartine motoarelor mari consumatoare de hidrocarburi si unii dintre ei chiar fac primii pasi pentru ai convinge si pe cei din jur de acest lucru.

    Spre exemplu, cei de la General Motors, care pregatesc pentru 2009 un diesel V8 cu un raport CP/cuplu/cilindree similar cu al concurentilor europeni.

    Acesta va avea 4,5 litri cilindree si va face parte din seria Duramax (din care mai face parte un urias de 6,6 litri dezvoltat impreuna cu cei de la Isuzu), dar va fi dezvoltat integral in-house de numarul doi mondial.

    Americanii sunt decisi sa mentina dimensiunile exterioare ale agregatului pe cat de reduse posibil, astfel incat sa incapa si sub capota unor masini care, actualmente, folosesc asa numitele V8-uri “small-block” pe benzina; totusi, asta nu inseamna ca vor lasa pe dinafara solutiile constructive moderne, 4.5L Duramax urmand a avea doi arbori cu came in cap, patru supape pe cilindru, un turbocompresor cu geometrie variabila si capete de cilindru din aluminiu.

    Conform declaratiilor celor din Detroit, motorul va dezvolta cel putin 310 CP si 705 Nm, fapt care l-ar pune, teoretic si din acest punct de vedere, pe picior de egalitate cu agregatele diesel V8 ale trio-ului Mercedes-BMW-Audi.

    Mai important insa decat acest lucru este faptul ca noul motor GM va fi suficient de puternic pentru a inlocui lacomele V8-uri pe benzina sub capotele unor modele renumite in acest sens: Chevrolet Silverado, GMC Sierra si Hummer H2.

    Conform celor care l-au proiectat, el va consuma cu 25% mai putin combustibil, va reduce emisiile de dioxid de carbon cu 13% si va elimina cu pana la 90% mai putine particule si noxe in atmosfera decat o fac in acest moment pick-up-urile full-size si uriasul H2, fiind inca de pe acum capabil sa respecte normele de poluare valabile pentru motorele diesel, ce vor intra in vigoare abia in 2010.

    Mai mult decat atat, No.1 din Detroit este decis ca, in viitorul apropiat, sa-l monteze pe 4.5L Duramax si pe modelele mari din sectorul autoursimelor, cum ar fi, de exemplu, Chevrolet Impala.

    Ce-ati zice insa de un Cadillac STS V8 diesel, eventual cu tractiunea integrala a versiunii V6?
    Vizualizari: 869