© 2025 Auto.ro
		
		
Aproape nimic nu a scapat viiturii provocate de catre recesiunea economica americana, ce aproape ca a distrus industria auto locala si a determinat companiile straine sa isi reconsidere complet strategiile pe 2009.
Practic, in afara de MINI si Subaru, toate marcile (si concernele din care fac parte) au terminat 2008 cu un minus mai mic sau mai mare, nici macar foarte atractivele rabaturi comerciale nereusind sa corecteze dezastrul inregistrat in ultimele sase luni la nivelul vanzarilor.
Asadar, singurii care rad la ora aceasta sunt liderii lui MINI si cei ai lui Subaru, gratie cresterilor de 28,6%, respectiv 0,3% inregistrate in 2008 comparativ cu rezultatele din 2007. Britanicii au vandut anul trecut in SUA ceva mai mult de 54.000 de masini, in timp ce niponii se lauda cu aproape 187.700 de unitati.
De partea cealalta, e jale mare: in conditiile in care un gigant de succes ca Toyota a finalizat 2008 cu un minus de 15,4% la nivelul vanzarilor, iar Honda cu un minus de 6,4%, nu  mai mira pe nimeni ca, spre exemplu, Chrysler si-a redus vanzarile din SUA cu peste o treime (-38,3%). 
Intre timp, Ford si GM se "lauda" cu scaderi de peste 20% (-20,7%, respectiv -22,9%), iar marcile de lux au avut si ele diminuari importante: Audi cu 6,1%, BMW cu 15,2%, Cadillac cu 24,9%, Lexus cu 21%, Mercedes cu 11,2% si Porsche cu 25%. 
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania