Lotus Seven a fost intr-atat de mult puricat si clonat de tot soiul de 
epigoni, incat ai crede ca 
legenda sa s-a diluat intr-o
 masa de imitatii de mica valoare. 
Totusi, in toata aceasta obsucritate, straluceste inca un 
constructor care nu conteneste sa dovedeasca ca poate respecta 
traditia si in acelasi timp poate bate cu o
 masina din anii ’50 sportive actuale cu pretentii, acolo unde te-ai astepta cel mai putin – pe circuit. 
Numele lui: 
Caterham.
Nici nu avea cum sa fie altfel, de vreme ce 
compania lui Graham Nearn este cea care are 
drepturile de productie a creatiei lui 
Colin Chapman inca din 1973. Acum, dupa ani de zile de perfectionari al modelului original, au lansat o noua versiune, numita 
R400, care probabil va scoate untul din aproape orice
 supercar fara a avea nevoie de puterea unui 
avion cu reactie. 
Secretul lui Caterham a ramas masa extrem de mica a masinii, cei 210 CP ai motorului Ford Duratec neavand de suportat decat 525 kg. Ca urmare, rezulta un raport putere/greutate de 400 CP/tona si o acceleratie 0-100 km/h similara cu a unui Lamborghini Murcielago – 3, 8 secunde –, in conditiile in care italianul are vreo 470 CP in plus. 
Cu toate acestea, 
nu acceleratia va fi punctul forte al lui R400, ci agilitatea si usurinta cu care se va inscrie pe viraje, calitati asigurate atat de inertia redusa, cat si de sasiul cu 12% mai rigid decat al unui Caterham de serie sau de 
modificarile intense aduse suspensiilor spate, nu mai putin de 30 la numar. 
Toate aceste senzatii se pot experimenta contra a doar 
25.995 de lire sterline, un pret care include si prezenta unor aripi fata si a unui 
tablou de bord din fibra de carbon, a unui volan de curse 
Momo si a unor
 suspensii sport special pregatite de Caterham pentru conditii de cursa. 
Daca stii un mod mai distractiv (si mai ieftin) de a-ti petrece 
week-end-ul, da-ne un mail...