Vezi toate fotografiile (3)
Inca de
anul trecut,
tunerul german oferea un
program de individualizare complet dedicat modelului de clasa mica
FIAT, insa acum acest urmas al lui
Grande Punto Sport, botezat
X-One, arata mult mai
extravagant si agresiv, indeplinind conditiile de patrundere in exclusivista familie
X-Treme.
Noutatile care iti scot ochii sunt, evident, cele care au transformat aproape complet caroseria hatchback-ului italian, lunga
lista de modificari cuprinzand un
spoiler frontal artagos, cu largi prize de aer, o
capota de motor mai bombata,
doua praguri cu care sa maturi asfaltul, un
eleron nu tocmai discret in prelungirea acoperisului, o
priza de aer pe plafon, patru jante N8 de
18 inch si un
bumper spate ce integreaza un
difuzor de dimensiuni respectabile.
La acestea se adauga componentele pe care le observi doar dupa ce te uiti a doua oara, precum
radiatorul din doua piese si
pleoapele pentru faruri, ultimele chestiuni importante inainte sa intrebi de ce e in stare masina.
Ei bine, acest
Grande Punto cu
suspensii sport ajustabile (garda la sol poate fi micsorata cu oricat pe intervalul 35 mm-75 mm) este propulsat de un
diesel de 1,9 litri cilindree, care, in urma unui
chip tuning, a ajuns la
160 CP si 328 Nm, ultimii disponibili de la numai 1.950 rpm.
Rezultatul?
Grande Punto X-One ajunge la
100 km/h in numai 8,6 secunde si la o
viteza maxima de 210 km/h fara ca tu sa iti dai seama macar ca esti la volanul unui “tractoras”: pentru a masca pacanitul tipic unui
motor cu aprindere prin compresie,
Novitec a montat o
evacuare speciala din
otel inoxidabil, finalizata de doua tevi de 90 mm diametru.
In acest fel, nimeni nu va sti imediat daca acesta este sau nu
Punto II X-One, fratele
hardcore al acestei masini, al carui
motor turbo pe benzina, adus la
204 CP, poate dezvolta, pentru o scurta durata, chiar si 312 CP, gratie geniului care a descoperit
NOS-ul.