rss

F1: Canada, cursa: Kubica face istorie

  1. 09/06/2008
Marele Premiu al Canadei, disputat in acest weekend, ne-a aratat ca Formula 1 a ramas acelasi sport spectaculos si cu rasturnari de situatie si niciodata nu poti fi sigur de rezultat, pentru ca intotdeauna exista o sansa ca lucrurile sa mearga prost pentru favoriti.

De data aceasa, "sansa" a fost Lewis Hamilton, care s-a scos singur din cursa, insa l-a tras dupa el si pe Kimi Raikkonen. Tarasenia s-a petrecut in turul 15, cand franele monopostului Force India Ferrari pilotat de Adrian Sutil au luat foc, astfel ca safety car-ul si-a facut loc pe pista. In acel moment, mai multi piloti - printre care Kimi Raikkonen, Robert Kubica, Lewis Hamilton si Nico Rosberg - au decis sa intre in grup la boxe. Primii care au efectuat schimbul de pneuri si realimentarea au fost Kubica si Raikkonen, care s-au oprit inainte sa iasa pe pista, intru-cat semaforul aflat la iesirea de pe linia boxelor arata culoarea rosie. Insa Lewis Hamilton, grabit sa-i ajunga din urma, nu a mai luat in seama culoarea rosie si nici macar nu a realizat in timp util ca Ferrari-ul si BMW-ul din fata sa stationeaza, asa ca a franat mult prea tarziu si a intrat in plin in Raikkonen. Nico Rosberg, la fel de grabit si el, l-a acrosat, apoi, pe pilotul McLaren, insa Robert Kubica a scapat, ca prin minune, fara sa fie atins. Atat Hamilton, cat si Raikkonen au parasit cursa, urmand ca britanicul sa fie retrogradat 10 pozitii pe grila la startul Marelui Premiu al Frantei de peste doua saptamani, ca penalizare pentru neatentia sa. Aceeasi sanctiune o va suferi si Nico Rosberg, tanarul pilot care alearga pentru Williams Toyota si care, in ciuda accidentului, a reusit sa continue cursa dupa ce a schimbat "nasul" masinii sale.

Aceasta conjunctura i-a dat castig de cauza lui Robert Kubica, polonezul reusind sa isi adjudece prima victorie din cariera. Desi a avut o strategie cu o singura oprire la boxe, coechipierul lui Kubica, Nick Heidfeld, nu a putut sustine ritmul impus de polonez, astfel ca a terminat in spatele acestuia, pe pozitia a doua. Un rezultat extrem de bun pentru BMW Sauber, care obtin aici nu doar o victorie, ci o dubla, ceea ce le-a permis sa urce in clasamentul constructorilor pe pozitia a doua, la numai trei puncte in spatele Scuderiei Ferrari.

Experienta lui David Coulthard si-a spus cuvantul si scotianul a profitat foarte bine de abandonul favoritilor, sosind pe pozitia a treia, in ciuda monopostului nu foarte performant. Toyota a obtinut puncte importante la Montreal, un circuit pe placul lui Timo Glock, care a terminat pe locul patru. Germanul a fost urmat in clasament de Felipe Massa, care a dezamagit din nou, dupa o serie de curse extraordinare. Brazilianul a confirmat si de data aceasta ca are probleme la depasiri atunci cand ruleaza in pluton. De remarcat ca el l-a depasit pe Jarno Trulli, clasat al saselea, dar numai dupa ce italianul a fost incurcat de propriul sau coechipier, aflat in fata sa. Acesta s-a comportat ca un veritabil "locotent" pentru Massa si l-a blocat pe Trulli, facilitandu-i pilotului Ferrari depasirea. Oricum, un rezultat formidabil pentru Toyota, cu ambii piloti in puncte. Ce-i drept, Massa are circumstante atenuante pentru pozitia slaba pe care a ocupat-o. O eroare la boxele echipei l-a obligat pe Felipe sa faca o oprire neprogramata pentru realimentare, fara de care, probabil, ar fi terminat mai sus in clasament.

Veteranul Rubens Barrichello si-a facut inca o data datoria si a adus doua puncte pentru Honda, in timp ce Sebastien Vettel, care a luat startul de pe linia boxelor, a adus ultimul punct pus in joc echipei sale Toro Rosso Ferrari.

Heikki Kovalainen
nu a profitat deloc de situatie si a facut o cursa dezamagitoare. Finlandezul a terminat pe noua, astfel ca McLaren Mercedes a parasit Canada fara sa ia vreun punct. Top 10 a fost incheiat de Nico Rosberg.

De remarcat si cursa slaba facuta de pilotii Renault. Nelson Piquet s-a retras in urma unor probleme cu franele, iar Fernando Alonso a pierdut controlul volanului intr-un viraj si a percutat un perete. A fost o cursa cu multe abandonuri, doar 13 piloti reusind sa treaca linia de sosire.

Marele Premiu al Canadei din 2008 a adus nu doar prima victorie pentru Robert Kubica, ci si pentru echipa la care evolueaza, BMW Sauber. In urma acestui rezultat, Kubica devine liderul clasamentului general, cu patru puncte in fata lui Lewis Hamilton si Felipe Massa. De asemenea, clasamentul general al constructorilor a suferit schimbari majore.

Clasament Marele Premiu al Canadei:
1 Robert Kubica (BMW-Sauber) 96min24.447s
2 Nick Heidfeld (BMW-Sauber) +16.40s
3 David Coulthard (Red Bull) +23.30s
4 Timo Glock (Toyota) +42.60s
5 Felipe Massa (Ferrari) +43.90s
6 Jarno Trulli (Toyota) +47.70s
7 Rubens Barrichello (Honda) +53.50s
8 Sebastian Vettel (Toro Rosso) +54.10s
9 Heikki Kovalainen (McLaren) +54.40s
10 Nico Rosberg (Williams) +57.70s
11 Jenson Button (Honda) +1min07.50s
12 Mark Webber (Red Bull) +1min11.20s
13 Sebastien Bourdais (Toro Rosso) +1 tur

Clasament general dupa 7 etape:
Piloti:
1. Robert Kubica BMW Sauber 42 p
2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 38 p
3. Felipe Massa Ferrari 38 p
4. Kimi Raikkonen Ferrari 35 p
5. Nick Heidfeld BMW Sauber 28 p
6. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 15 p
7. Mark Webber Red Bull-Renault 15 p
8. Jarno Trulli Toyota 12 p
9. Fernando Alonso Renault 9 p
10. Nico Rosberg Williams-Toyota 8 p
11. Kazuki Nakajima Williams-Toyota 7 p
12. David Coulthard Red Bull-Renault 6 p
13. Timo Glock Toyota 5 p
14. Sebastian Vettel Toro Rosso-Ferrari 5 p
15. Rubens Barrichello Honda 5 p
16. Jenson Button Honda 3 p
17. Sebastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari 2p

Constructori:
1. Ferrari 73 p
2. BMW 70 p
3. McLaren-Mercedes 53 p
4. Red Bull-Renault 21 p
5. Toyota 17 p
6. Williams-Toyota 15 p
7. Renault 9 p
8. Honda 8 p
9. Toro Rosso-Ferrari 7 p

Vizualizari: 453