rss

Este momentul pentru schimbare: Renault dezvaluie Scenic Vision

  1. 11/06/2022
    Vezi toate fotografiile (7)

    Prin scopul pe care si l-a asumat, prin strategia de sustenabilitate si lansarea planului strategic Renaulution, Renault Group si marcile sale s-au angajat intr-o transformare majora, trecand de la strategia bazata pe volum la crearea de valoare economica, de mediu si sociala, cu scopul de a obtine neutralitatea de carbon in Europa pana in 2040 si in intreaga lume pana in 2050.
    Pentru a ajuta la atingerea acestor obiective, Renault a dezvaluit in premiera mondiala noul sau concept car Scenic Vision la Summitul ChangeNOW de la Paris. Acest nou vehicul intruchipeaza angajamentul Renault fata de dezvoltarea durabila si reflecta planul marcii de a-si decarboniza intregul ciclu de viata.
    Unic, singular, plural: un concept car inovator
    Renault scrie un nou capitol in istoria sa cu un concept car inovator, care poate fi considerat atat pionier in domeniu, cat si vizionar. Din exterior, prefigureaza viitorul vehicul de familie 100% electric din gama Renault. In interior si din punct de vedere tehnologic, va invita sa calatoriti intr-un alt timp, intr-un viitor in care tehnologiile si inovatiile vor servi unei lumi mai sustenabile si mai prietenoase cu mediul.
    Luca de Meo, CEO Renault Group si Renault brand
    „Toate angajamentele noastre corporative nu sunt suficiente daca nu le transferam in vehiculele noastre. De aceea, am cerut echipelor Renault sa vina cu primul concept car care intruchipeaza pe deplin noua noastra strategie ESG si cei 3 piloni ai sai: mediu, siguranta si incluziune. Noi l-am numit Scenic Vision. Scenic, precum emblematica noastra „voiture a vivre”, si Vision pentru ca se potriveste noilor asteptari ale oamenilor."
    Scenic Vision stabileste o noua directie catre o mobilitate mai durabila, sigura si incluziva. Vizionar si explorator, acesta intruchipeaza cele mai avansate perspective tehnologice de decarbonizare si intruchipeaza cei trei piloni ai strategiei de dezvoltare durabila a Renault Group: mediu, siguranta si incluziune.
    • Eco-design si inovatiile economiei circulare, incorporand peste 70% matariale reciclate, 95% reciclabile, contribuie direct la conservarea resurselor.
    • Sistemul sau de propulsie hibrid electric si hidrogen, isi propune sa minimizeze timpul de nefunctionare aferent reincarcarii cu energie, reducand in acelasi timp amprenta de carbon. Renault Scenic Vision are emisii zero in productie si in uz, cu o amprenta de carbon cu 75% mai ica decat un vehicul electric cu baterie conventionala.
    • Tehnologiile de la bord ofera o siguranta sporita pentru soferi si pasageri, reducand numarul de accidente cu pana la 70%. Designul acestui concept car reflecta, de asemenea, dorinta echipelor de a crea o masina unica, accesibila si potrivita pentru toata lumea.
     “Conceptul Renault Scenic Vision intruchipeaza transformarea pe care Renaulution a pus-o in miscare, catre o companie mai ecologica, mai high-tech, concentrata pe date, energie si servicii. Adopta provocarile climatului, conservarii resurselor, sigurantei si sanatatii utilizatorilor si accesibilitatii. Deschide un nou capitol in dezvoltarea vehiculelor noastre, gandite de la design pana la sfarsitul vietii, intr-un mod ecosistemic. Pe langa faptul ca este un obiect de design, reprezinta o serie de obiective pe care Renault Group si le-a propus si care vor fi introduse treptat in urmatoarele generatii de vehicule.” a declarat Clea Martinet, VP Group Sustainability.
    Un design care deschide calea catre noi perspective
    Scenic Vision este o adevarata intruchipare a conceptului „Nouvelle Vague” Renault si rezultatul unui exercitiu de design amanuntit si al unor alegeri estetice indraznete. Designul sau prefigureaza orizonturi de timp diferite pentru gama de vehicule Renault. Exteriorul dezvaluie formele si stilul unui nou model de familie care va fi comercializat in 2024. Designul sau interior este un studiu care prefigureaza viitorul interior Renault.
    Grupul sau motopropulsor cu propulsie electrica si hidrogen, reflecta dorinta Renault de a gasi solutii pentru toate tipurile de utilizare si face parte dintr-o viziune pe termen lung, dincolo de 2030. Acest design deschide calea catre noi perspective, cele ale unei lumi in care masinile si oamenii converg catre aceleasi valori.
    Gilles Vidal, VP Renault Brand, Design
    “Scenic Vision reprezinta un nou capitol in istoria Renault Group si a marcii. Acest concept prefigureaza designul exterior al noului model Scenic 100% electric ce va fi lansat in 2024 si noul limbaj de design Renault. Designul interior este un studiu prospectiv al viitorului interior Renault. Scenic Vision ofera o suita de tehnologii si inovatii in slujba unei mobilitati mai durabile.”
    Renault & Jean-Michel Jarre
    “Jean-Michel Jarre este un pionier in muzica electronica. Este inovator, disruptiv, popular... toate atributele care il leaga natural de marca Renault.” a spus  Luca de Meo, CEO Renault Group si Renault brand.
    Jean-Michel Jarre este un compozitor, interpret si producator francez. Venit din lumea cercetarii electro-acustice, el a dat muzicii electronice o dimensiune populara. Jean-Michel Jarre este un artist si, de asemenea, un inginer care a legat constant tehnologia si creatia. Aceasta abordare este foarte aproape de modul in care Renault a vazut intotdeauna inovatia.JMJ este, de asemenea, foarte implicat in protectia mediului in calitate de ambasador UNESCO din 1993 (pe teme de mediu si educatie). 
    Colaborarea cu Jean-Michel Jarre a inceput in primele zile ale realizarii Scenic Vision, tocmai in ceea ce priveste acustica si procesarea semnalului. Artistul s-a alaturat echipei de proiectare pentru a modela semnatura sonora a concept-car-ului, urmand ideea de „preocupare fata de resurse” cu o abordare de tipul „mai putin inseamna mai mult”, cu doar 1 difuzor pe fiecare usa si sistemul de sateliti pe fiecare tetiera. 
    Scenic Vision stabileste inceputul unei stranse colaborari cu Jean-Michel Jarre. Artistul va fi un ambasador al marcii Renault, lucrand cu echipele la solutii viitoare care vor fi incluse in gama de produse.
    Preocupare fata de resurse
    Eco-design si economia  circulara
    • 70% din materialele folosite in vehicul sunt reciclate si peste 95% din vehicul este reciclabil, inclusiv bateria.
    • Podeaua autovehiculului a fost compusa din aglomerarea resturilor de plastic din alte surse (sticle de lapte, tevi de plastic etc.). Pe intregul vehicul, 30% din plastic provine din biosurse. Fitingurile vehiculului sunt realizate din carbon reciclat din industria aeronautica.
    • Durate scurte de manufacturare sunt implementate pe materiale strategice precum platina, cuprul, aluminiul si otelul, precum si materialele bateriei.
    • Anvelopele provin de la un producator membru GNSPR, angajat pe deplin in responsabilitatea fata de mediu si drepturile omului.
    • Pielea este abandonata si inlocuita cu poliester 100% reciclat cu un continut scazut de carbon.
    • Rezervorul celulei de combustibil este fabricat din fibra de carbon obtinuta din deseuri de hartie reciclata.
    O calitate mai buna a aerului
    • Interior: Amplasat in portiera soferului, un filtru de aer imbunatateste calitatea aerului din interiorul vehiculului prin filtrarea aerului provenit din exterior.
    • In exterior: Pigmentii negri din vopsea provin din prelucrarea particulelor captate din atmosfera; o vopsea fara pigment sintetic, care contribuie la imbunatatirea calitatii aerului.
    Preocupare fata de mediu
    Tot ce e mai bun din electricitate si hydrogen
    • Tehnologia H2-Tech: un vehicul hibrid, atat electric, cat si pe hidrogen, echipat cu o celula de combustie de 16 kW. Tehnologia H2-Tech se bazeaza pe tehnologia „range extender”, care face posibila utilizarea unei baterii de doua ori mai usoare, pentru aceeasi autonomie, contribuind astfel la decarbonizare dincolo de electrificarea vehiculului. Desi aceasta solutie este in acest moment doar o viziune pentru un autoturism, Renault Group, prin Hyvia (joint venture cu Plug Power), ofera deja solutii H2 pe vehiculele utilitare.
    • Ca urmare a parteneriatelor deja incheiate, acest vehicul are o amprenta de carbon cu 75% mai mica decat cea a unui vehicul electric precum Megane E-Tech electric. Bateria sa consuma cu pana la 60% mai putin carbon decat o baterie echivalenta, datorita duratelor scurte de manufacturare, aprovizionarii cu minerale cu emisii scazute de carbon si utilizarii energiei cu emisii scazute de carbon necesare pentru a o asambla si produce.
    Preocupare fata de oameni
    Siguranta
    Transparenta si vizibilitate totala:
    • Un sistem de camere integrate in partea din fata a vehiculului mareste campul vizual al soferului cu 24% prin retransmiterea mediului apropiat pe un ecran pozitionat pe bord. Parbrizul este astfel marit la 180° pentru o vizibilitate totala si linistitoare, in timp ce capota pare transparenta.
    Noua generatie de sisteme de siguranta si sanatate conectata: Safety Coach:
    • O interfata de evaluare a riscurilor ajuta la anticiparea situatiilor stresante de ultim moment. Compenseaza eventuala lipsa de atentie a soferului si ofera sfaturi personalizate pentru imbunatatirea continua a obiceiurilor de condus. Aceasta interfata ofera soferului si sfaturi personalizate de sanatate, prin analiza datelor colectate de camere si senzori conectati plasati in interiorul cabinei (ritm cardiac, oboseala etc)
    Incluziune
    Un vehicul care se adapteaza utilizatorului sau:
    • Un sistem de recunoastere faciala permite deschiderea usii si reglarea setarilor vehiculului in functie de profilul soferului. Acest sistem ofera si posibilitatea de a adapta conditiile de conducere la un posibil handicap.
    Spatiu sonor ultrapersonalizat si incluziv:
    • Fiecare scaun este echipat cu microfoane si difuzoare pentru a oferi propria ambianta audio (radio, hi-fi, conducere asistata de voce), mentinand in acelasi timp o comunicare optima la bord. Retransmiterea vocii pasagerilor si soferului si, daca este necesar, amplificarea vocii acestora, faciliteaza comunicarea intre ocupantii vehiculului, in special daca la bord se afla un utilizator cu deficiente de auz.
    Accesibilitate sporita:
    • Absenta unui stalp intre usi si o podea perfect plana faciliteaza accesul persoanelor cu mobilitate redusa.
    SPECIFICAtII TEHNICE
    Lungime: 4,490 mm
    Adancime: 1,900 mm
    Inaltime: 1,590 mm
    Ampatament: 2,835 mm
    Jante: 21 inci
    Anvelope: 235/45 R21 
    Greutate: 1,700 kg
    Energie: hybrid electric-hidrogen 
    Motor: 160 kW sincron cu propulsie electrica 
    Celule de combustibil: 16 kW
    Baterie: 40 kWh

    Vizualizari: 725