rss

Ford Mondeo a debutat la Geneva

  1. 06/03/2007
  2. Tags: Ford, Geneva, Mondeo
    Vezi toate fotografiile (2)
    Intr-o atmosfera destul de discreta (comparativ cu importanta modelului pentru Ford Europe), Mondeo a debutat astazi la salonul auto de la Geneva, incheind practic un ciclu de aparitii ce a debutat cu imaginile din timpul filmarilor la ultimul film cu James Bond, „Casino Royale”.
    Nici un secret de data aceasta: ultima evolutie a designului „kinetic”, spatiul interior urias si dinamica anuntata de referinta vor trebui sa consolideze o evolutie (poate) nesperat ascendenta pe care divizia europeana Ford a avut-o in ultima vreme.

    Insa chiar acest succes este, paradoxal, hopul cel mai greu de trecut pentru noua generatie a modelului de clasa medie Ford. Vedeti voi, americanii au avut un 2006 foarte bun: titlul de masina anului pentru modelul S-Max, titlul mondial pentru echipa de uzina in cea mai importanta competitie de motorsport dupa Formula 1, WRC, si o crestere a vanzarilor la nivel european cu 81.000 de unitati. Mai mult decat atat, numele Mondeo s-a vandut din 1993 incoace in peste patru milioane de exemplare, desi segmentul mediu inferior are un vizibil trend descendent de ceva ani incoace. Coroborat si cu situatia financiara mai mult delicata pe care o are firma mama, rezulta ca noul Mondeo este obligat practic din start la succes; ca urmare, nu este de mirare ca sedanul emana un iz evident de „high-end”, in timp ce modelul combi incearca din rasputeri sa convinga ca se poate chiar si mai dinamic decat un MPV precum S-Max.

    Asadar un design per ansamblu reusit si expresiv, cu un profil arcuit in ambele directii si linii definitorii seci trasate, expresii probabil ale obsesiei Ford de a sublinia fiabilitatea modelelor sale. Poate ca aglomeratia de „cute” si schimbarile de registri optici in partea frontala ii va deranja pe unii, dar spatele simplu si armonios desenat al tuturor veriunilor echilbreaza cu succes balanta. In habitaclu insa un pic din magie se pierde: desi spatios in toate directiile (cap umeri si mai ales genunchi) si cu materiale bune din punct de vedere calitativ, nu reuseste ca si aspect sa se ridice la inaltimea exteriorului, poate si din simplul motiv ca am avut deja ocazia sa-l analizam in mare in S-Max.
    Mai mult va impresiona probabil break-ul, oferit simultan pe piata cu limuzina in cinci si patru usi, ce va epata cu un portbagaj maxim urias: 1.765 de litri. In plus, sistemul de interfata om-masina, numit HMI, integreaza eficient butoanele de pe volan, unitatea multimedia integrata in consola centrala (casa, in functie de echipare, pentru radio, CD, telefon, sistem de navigatie) si ecranul de afisare al functiilor, astfel incat viata la volan sa capete, spune Ford, noi dimensiuni in ceea ce priveste confortul. Cu mentiunea ca ramane sa verificam, trecem la motorizari.

    Gama de propulsoare a lui Mondeo este pe masura ambitiilor sale, adica foarte variata: cu mentiunea ca un nou motor de 2,3 litri si 161 CP va fi disponibil de la sfarsitul acestui an, va spunem ca, la startul vanzarilor ce vor demara la putin timp dupa incheierea acestui salon, va veti putea baza pe patru versiuni pe benzina, cu puteri cuprinse intre 110 si 220 CP, si pe patru diesel, cu puteri cuprinse intre 100 si 140 CP. Momentan, ele vor fi cuplate la cutii de viteze manuale si automate, cu 5 sau 6 trepte, urmand ca, tot la finalul anului curent, sa fie disponibila si o cutie manuala cu 6 rapoarte si program sport, legata standard cu motorul de 2,3 litri pe benzina si optional cu cel diesel de doi litri si 130 CP.

    „Sport” inseamna poate cel mai mult in aceste momente in vocabularul Ford si nu doar designul va incerca sa ne convinga de asta, ci si un tren de rulare preparat de specialistii care au facut din Focus cea mai reusita compacta din acest punct de vedere.
    Asadar, patru suspensii independente si un sistem de monitorizare permanenta a amortizarii (Continuous Damping Control) sunt gata sa ii faca fericiti pe cei mai talentati dintre noi, in timp ce o multitudine de sisteme de siguranta active si pasive (de la ABS la airbag-uri, va puteti gandi cam la orice doriti) vor face tot posibilul sa-i scoata la liman pe cei care se cred talentati.

    Oricare ar fi situatiile insa, un lucru ramane clar: acesta este un model care trebuie sa confirme din toate punctele de vedere. La urma urmei, ca si de atatea ori in cazul ultimelor premiere, este una din acele „ultime sanse”...
    Vizualizari: 935