rss

Ford redefineste modelul Focus, prin conectivitate imbunatatita, propulsii electrificate si stil expresiv

  1. 31/10/2021
    Vezi toate fotografiile (30)

    Ford a dezvaluit astazi in premiera noul Focus, masina de familie de dimensiuni medii, cu un design nou expresiv si sisteme de propulsie electrificate si eficiente din punct de vedere al consumului de carburant, alaturi de conectivitate avansata si tehnologii de asistenta a soferului, concepute pentru a reda o experienta de utilizare mai facila si plina de satisfactii.
    O noua iteratie a filosofiei Ford in ceea ce priveste designul „centrat pe om”, aduce o mai mare incredere si indrazneala exteriorului Focus, cu o abordare distinctiva a variantelor Titanium si ST-Line. Fiecare primeste elemente de stil unice care le accentueaza personalitatea individuala, prin intermediul pachetelor X.
    Noul Focus introduce urmatoarea generatie a tehnologiei Ford SYNC 4 pentru un numar de clienti mai mare ca oricand, permitand navigarea conectata in cloud si controlul prin vocea conectata cu intelegerea limbajului natural. SYNC 4 este sustinut de un ecran central complet nou de 13,2 inch in format orizontal, cel mai mare din segment, cu o interfata intuitiva conceputa pentru a facilita navigarea intr-o gama cuprinzatoare de functii de condus si confort. Tehnologia permite, de asemenea, actualizarile wireless de software prin Ford Power-Up pentru a imbunatati functionalitatea in timp.
    Tehnologiile avansate de asistenta a soferului introduse pe Focus in premiera, includ Asistenta pentru unghiul mort (Blind Spot Assist), care monitorizeaza unghiul mort al soferului pentru vehiculele care se apropie din spate si poate utiliza contra-virare pentru a-l avertiza pe sofer si a descuraja o manevra de schimbare a benzii de circulatie in cazul in care este detectata o potentiala coliziune.
    Noul Focus introduce, de asemenea, pentru prima data o optiune de transmisie automata pentru propulsoarele electrificate si eficiente din punct de vedere al consumului de carburant, EcoBoost Hybrid cu tehnologie mild-Hybrid de 48 de volti, oferind pana la 155 CP. Cutia de viteze in sapte rapoarte, cu dublu ambreiaj, face ca experienta de conducere sa fie mai putin solicitanta- in special in traficul de oras si perioadele de oprire-pornire - completand in acelasi timp performantele potentate electric ale propulsiei hibrid pentru placerea tipica de a conduce un Focus.
    Ford a imbunatatit, de asemenea, spatiul de incarcare de 1.653 litri al variantei Focus wagon pentru un caracter mai practic, raspunzand cerintelor clientilor de a introduce o noua zona pentru obiecte umede, mochete si panouri laterale usor de curatat si un separator vertical pentru organizarea simpla si eficienta a spatiului de incarcare. De asemenea, este oferit o varianta de caroserie in cinci usi spatioasa si practica.
    In plus, Ford a prezentat astazi si noul Focus ST, dezvoltat de Ford Performance. Avand un nou design exterior sportiv si modele noi de jante din aliaj, o optiune de vopsea speciala Mean Green, noi Scaune performante dezvoltate intern, Focus ST continua sa fie oferit cu o motorizare pe benzina de inalta performanta EcoBoost, in varianta de caroserie in cinci usi.
    „Ford Focus este o poveste de succes de peste 20 de ani, iar atractia sa a fost intotdeauna bazata pe oferirea unui design atractiv si a unei dinamici de conducere de prima clasa”, a declarat Roelant de Waard, director general, Vehicule de Pasageri, Ford Europa. „Cu noua generatie SYNC 4 care adauga Navigare Conectata si cel mai mare ecran din segment, noii clienti de Focus se vor bucura de o experienta digitala imbunatatita, care se potriveste perfect in viata lor.”
    Design modern si proaspat al Focus-ului
    Noul Focus introduce un exterior proaspat si increzator, inspirat de filosofia Ford in ceea ce priveste designul „centrat pe om”, oferind o personalitate distincta fiecarei variante noi de Focus.
    Un nou design al capotei ce confera o prezenta vizuala mai puternica, iar sigla Ford este mutata de la marginea capotei catre centrul grilei centrale superioare.
    Noile faruri LED sunt standard pentru toate noile variantele de Focus si includ acum functionalitatea integrata a farurilor de ceata, care permite un design mai elegant al zonei frontale inferioare si ofera o semnatura luminoasa distinctiva. Modelele cu cinci usi si wagon au blocurile optice spate cu tenta intunecata pentru un aspect premium, in timp ce stopurile cu tehnologie LED disponibile pe echiparile superioare au un nou design cu o sectiune centrala mai intunecata si un tipar nou de iluminare in forma de bucla.
    Fiecare varianta a modelului Focus beneficiaza de detalii de design unice, cu design-uri ale grilei superioare si a zonei frontale care reflecta personalitati distincte si creeaza o diferentiere mai puternica in intreaga gama. Echiparile Connected si Titanium prezinta o grila superioara larga, cu o rama cromata lucioasa, care se distinge prin barele sale orizontale proeminente si asortate cu fante laterale care curg din grila inferioara. In plus, seria Titanium prezinta un finisaj cromat stantat la cald al grileleor superioare.
    Caracterul sportiv al variantei ST-Line inspirata de Ford Performance este evidentiat folosind o grila superioara trapezoidala, incadrata de un finisaj negru lucios de tip fagure alaturi de fante laterale mai largi si o grila inferioara mai profunda. Variantele ST-Line au, de asemenea, praguri laterale, un difuzor spate si un spoiler spate discret.
    „Focus a fost intotdeauna in fruntea filozofiei noastre de design „centrat pe om” si acum am creat o linie care are si mai multa personalitate”, a mentionat Amko Leenarts, director, Design, Ford of Europe. „Fiecare Focus emana calitate si modernitate conduse de tehnologie, in timp ce fiecare varianta are un caracter pe care clientii nostri il pot conecta emotional - reflectand propria personalitate.”
    Performanta electrificata
    O gama diversa de motorizari include optiuni electrificate care sporesc eficienta, rafinamentul si renumita experienta a placerii de a conduce, care a fost o parte cheie a atractiei modelului Focus de mai bine de 20 de ani.
    Mai multi soferi de Focus vor putea beneficia de eficienta sporita a consumului de carburant si de performanta noilor motoare EcoBoost Hybrid odata cu introducerea unei optiuni de transmisie automata cu sapte trepte Powershift, cu consum de carburant in standard WLTP de la 5,2 l/100 km si emisii de CO2 de la 117 g/km.
    In plus fata de o experienta de conducere mai putin solicitanta, cu doua pedale, cutia de viteze Powershift cu dublu ambreiaj ofera o acceleratie perfecta si schimbari usoare si rapide ale treptelor, cu retrogradare de trei trepte pentru depasiri receptive. In modul de condus Sport, cutia de viteze automata ramane in trepte de viteza inferioare pentru raspunsuri mai sportive, iar transmisia ofera, de asemenea, selectia manuala a treptelor, cu padele sportive de schimbare a vitezelor standard pe variantele ST-Line.
    Cutia de viteze automata ofera, de asemenea, economisirea de carburant , mentinand propulsorul hibrid la rotatii optime pentru eficienta si permitand sistemul automat Start-Stop sa functioneze sub 12 km/h (7 mph).
    Cu puteri de 125 CP si 155 CP, noua motorizare, EcoBoost Hybrid de 1.0 litri cu tehnologie mild-Hybrid de 48 de volti este disponibila pe noul Focus si cu o cutie de viteze manuala cu sase rapoarte, cu un consum de carburant in standard WLTP de la 5,1 l/100 km si emisii de CO2 de la 115 g/km. Motorul hibrid inlocuieste alternatorul standard cu un alternator/generator integrat antrenat de curea (BISG), permitand recuperarea si stocarea energiei pierdute in mod normal in timpul franarii intr-un pachet dedicat de baterii litiu-ion. BISG este, de asemenea, capabil sa actioneze ca un motor, oferind asistenta la cuplu, fie pentru a creste cuplul total disponibil din propulsor pentru o acceleratie mai rapida in viteza, fie pentru a reduce sarcina necesara motorului pentru o eficienta imbunatatita a consumului de carburant.
    Noul Focus ofera, de asemenea, motorul pe benzina EcoBoost de 1,0 litri al Ford cu puteri de 100 CP si 125 CP si o cutie de viteze manuala cu sase rapoarte, si consum de carburant incepand de la 5,1 l/100 km si 116 g/km CO2 WLTP. Functiile ce includ distributie variabila a supapelor (Ti-VCT) si injectia directa de carburant la inalta presiune, contribuie la eficienta generala si la performanta receptiva.
    Pentru soferii cu drumuri mai lungi, motorul diesel Ford EcoBlue de 1,5 litri este disponibil cu puteri de 95 CP si 120 CP, cu consum de carburant de la 4,0 l/100 km si 106 g/km CO2 WLTP. Ambele versiuni pot fi echipate cu o transmisie manuala cu sase rapoarte, turbocompresor cu inertie redusa si injectie de carburant de inalta presiune pentru a reduce emisiile si a creste eficienta combustiei. De asemenea, transmisia automata in 8 trepte este disponibila pe varianta de 120CP.
    Noul Focus ofera, de asemenea, tehnologia modurilor de condus selectabile, care permite soferilor sa aleaga intre modurile Normal, Sport si Eco, care pot ajusta raspunsurile pedalei de acceleratie, a directiei electronice asistate (EPAS) si a cutiei de viteze automate pentru a se potrivi modului de conducere.
    Tehnologie pentru a va face viata mai usoara
    Noul Focus integreaza perfect cele mai noi tehnologii de confort si conducere Ford pentru o experienta de conducere confortabila si conectata.
    Focus reprezinta vehiculul Ford cu cel mai mare volum de vanzari de pana acum care beneficiaza de noul sistem de comunicare si divertisment SYNC 4, si care utilizeaza un algoritm sofisticat de invatare automata de invatare a comportamentul soferilor pentru a oferi in timp sugestii si rezultate de cautare mai precise.
    SYNC 4 este sustinut de un nou ecran tactil central de 13,2 inch, cu o interfata intuitiva, ceea ce inseamna ca soferii sunt mereu la distanta de o atingere sau doua de orice aplicatie, informatie sau control de care au nevoie. Noul ecran tactil incorporeaza, de asemenea, comenzi pentru functii precum incalzirea si ventilatia care au fost activate anterior folosind butoane fizice, rezultand o consola centrala mai putin aglomerata. Sistemul ofera, de asemenea, compatibilitate wireless cu Apple CarPlay si Android Auto™, permitand integrarea perfecta intre functiile smartphone-ului si SYNC 4.
    Recunoasterea vocala avansata permite ocupantilor sa utilizeze vorbirea naturala in 15 limbi europene, combinand datele de la bord cu cautarile pe Internet - activat de FordPass Connect - pentru raspunsuri rapide si precise la comenzi pentru orice, de la divertisment, apeluri telefonice si mesaje text, la climatizare si informatii despre vreme.
    Sistemul SYNC 4 permite, de asemenea, actualizari wireless de software prin Ford Power-Up care vor imbunatati noul Focus in timp si pot instala o mare parte din noul software fie in fundal fie la ore prestabilite, majoritatea actualizarilor implicand foarte putina actiune din partea clientilor sau deloc. Aceste actualizari pot contribui la imbunatatirea experientei de exploatare si pot reduce nevoia de deplasare pentru reparatii, precum si imbunatatirea caracteristicilor, calitatii, experientelor, capacitatii si comoditatii.
    Prin utilizarea aplicatiei FordPass, o gama de servicii conectate poate fi accesata folosind un smartphone, permitandu-le clientilor sa ramana conectati cu masina acestora de oriunde prin intermediul datelor mobile si sa utilizeze caracteristici precum Starea vehiculului (pentru verificarea nivelului de carburant, a duratei de viata a uleiului si multe altele) sau Pornire de la distanta. Sistemul Ford SecuriAlert 8 poate oferi un confort suplimentar prin utilizarea senzorilor vehiculului pentru a monitoriza orice incercare de a intra in vehicul - chiar daca este utilizata o cheie - si de a trimite alerte catre telefonul utilizatorului.
    Noile vehicule Focus cu SYNC 4 beneficiaza de acces gratuit pe perioda determinata la abonamentele Connected Navigation si Ford Secure, care permit functionalitati precum traficul in timp real, informatiile despre vreme si parcare, pentru o experienta imbunatatita a clientilor.
    Abonamentul Ford Secure include Servicii pentru vehicule furate, 8 care ofera asistenta 24 de ore in caz de furt al vehiculului, inclusiv urmarirea si recuperarea. Abonamentul Ford Secure va primi Alerte de Vecinatate - notificari de la alte vehicule protejate de SecuriAlert din zona dvs. si Alerte de Locatie – si posibilitatea de a crea limite alese de utilizator si notificari de tip push in cazul in care vehiculul paraseste aceste zone, precum si actualizari wireless Power-Up amanate.
    Navigarea Conectata include informatii despre trafic in timp real furnizate de TomTom, cu Garmin® care furnizeaza rutare in vehicul si in cloud pentru a sugera cele mai eficiente rute. Informatiile meteo in timp real il informeaza pe sofer cu privire la conditiile meteo de-a lungul traseului si la destinatie si pot avertiza asupra evenimentelor meteorologice severe care le pot afecta calatoria, in timp ce hartile tridimensionale ale oraselor majore si informatiile privind parcarea ajuta la navigarea in medii necunoscute.
    Tehnologiile avansate de iluminare includ faruri full LED standard care incorporeaza Controlul automat al fazei lungi, si Lumina de manevra care activeaza un model mai larg al fasciculului pentru o vizibilitate mai buna atunci cand vehiculul detecteaza o manevra cu viteza redusa. In plus, seriile superioare pot fi echipate cu un far LED Dynamic Pixel care incorporeaza functii avansate, inclusiv:
    • Faza lunga cu sistem anti-orbire (Glare-Free High Beam) care foloseste o camera montata frontal pentru a detecta traficul care se apropie si pentru a crea un „con antiorbire” in cadrul fasciculului prin blocarea acelor raze care altfel ar straluci in ochii altor participanti la trafic
    • Iluminare viraj (Dynamic Bending) bazata pe camera, care utilizeaza o camera frontala pentru a citi drumul din fata si a ilumina interiorul curbelor din drum, marind campul vizual
    • Lumina de vreme rea, care schimba modelul fasciculului pentru o vizibilitate mai buna atunci cand sunt activate stergatoarele de parbriz
    • Lumina bazata pe semne rutiere, care utilizeaza o camera frontala pentru a detecta semnele rutiere si a le folosi ca punct de reper pentru a regla modelul fasciculului si pentru a ilumina mai bine biciclistii si pietonii la intersectii si sensuri giratorii
    Noul Focus contribuie de asemenea, la suita sa cuprinzatoare de tehnologii avansate de asistenta a soferului, concepute pentru a spori increderea soferului si a face conducerea mai putin solicitanta.
    Asistenta pentru punctul mort (Blind Spot Assist), se bazeaza pe functionalitatea Sistemului de avertizare pentru punctul mort (BLIS) prin monitorizarea unghiului mort al soferului pentru vehiculele care se apropie din spate si poate utiliza contra-virarea pentru a-l avertiza pe sofer si a descuraja o manevra de schimbare a benzii daca este detectata o potentiala coliziune.
    Sistemul scaneaza benzile adiacente pentru vehicule cu pana la 28 de metri in spate de 20 de ori pe secunda si poate functiona la viteze de la 65 km/h pana la 200 km/h.
    De asemenea nou la Focus, este Sistemul de avertizare pentru punctul mort (BLIS) cu Acoperire pentru remorca, care permite soferului sa introduca lungimea si latimea remorcii pe care doreste sa o tracteze folosind ecranul tactil SYNC 4. Sistemul va compensa automat, avertizand soferul daca un alt vehicul se afla in punctul mort al remorcii care este tractata.
    Noua Asistenta la intersectie foloseste camera frontala montata pe Focus in combinatie cu radarul, pentru a monitoriza drumul din fata pentru eventualele coliziuni cu vehiculele care se apropie pe benzile paralele. Sistemul poate actiona automat franele atunci cand se deplaseaza cu pana la 30 km/h pentru a ajuta la prevenirea sau atenuarea accidentelor in care un sofer traverseaza calea unui vehicul care se apropie, cum ar fi la o rascruce de drumuri sau la o intersectie. Sistemul functioneaza fara a fi nevoie de marcajele rutiere si, de asemenea, functioneaza noaptea cu farurile activate.
    Noile modele Focus ofera, de asemenea, Alerta pentru ocupantul din spate, conceputa pentru a ajuta soferii sa evite lasarea copiilor sau animalelor de companie in vehicul, reamintindu-le sa verifice scaunele din spate atunci cand usile din spate au fost deschise la inceputul calatoriei.
    „Noul Focus este plin de noi tehnologii si caracteristici care ofera un avantaj tangibil soferului sau pasagerilor in ceea ce priveste confortul, comoditatea sau siguranta”, a declarat Glen Goold, directorul gamei Ford Focus. „Clientii nostri se asteapta sa gaseasca cele mai recente caracteristici atunci cand intra intr-un Ford si se asteapta ca acestea sa completeze perfect viata lor - aceasta am realizat noi cu noul Focus.”
    Focus wagon mai practic ca niciodata
    Ca raspuns la reactiile clientilor, noi caracteristici inovatoare au fost introdusa in spatiul de incarcare al noul Focus wagon care il face si mai practic si mai convenabil pentru clienti.
    Spatiul pentru bagaje este acum acoperit cu un covor decupat de inalta calitate - folosit anterior exclusiv ca podea pentru cabina si covorase pentru echiparea Vignale- care nu numai ca ofera o senzatie premium, ci foloseste fibre scurte care il fac mai usor de curatat. O plasa de incarcare laterala suplimentara este ideala pentru depozitarea articolelor mai mici care altfel sar putea misca liber in jurul spatiului de incarcare in timp ce calatoriti, iar luminile LED ofera o iluminare mai clara in conditii de lumina slaba.
    Podeaua de incarcare reglabila are acum o balama centrala, permitandu-i sa fie pliata pentru a crea un separator vertical care se fixeaza la un unghi de 90 de grade, creand doua spatii separate pentru a mentine articolele mai sigure pe loc.
    Zona de incarcare are, de asemenea, acum o zona dedicata materialelor umede, cu o captuseala a podelei pentru a oferi rezistenta la apa impotriva obiectelor, cum ar fi costume umede si umbrele. Captuseala rezistenta la apa poate fi indepartata din spatiu pentru scurgerea sau curatarea usoara, iar zona poate fi inchisa de restul portbagajului cu podeaua pliata in jos sau separata cu separatorul vertical pentru a crea zone umede si uscate.
    In plus, spatiul pentru bagaje Focus wagon contine acum o eticheta de instructiuni pentru clienti „ghid rapid” cu diagrame simplificate pentru a explica functionalitatile multiple ale zonei de incarcare. In timpul cercetarilor efectuate de clienti, Ford a constatat ca 98 la suta din actualii proprietari de Focus wagon nu erau constienti de toate caracteristicile existente, cum ar fi posibilitatea de fixare a ruloului sau podelei porbagajului, dispozitivul de pliere a scaunelor la distanta si sistemul de separare a podelei. Eticheta explica simplu si clar caracteristicile fara ca utilizatorul sa fie nevoit sa consulte manualul proprietarului pentru instructiuni.
    Noul Focus ST
    Ford a dezvaluit astazi, de asemenea in premiera noul Focus ST, care ofera motorizari puternice pe benzina EcoBoost dezvoltate de Ford Performance, disponibil in varianta de caroserie in 5 usi.
    Noul Focus ST are un design exterior indraznet care subliniaza si mai mult caracterul sau performant. Detaliile includ grile frontale superioare si inferioare de tip fagure, fante laterale mari, praguri laterale si spoilere optimizate aerodinamic pe zona frontala inferioara si pe zona posterioara a plafonului. Un nou design al jantei din aliaj de 18-inch oferita standard iar optional sunt disponibile de asemenea jante de 19 inch.
    In interior, Focus ST prezinta noi scaune performante, dezvoltate intern de catre inginerii Ford Performance pentru a oferi un nivel ridicat de suport si confort, fie pe pista, fie in afara ei. 
    Scaunele au primit aprobarea din partea organizatiei de sanatate a coloanei vertebrale Aktion Gesunder Rucken e.V. (AGR) (Campania pentru Spate mai Sanatos). Reglarea scaunelor electrice cu paisprezece directii, inclusiv suport lombar reglabil in patru directii, ajuta soferii sa ajunga la pozitia ideala de conducere, in timp ce scaunuele incalzite oferite standard contribuie la un nivel ridicat de confort.
    Noul Focus ST este propulsat de un motor pe benzina EcoBoost de 2,3 litri, livrand o putere de 280 CP si un cuplu de 420 Nm sustinut de un turbocompresor tehnologie twin-scroll si anti-lag. O cutie de viteze manuala cu sase trepte este standard, iar tehnologia de schimbare a treptelor sincronizata cu turatia este disponibila atunci cand este comandata impreuna cu pachetul optional X pentru schimbari de viteza mai uniforme si mai consistente. De asemenea, este disponibila o cutie automata cu sapte rapoarte si control prin padele.
    Alte tehnologii de conducere de inalta performanta includ un diferential electronic cu alunecare limitata care imbunatateste performanta la virare si tractiunea la accelerare, precum si amortizoare controlate continuu care monitorizeaza directia, franarea, suspensia cu scopul de a oferi un confort optim de deplasare si control in viraje. Modelele ST echipate cu pachetul X actualizat au faruri LED Dynamic Pixel, jante din aliaj de 19 inch si un mod suplimentar Track in cadrul Modurilor de Actionare selectabile, pentru feedback EPAS optimizat, o reglare mai agresiva a clapetei de acceleratie si o marja de manevra mai mare din sistemul ESC.
    „Noul Focus ST este o parte cruciala a noii game Focus; este expresia suprema a filosofiei Focus ca poti detine o masina care ofera emotie adevarata si placere la volan, in timp ce inca se incadreaza perfect in viata de zi cu zi”, a mentionat de Waard.

    Vizualizari: 1145