Vezi toate fotografiile (1)
Daca pe piata americana lucrurile par cam terminate pentru
numarul trei mondial, nu acelasi lucru se poate spune de
Europa, acolo unde produsele celor din Detroit se vand foarte bine.
Ford este insa decis sa nu arate nici o urma de slabiciune in fata lui
VW,
Opel sau
Toyota, mai ales in zona SUV unde este gata sa lanseze versiunea de serie a lui
Iosis-X, numita
Kuga.
Kuga va fi prezentat publicului vizitator al salonului auto de la Frankfurt si va fi lansat pe piata anul viitor, urmand a infrunta o puternica concurenta ce il are in frunte pe
VW Tiguan,
Toyota RAV-4,
Opel Antara si, curand,
Renault Koleos.
Inrudirea cu conceptul din care deriva, ca si cu celelalte modele Ford lansate in ultima vreme, este evidenta: Kuga promoveaza o noua interpretare a binecunsocutului
design kinetic in care amalgamul de
suprafete curbe si plane creeaza un ansamblu extrem de dinamic intr-un segment in care majoritatea concurentei marseaza pe aspectul practic.
“Kuga este aventuros si distinctiv, si am vrut sa evidentiem asta in aceasta
fotografie preliminara. Credem ca exista un rol aparte pentru un
vehicul atletic si carismatic ce marcheaza o desprindere clara de obisnuit, in acelasi fel in care
S-Max a facut-o in segmentul MPV-urilor”, a declarat
Stefan Lamm, designerul sef responsabil cu exteriorul masinii.
Din punct de vedere tehnic, masina este bazata pe excelenta
platforma C1 pe baza careia au mai fost construite
Focus si
Volvo S40, imprumutand
sistemul 4x4 al suedezilor.
Ca de obicei, ford pretinde ca
marele atu al lui Kuga in fata concurentei va fi manevrabilitatea si precizia trenului de rulare, un capitol la care, fie borba intre noi, produsele lui
Ford Europe au fost intotdeauna foarte bune. Cat despre motoare, asteptati-va la agregatele pe benzina si
diesel de doi litri cilindree, dar si la puternicul cinci cilindri turbo de 2,5 litri al lui
Focus ST.
Kuga va fi produs in
Germania incepand cu primavara lui 2008, Ford sperand sa vanda aproximativ
60.000 de unitati anual. La cum au fost primite Focus, S-Max sau
Mondeo, am putea spune ca sunt chiar modesti…