Vezi toate fotografiile (11)
Daca sportul ar fi intotdeauna corect, atunci
Marele Premiu al Frantei, dipsutat weekendul trecut, ar fi trebuit sa fie castigat de
Kimi Raikkonen. Finlandezul a plecat din
pole position si a condus ostilitatile jumatate din cursa. Insa ghinionul care l-a impiedicat sa ia vreun punct in ultimele doua curse a lovit din nou, de data aceasta, insa, nu la fel de sever. In turul 34 teava de esapament de pe partea dreapta a
monopostului sau s-a rupt, iar gazele incinse au ars acea zona a caroseriei, astfel ca
Raikkonen a inceput sa piarda timp in fata lui
Felipe Massa, care l-a depasit, adjudecandu-si, in final, victoria de la
Magny Cour.
Asa se face ca
Kimi Raikkonen ramane doar cu satisfactia castigarii celui de-al 200-lea
pole position din istoria
Ferrari, a locului doi obtinut in ciuda problemelor cu
monopostul si a "dublei" obtinuta de
Scuderia, a treia din acest sezon. In urma victoriei,
Massa a trecut in fruntea clasamentului general, cu trei succese in acest sezon - a opta victorie din cariera pentru brazilian.
In timp ce lupta pentru prima pozitie nu a fost tocmai o batalie, problemele tehnice ale lui
Raikkonen facilitandu-i victoria lui
Massa, pentru treapta a treia a podiumului s-a dat un adevarat razboi. In cele din urma, castigator a iesit
Jarno Trulli, care obtine un rezultat excelent pentru
Toyota: primul podium din 2005 incoace. Pilotul italian si-a pastrat calmul si pozitia in fata lui
Heikki Kovalainen, in ciuda atacurilor repetate ale finlandezului de la
McLaren si a
monopostului net superior. Un rezultat bun si pentru
Kovalainen, care mai aduna cateva puncte in lupta sa pentru un loc cat mai bun la finele sezonului.
Desi clasat pe locul cinci,
Robert Kubica a fost, dupa parerea mea, marele perdant al cursei franceze. Cu un
monopost BMW Sauber care nu se simte foarte bine pe circuitul francez, polonezul s-a vazut terminand nu doar in spatele celor doua mari puteri din
Formula 1,
Ferrari si
McLaren Mercedes, dar si in spatele unui
monopost Toyota. Totusi, rezultatul ii permite sa pastreze intacte sperantele pentru titlu,
Kubica aflandu-se acum pe locul secund la "general", la 2 puncte in spatele lui
Massa.
Australianul
Mark Webber pare sa isi recapete si el, incet-incet, ritmul. In Franta el si-a surclasat din nou coechipierul, pe
David Coulthard - sosit pe locul noua - si da senzatia ca este pe drumul cel bun, dupa ce s-a clasat al saselea.
Un alt pilot indreptatit sa spere la mai mult inainte de cursa a fost
Fernando Alonso.
Renault a "impins" pana aproape de limita
motorul monopostului R28 in speranta ca vor face o figura frumoasa "acasa". Si au facut, dar pe jumtate:
Alonso a obtinut al treilea timp in calificari, insa in cursa lucrurile nu au mai stat atat de bine. O eroare facuta spre finalul cursei intr-un ac de par l-a costat pozitia a saptea in favoarea tanarului sau coechipier,
Nelsinho Piquet, care obtine astfel primele puncte din cariera in
F1. Este pentru prima data cand tanarul brazilian se claseaza in fata lui
Fernando Alonso. Desi pana acum nu a confirmat deloc, acest rezultat reprezinta pentru
Piquet gura de aer de care avea nevoie pentru a supravietui la
Renault. In plus, acest rezultat pozitiv s-ar putea sa-l "descatuseze" si de acum incolo sa vedem un alt
Nelson Piquet jr. pe pista. Cat despre
Alonso, spaniolul s-a vazut nevoit sa se multumeasca cu ultimul punct pus in joc, ajungand la o zestre totala de 500 de puncte in
Formula 1.
Marele Premiu al Frantei este unul pe care, cu siguranta,
Lewis Hamilton nu doreste sa si-l mai aminteasca. O alta cursa in care talentul sau a fost pus in umbra de teribilismul tineresc. Clasat al treilea in calificari, britanicul a fost retrogradat 10 pozitii pe grila, ca urmare a penalizarii pentru gafa din Canada, cand l-a acrosat pe
Kimi Raikkonen pe breteaua de la boxe, scotandu-l din cursa. Plecat al 13-lea, in chiar primul tur
Hamilton a scurt-circuitat o
sicana in incercarea de a-l depasi pe
Sebastien Vettel, fiind penalizat cu un "drive-trough" la boxe. Din acel moment, cursa s-a transformat intr-un cosmar pentru tanarul pilot de culoare, care a terminat abia pe pozitia a 10-a. Pilotul
McLaren Mercedes a cazut astfel, pe locul patru in clasamentul general.
Singurul abandon a fost inregistrat de
Jenson Button, dupa ce a provocat un
accident in care a mai fost implicat
Sebastien Bourdais, care, insa, a reusit sa termine cursa.
Clasament Marele Premiu al Frantei:
1. Felipe Massa (Ferrari) 91:50.245
2. Kimi Raikkonen (Ferrari) +17.90
3. Jarno Trulli (Toyota) +28.20
4. Heikki Kovalainen (McLaren) +28.90
5. Robert Kubica (BMW-Sauber) +30.50
6. Mark Webber (Red Bull) +40.30
7. Nelson Piquet Jr (Renault) +41.00
8. Fernando Alonso (Renault) +43.30
9. David Coulthard (Red Bull) +51.00
10. Lewis Hamilton (McLaren) +54.50
11. Timo Glock (Toyota) +57.70
12. Sebastian Vettel (Toro Rosso) +58.00
13. Nick Heidfeld (BMW-Sauber) +62.00
14. Rubens Barrichello (Honda) +1 tur
15. Kazuki Nakajima (Williams) +1 tur
16. Nico Rosberg (Williams) +1 tur
17. Sebastien Bourdais (Toro Rosso) +1 tur
18. Giancarlo Fisichella (Force India) +1 tur
19. Adrian Sutil (Force India) +1 tur
Clasamente generale dupa 8 etape:
Piloti:
1. Felipe Massa 48
2. Robert Kubica 46
3. Kimi Raikkonen 43
4. Lewis Hamilton 38
5. Nick Heidfeld 28
6. Heikki Kovalainen 20
7. Jarno Trulli 18
8. Mark Webber 15
9. Fernando Alonso 10
10. Nico Rosberg 8
11. Kazuki Nakajima 7
12. David Coulthard 6
13. Timo Glock 5
14. Sebastian Vettel 5
15. Rubens Barrichello5
16. Jenson Button 3
17. Nelson Piquet 2
18. Sebastien Bourdais 2
Constructori:
1. Ferrari 91
2. BMW 74
3. McLaren-Mercedes 58
4. Red Bull-Renault 24
5. Toyota 23
6. Williams-Toyota 15
7. Renault 12
8. Honda 8
9. Toro Rosso-Ferrari 7