© 2025 Auto.ro
Sefii celor trei mari producatori auto din Statele Unite urmau sa isi pledeze cauza in fata comisiei bancare a Congresului, ca sa incerce sa obtina o noua extindere a alocarilor de 25 miliarde dolari din bani publici de care depinde supravietuirea lor, comenteaza AFP.
Directorii executivi ai celor trei mari companii cu sediul in Detroit, Alan Mullaly (Ford), Richard Wagoner (General Motors) si Robert Nardelli (Chrysler),
incearc sa ii convinga pe congresmeni sa dubleze nivelul fondurilor
alocate, dupa ce un prim ajutor de 25 miliarde dolari a fost aprobat in
septembrie, care nu a fost inca distribuit.
Sarcina pare a fi una foarte dificila, scrie AFP. "Nu cunosc nici macar
un singur republican gata sa sustina o salvare a producatorilor de
automobile, afectati de criza creditelor si de scaderea vanzarilor",
declara saptamana trecuta democratul Chris Dodd, presedintele comisiei
bancare.
General Motors trezeste cele mai multe motive de ingrijorare.
Cu ocazia prezentarii rezultatelor semestriale, la inceputul lui
noiembrie, conducerea companiei a admis ca fondurile sale, care scad
vertiginos, nu vor permite companiei sa supravietuiasca fara ajutor in
2009.
Directorul executiv al companiei, Dick Wagoner, "nu isi poate permite
sa plece de la Washington saptamana aceasta fara un ajutor federal de
cel putin 10 miliarde dolari, ca sa mentina General Motors pe linia de
plutire", relata marti publicatia New York Times. "In caz contrar", mai
scria cotidianul, "ne putem intreba daca la intoarcerea la Detroit va
avea acelasi loc de munca".
Dintre cele trei companii, GM are cele mai mari probleme, dar Chrysler si Ford se tem de un efect de domino.
Directorul executiv al Ford, Alan Mullaly, a estimat la postul de televiziune CNBC, ca plasamentul unui producator sub protectia legii falimentului
duce mai degraba la o lichidare decat la o restructurare a companiei.
Potrivit lui Mullaly, industria auto este "atat de strans legata",
incat falimentul unui producator ar crea probleme pentru ceilalti.
Acesta este motivul pentru care "in calitate de sector industrial, vom
sustine crearea unui mecanism de imprumuturi", chiar daca, momentan, "Ford nu are nevoie de asa ceva", a mai spus Mullaly.
Sursa: Bloombiz
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania