Vezi toate fotografiile (1)
Divizia europeana a fabricantului din
Detroit se poate lauda ca are in gama
unele dintre cele mai curate motoare din Europa dar, cu toate acestea, ea nu doreste sa fie prinsa in offside de
noile norme de poluare europene ce vor intra curand in vigoare.
Ca urmare, cei de la
Ford Europe lucreaza la o noua generatie de
propulsoare cu capacitati cilindrice mici ultraecologice, ce vor fi dezvoltate de specialistii din
Koln.
Primul dintre noile agregate va fi unul de
1,6 litri cilindree supraalimentat cu turbocompresor, care il va inlocui pe „batranul”
2,3 litri Duratec.
Ulterior, Ford va arunca pe piata si
variante ce vor functiona cu etanol, un raspuns inedit dat
motoarelor diesel ce echipeaza masinile lui
Volkswagen si
Opel.
De toate aceste noutati vor beneficia aproape sigur clientii lui
Ford Mondeo, precum si cei ai cuplului de gemeni
S-Max/
Galaxy.
In sfarsit, pe la mijlocul lui
2008, Ford va lansa si o noua
transmisie automata cu sase rapoarte, ce va ridica pretul masinii cu circa
2.000 de euro (ea va fi disponibila pentru anumite modele
Mazda).
Totusi, cel mai asteptat produs Ford din acest punct de vedere va fi
cutia cu dublu ambreiaj manual robotizata, furnizata de
Getrag si disponibila curand pe aproape toate
modele Ford din Europa.