Dupa mai multe informatii de-a lungul timpului si un scurt 
preview, italienii au lansat 
modelul Linea, un concurent de seama pentru alte 
sedan-uri de buget, atat de populare in 
Europa Centrala si de Est.
Cu o lungime de 
4,56 m, inaltime de 1,5 m si un 
portbagaj de 500 de litri, 
Linea va concura si Logan, cu toate ca la pretul de 
12.550 euro (DDP) ii cam da castig de cauza mandriei noastre nationale.
Berlina italiana vine din 
Turcia, unde 
Fiat a intrat intr-un parteneriat cu
 Tofas, fiind asamblata intr-o 
fabrica din Bursa, cu o cadenta anuala de aproximativ 
60.000 de unitati. 
Mai tarziu productia va fi extinsa, Linea urmand sa devina o 
masina globala, mai ales cand vor fi deschise noi capacitati in 
Brazilia, 
Rusia, 
China, respectiv 
India.
In ceea ce priveste designul, inlocuitorul (la un moment dat) lui 
Albea se prezinta foarte bine.
 Caroseria este dominata de partea frontala, aproape identica cu cea de pe 
Grande Punto, dar mai sunt de notat si alte elemente, cum ar fi 
suprafatele vitrate mari, frumos “taiate”, 
curbura de coupe a pavilionului sau 
spatele inalt si masiv.
Inaltimea si latimea (1,73 m) au valori peste medie si ascund un habitaclu generos, cu un “mobilier” corect asamblat. Designul reusit al exteriorului este completat de cel al interiorului, lucru mai putin obisnuit in aceasta clasa.
Peninsularii au reusit sa ne surprinda si cu motorizarile. Pentru inceput vor fi disponibile doua: o benzina de 
1,4 litri de 77 CP si un diesel de 
1.300 cmc, capabil de 
90 de cai. Nimic special pana acum, dar Fiat mai are cel putin doi asi in maneca. Primul suna foarte bine – 
motor turbo pe benzina, cu 16 supape, bazat pe cel de 1,4 litri, ce va dezvolta 120 CP. 
Tot despre acesta sunt cateva zvonuri ca va fi disponibil si intr-o versiune de
 150 CP. De asemenea, a mai fost confirmat un propulsor ce va functiona cu 
carburant mixt, botezat 
1.9 Flexfuel, de 130 CP.
Linea va fi disponibil in Romania la sfarsitul lunii iunie.