Vezi toate fotografiile (1)
Segmentul
pick-up-urilor
full-size se duce serios la vale in
Statele Unite, insa se pare ca americanii nu si-au pierdut cu totul afectiunea pentru acest gen de
utilitare, cerand ca ele sa fie, pur si simplu, mai mici si mai economice.
Ford, ca lider de necontestat in sector, va raspunde in viitorul apropiat cu un model pozitionat sub vedeta
F-150, despre care se spune ca va reinvia vechiul nume
F-100 si ca va fi cu peste 10% mai mica decat F-150.
Poate ca nu pare chiar atat de mult, insa nici noi nu am specificat cea mai buna parte a proiectului: desi
platforma tehnica a masinii va fi practic una derivata din cea folosita la constructia lui F-150, ea va ingloba numeroase componente din
aluminiu in scopul reducerii maselor.
F-100 va fi pozitionat in gama intre
Ranger si F-150, urmand a fi fabricat in aceeasi uzina cu fratele sau mai mare; totusi, fata de acesta, va fi canalizat catre un segment ceva mai soft de clienti, care isi doresc mai mult o
camioneta cu iz de
lifestyle decat un caraus in toata puterea cuvantului.
Noul pick-up va avea insa de luptat si cu draconicele norme de poluare ce vor intra in vigoare in
SUA in 2015, astfel incat Ford va miza din capul locului pe o gama de motoare
V6 si
V8 foarte economice (printre care si V6-le
twin-turbo EcoBoost, unul dintre cele mai moderne si mai eficiente motoare produse de numarul trei mondial).
Mai mult decat atat, constructorul din
Detroit ar putea dota masina chiar si cu un
diesel din noua generatie, care sa coboare consumul de flota pana la o medie acceptata de
Congresul American.
Si, evident, de consumatorii innebuniti de preturile afisate la statiile de realimentare.