rss

F1: Probleme cu monopostul McLaren?

  1. 16/02/2009
  2. Tags: F1, Formula 1, McLaren, Pedro de la rosa
    Vezi toate fotografiile (1)


    Recent, McLaren Mercedes a folosit in teste o aripa spate de anul trecut, mult diferita fata de ceea ce regulamentul impune pentru sezonul 2009 si, ca urmare, ilegala. Nu se astie exact motivul pentru care echipa anglo-germana a recurs la acest gest, insa un lucru este clar: ceva e putred in explicatiile lor. Si asta pentru ca, de fiecare data cand au fost chestionati in aceasta problema, explicatia lor a fost alta.

    Cu ocazia testelor de la Portimao, cand MP4-24 a fost vazut purtand pentru prima oara aripa de anul trecut, oficialii McLaren au explicat ca motivele tin de siguranta si au optat pentru aripa respectiva in conditiile in care pista era uda si isi doreau "o masura preventiva pentru a creste apasarea aerodinamica".

    Insa cand au trecut pe o pista mai uscata, la Jerez, si-au schimbat declaratiile. Aici, sefii McLaren Mercedes au spus ca folosirea eleronului spate de anul trecut a fost necesara intrucat monopostul pentru 2009 sufera la capitolul apasare aerodinamica pe rotile din spate. Imediat au revenit, insa, asupra acestei afirmatii, spunand ca aripa folosita la Jerez este, de fapt, un element aerodinamic care combina proprietatile aripii de anul trecut cu cea din 2009, realizat pentru a simula cat mai bine forta de apasare necesara.

    In fine, ultima explicatie ii apartine lui Pedro de la Rosa, pilotul de teste. Acesta a explicat, la randul lui, ca au testat monopostul MP4-24 cu o aripa spate in stilul celei de anul trecut doar pentru a face o comparatie intre monopostul de anul trecut si cel cu care vor ataca sezonul 2009.

    "Am vrut un punct de comparatie, de referinta, pentru a compara datele de anul acesta cu cele de anul trecut. In orice caz, intotdeauna folosim apasarea aerodinamica necesara, nu pierdem timpul", a declarat pilotul spaniol pentru publicatia Diario Sport.

    Insa toate aceste explicatii nu fac decat sa ridice si mai multe semne de intrebare legate de aerodinamica monopostului McLaren Mercedes MP4-24...
    Vizualizari: 752