rss

Ford lanseaza Next-Gen Ranger: tehnologie imbunatatita, conectivitate inteligenta si versatilitate sporita

  1. 05/12/2021
    Vezi toate fotografiile (5)

    Ford lanseaza astazi cel mai inteligent, versatil si capabil Ranger de pana acum – oferind clientilor un partener de munca si mai dezirabil.
    Folosind ani de experienta in construtia de pick-up-uri, precum si o intelegere profunda a nevoilor clientilor datorita unei colaborari stranse cu acestia, Ford a creat o experienta de utilizare si de intretinere pe care proprietarii urmatoarei generatii Ranger se pot baza pentru afaceri, viata de familie si aventura.
    „Cu Ranger, avem o mare familie extinsa de zeci de ani”, a declarat Jim Farley, presedinte si director executiv, Ford Motor Company. „Acest pick-up a fost intotdeauna un partener de incredere pentru proprietarii de afaceri mici, fermieri, familii, aventurieri, flote comerciale si multe altele din peste 180 de piete din intreaga lume. Iar cu noul Ranger, acesta este momentul nostru de a livra. Nu doar un produs pe care clientii nostri il vor adora, ci o experienta permanenta care ne va ajuta sa construim relatii puternice si de durata cu acestia. Acesta este pick-up-ul de dimensiuni medii pe care oamenii vor dori sa il detina si sa experimenteze cu el.”
    Noua generatie Ranger va fi disponibila pentru comanda in Europa la sfarsitul anului 2022. Livrarile catre clienti se vor face la inceputul lui 2023. Actualul Ranger este liderul european al segmentului de pick-up si a stabilit recent un nou record de vanzari, in luna septembrie pentru anul 2021 cumulat, de 45.539 de unitati, cu o cota de piata de 39,9%. 
    In Romania, Ford Ranger este lider al segmentului pick-up pentru al VI-lea an consecutiv cu o cota de segment de 39.5% conform datelor disponibile pentru perioada ianuarie-octombrie 2021.
    De asemenea, 72% din vanzarile Ranger din Romania sunt inregistrate pe seriile superioare ale modelului, respectiv Limited, Wildtrak, MS-RT si Raptor. Versiunea Ford Performance Ranger Raptor inregistreaza aproximativ 30% din total vanzari in 2021. 
    „Ranger continua sa isi consolideze pozitia in Europa, cu vanzari record”, a adaugat Hans Schep, director general, Vehicule Comerciale, Ford of Europe. „Cel mai inteligent, capabil si versatil Ranger de pana acum va oferi si mai multa putere si stil, calitati pe care stim ca le pretuiesc clientii.”
    „Living the Ranger Life”
    „Am impachetat foarte multe in Next-Gen Ranger pentru a-i inspira pe proprietari sa faca mai mult din ceea ce le place sa faca, cu functii care ii incurajeaza sa exploreze noi orizonturi”, a declarat Gary Boes, Director, Camioane Globale. „Suntem si noi proprietari de pick-up-uri, iar aceasta pasiune pentru stilul de viata Ranger se traduce intr-o pasiune pentru produs. In cele din urma, dorim ca experienta clientilor nostri cu Ranger sa le diversifice si sa le imbunatateasca stilul de viata.”
    Ford numeste acest lucru „Living the Ranger Life” si este ceva impartasit de fiecare designer si inginer implicat in crearea urmatoarei generatii Ranger.
    Proiectul urmatoarei generatii Ranger a fost condus de Centrul de Dezvoltare a Produselor Ford din Australia. Echipa internationala de designeri si ingineri dedicati a lucrat cu echipe de pe tot globul nu numai pentru a incorpora cele mai noi tehnologii, caracteristici si sisteme de siguranta Ford, ci si pentru a proiecta si testa noul Ranger conform celor mai stricte standarde Ford.
    „Echipa noastra s-a concentrat pe un singur obiectiv – sa faca din acest Ranger, cel mai dur si capabil vehicul pe care l-am creat vreodata”, a spus Graham Pearson, director de program pentru vehicule Ranger. „L-au trecut printr-unul dintre cele mai cuprinzatoare programe globale de testare pe care le-am dezvoltat vreodata si nu ne-am oprit pana cand nu am fost multumiti ca fost Built Ford Tough.”
    Aspect Nou, Abilitati Noi
    Contributia clientilor a fost esentiala pentru dezvoltarea noului aspect robust al urmatoarei generatii Ranger. Ford a petrecut mult timp cu proprietarii din intreaga lume, realizand peste 5.000 de interviuri si zeci de ateliere pentru clienti pentru a intelege cum isi foloseau clientii pick-up-urile si ce isi doreau si asteptau de la noul Ranger.
    Din punct de vedere vizual, urmatoarea generatie Ranger are un design indraznet si increzator, impartasind ADN-ul global de design al pick-up-urilor Ford. Designul frontal  prezinta o noua grila si un profil de faruri in forma literei C, in timp ce o linie mediana subtila in lateral incorporeaza pasaje mai pronuntate ale rotilor, care ii confera Rangerului o pozitie ferma. Pentru prima data, Ford Ranger ofera faruri cu matrice LED. Pe spate, stopurile sunt desenate in armonie cu grafica semnaturii din fata. In interior, se evidentiaza habitaclul specific autoturismelor, utilizand materiale premium moi la atingere si ecran tactil central proeminent orientat in stil portret, cu sistemul de conectivitate si divertisment Ford SYNC™ 4.
    „Clientii ne-au spus ca Ranger-ul trebuie sa arate dur si trebuie sa inspire incredere”, a spus Max Tran, director de design pentru Ranger. „Au fost foarte clari cu privire la ceea ce ar trebui sa fie Ranger, atat in felul in care arata, cat si in felul in care ii face sa se simta.”
    Sub noua caroserie se afla un sasiu imbunatatit pe un ampatament cu 50 mm mai lung si un ecartament cu 50 mm mai lat decat Ranger-ul anterior. O structura frontala hidro-formata creeaza mai mult spatiu in compartimentul motorului pentru noul motor V6 si ajuta Ranger-ul sa fie pregatit in viitor pentru alte tehnologii de propulsie. De asemenea, deschide partea frontala a pick-up-ului pentru a permite mai mult flux de aer catre radiator, ceea ce ajuta la mentinerea temperaturilor de functionare scazute atunci cand tracteaza sau transporta incarcaturi grele.
    Noi optiuni de sisteme de propulsie 
    Clientii doreau o varietate mai mare de putere si cuplu pentru remorcarea incarcaturilor grele si activitati off-road extreme, asa ca echipa a adaugat turbo-diesel-ul V6 de 3,0 litri si l-a dezvoltat pentru Ranger. Este una dintre cele trei optiuni de motor turbo-diesel disponibile la lansare.
    „V6 turbo-diesel de 3,0 litri livreaza rezultate”, a specificat Pritika Maharaj, manager de program Ranger. „Cand conduci un Ranger cu turbo-diesel V6, se simte ca un pick-up mult mai mare. Și se simte foarte dur, in sensul ca are resurse nesfarsite de putere si cuplu, fiind exact ceea ce si-au dorit clientii nostri.”
    Urmatoarea generatie de Ranger va veni, de asemenea, cu o gama de motoare diesel recunoscute, cu patru cilindri in linie de 2,0 litri mono-turbo si bi-turbo. Mono-Turbo vine in doua niveluri de performanta diferite si ofera putere, cuplu si economie de carburant, ceea ce este important pentru proprietarii de intreprinderi mici sau pentru flotele de vehicule comerciale. Motorul Bi-Turbo este o varianta mai sofisticata, de performanta, pentru clientii care doresc mai multa putere, dar trebuie sa mentina economia de carburant.
    „Clientii nostri imping pick-up-urile Ranger la extrem, asa ca acesta este si modul in care le testam si noi. Facem eforturi suplimentare pentru a ne asigura ca Ranger va face tot ce isi doresc clientii nostri, la nesfarsit”, a spus Maharaj.
    Experienta la volan si manevrabilitate imbunatatite Pentru a dezvolta experienta la volan si manevrabilitatea asteptate de la un pick-up versatil utilizat pentru activitati de munca, familie si agrement - inginerii s-au concentrat pe elementele fundamentale
    „Avem un spectru foarte larg de clienti”, a spus Pearson. „Pe de o parte, avem proprietari de afaceri mici care cauta un mijloc de transport orientat spre munca. Acestia doresc tractiune traditionala pe o axa cu cabina simpla si o bena pentru a-si transporta marfurile.
    Pe de alta parte, ii ai pe off-roaderii seriosi care isi imping Ranger-urile la limita in curse de anduranta precum Raliul Dakar. Urmatoarea generatie de Ranger va raspunde nevoilor ambelor tipuri de clienti si ale tuturor celorlalti.”
    Inginerii au deplasat inainte cu 50 mm rotile din fata pentru un unghi de atac mai bun si evazare pentru o mai buna articulatie in teren accidentat, ambele imbunatatind experienta in off-road. De asemenea, au mutat amortizoarele suspensiei din spate in afara sinelor cadrului, pentru a oferi soferilor si pasagerilor o calatorie mai buna atat pe sosea, cat si pe terenuri off-road, indiferent daca transporta marfa grea pentru sau pur si simplu ies cu familia la cina.
    „La urmatoarea generatie Ranger, am marit gama de reglaje pentru a oferi clientilor nostri tot ce este mai bun din ambele lumi – ganditi-va la asta ca fiind Built Ford Tough Plus – astfel incat sa aveti capacitatea, duritatea si durabilitatea pentru care sunt cunoscute pick-up-urile Ford, plus confortul si rularea specifice unui autoturism pentru care Ranger este cunoscut”, a spus Pearson.
    Clientii vor avea de ales intre doua sisteme de tractiune integrala – un sistem electronic de cuplare din mers sau un nou sistem avansat de tractiune integrala permanenta, cu un mod reconfortant de setare fara griji, conceput pentru a oferi capabilitate, atunci cand si acolo unde au nevoie clientii. Recuperarea off-road este usoara prin intermediul celor doua carlige proeminente de tractare amplasate in bara de protectie fata.
    Caracteristici interioare orientate spre client
    Clientii doreau o cabina moderna, care sa raspunda atat sarcinilor de serviciu, cat si de familie. Asadar, Ranger trebuie sa fie atat spatiu de lucru, cat si refugiu, oferind functii inteligente si conectate cu mai multe optiuni de confort si depozitare decat oricand.
    „Clientii nostri cauta un spatiu interior inteligent si functional, care sa fie confortabil. Asadar, ne-am propus sa-l proiectam cu un nivel inalt de tehnologie integrata, depozitare functionala inteligenta si indicatii vizuale, astfel incat sa se simta confortabil si spatios”, a mentionat Tran.
    Inima experientei de conectare a lui Ranger este cuprinzatorul ecranul tactil de 10,1 inch sau 12 inch din consola centrala. Acesta completeaza panoul de bord complet digital si este incarcat cu cel mai recent sistem SYNC™ 4 de la Ford, care este pregatit pentru clienti cu sistemele sale de comunicatii, divertisment si informatii activate vocal. In plus, exista un modem FordPass Connect incorporat din fabrica, care permite conectivitate din mers atunci cand este conectat cu aplicatia FordPass™, astfel incat clientii sa poata ramane conectati la nevoile lor. FordPass imbunatateste experienta de utilizare cu functii precum Pornirea de la distanta, Starea Vehiculului si functiile de blocare si deblocare a usilor de la distanta prin intermediul unui dispozitiv mobil.
    Multe dintre comenzile traditionale ale modurilor de conducere au fost mutate din bord si consola centrala, pe propriul afisaj dedicat pe ecranul SYNC™. Prin apasarea unui singur buton, soferii pot accesa ecranul dedicat Ranger pentru toate modurile off-road si de conducere, unde pot monitoriza transmisia, unghiul de virare, unghiurile de inclinare si rasturnare a vehiculului, precum si alte comenzi.
    Ecranul este, de asemenea, conectat la o camera de 360 de grade 7 pentru a usura parcarea in spatiile urbane inguste sau pentru a ajuta la gestionarea unui teren deosebit de dificil in timpul explorarii. In plus, clientii pot controla noul sistem de iluminare a zonei exterioare de la Ranger prin intermediul ecranului tactil sau al aplicatiei FordPass, ceea ce inseamna ca nu trebuie sa lucreze, sa campeze sau sa faca altceva in intuneric. Tehnologia Ranger va fi, de asemenea, pregatita pentru viitor pentru a accepta actualizarile wireless ale software-ului prin intermediul Ford Power-Up datorita modemului FordPass Connect incorporat.
    „Veti gasi confortul interior, dar avand in vedere dublul scop de lucru si agrement. Noul schimbator de viteze electronic cu cursa scurta este esential pentru aspect si este un alt exemplu in care clientii ne-au ghidat cu adevarat in luarea deciziilor”, a mentionat Tran. „Clientilor le-a placut foarte mult schimbatorul electronic de viteza – le-a placut faptul ca arata superior tehnologic si ca era intuitiv de utilizat.”
    Echipa de proiectare a creat, de asemenea, spatii de depozitare inteligente si functii utile pentru proprietari. Nu exista doar locuri in care sa va depozitati telefonul sau sa-l incarcati wireless (acolo unde este compatibil), ci exista un spatiu mare in consola centrala pentru a depozita lucrurile. In plus, buzunarele portierei sunt concepute pentru a transporta mai mult, bordul lat ascunde un torpedou superior si exista spatii de depozitare sub si in spatele scaunelor din spate.
    Conceput pentru a face mai mult, cu un acces mai bun, mai mult spatiu functional 
    „Cand ne-am intalnit cu clientii nostri si am observat cum au urcat in bena, am vazut o mare oportunitate de imbunatatire”, a declarat Anthony Hall, manager de inginerie Ranger. „Au fost oameni care se urcau pe anvelopa si apoi treceau peste marginea pick-up-ului sau se ridicau pe trapa deschisa.”
    Aceasta a fost inspiratia pentru crearea unei trepte laterale integrate in spatele rotilor posterioare ale urmatoarei generatii Ranger, pentru a crea o modalitate mai stabila de acces la bena. In plus, echipa Ranger a lucrat pentru a se asigura ca o varietate mai larga de incarcaturi pot incapea si raman in siguranta in bena. 
    „Largirea pick-up-ului cu 50 mm poate sa nu para foarte mult, dar face o diferenta uriasa, mai ales in ceea ce priveste bena. Astfel clientii vor putea transporta cateva articole fundamentale, cum ar fi o foaie de placaj de constructii sau un palet de dimensiune completa”, a spus Hall.
    Alte detalii atente, orientate spre client, includ o noua protectie turnata din plastic, rezistenta, care ajuta la protejarea atat a platformei pick-up-ului de zgarieturi, cat si a genunchilor proprietarilor la ingenuncherea pe o platforma de otel. Puncte suplimentare de ancorare a incarcaturii – pe sine puternice din tuburi de otel – ofera puncte convenabile pentru asigurarea incarcaturilor. Capacele durabile si flexibile din bena in jurul partilor laterale si peste trapa ascund punctele structurale de atasare pentru copertine si alte accesorii aftermarket.
    In plus, Ranger ofera un nou sistem de gestionare a incarcaturii proiectat cu separatoare pentru a tine obiecte de diferite dimensiuni - cum ar fi cherestea sau cutii de scule. Proprietarii pot crea, de asemenea, compartimente mai mici pentru a depozita obiecte, care altfel ar trebui sa mearga in cabina, folosind un sistem de pene cu arc ultra-rezistente, care se prind in sinele fixate pe fiecare parte a benei. Trapa poate fi folosita si ca banc de lucru mobil cu o rigla integrata si buzunare de prindere pentru a masura, prinde si taia materialele de constructie.
    Functia Zone lighting – controlata prin intermediul ecranului SYNC™ din cabina sau prin aplicatia FordPass – ofera iluminare la 360-de grade in jurul pick-up-ului pentru a oferi clientilor o vizibilitate mai buna in jurul vehiculului. Iluminarea lazii de incarcare este prevazuta sub balustradele din stanga si din dreapta si ofera multa lumina pentru a finaliza lucrarile in conditii de lumina slaba sau pentru a gasi lucruri in lada de marfa pe timp de noapte.
    Accesorii pentru a va ajuta sa personalizati urmatoarea generatie Ranger 
    Clientii isi vor putea personaliza urmatoarea generatie Ranger, de la lansare, cu o gama de peste 150 de accesorii de lucru, urbane si de aventura echipate direct din fabrica. Aceste accesorii le includ pe cele dezvoltate in colaborare cu furnizorul emblematic de accesorii off-road, ARB 4x4 Accessories.
    Colaborarea dintre ARB 4x4 Accessories si Ford va fi lansata initial doar pe anumite piete.
    Next-Gen Ranger va fi construit in fabricile Ford din Thailanda si Africa de Sud incepand cu 2022, alte piete urmand a fi anuntate la o data ulterioara.

    Vizualizari: 428
    Citroën C3 PICASSO

    Citroën C3 PICASSO

    Pret: 5.500 EUR, An: 2012, Kilometri: 179.500 detalii »

    Toate anunturile »