rss

Electric! Noul MINI Cooper SE

  1. 05/08/2019
    Vezi toate fotografiile (34)

    Mobilitatea urbana cu propulsie pur electrica poate fi experimentata acum si in stilul MINI. Noul MINI Cooper SE face posibil acest lucru. Combina solutii sustenabile cu placere condusului, designul expresiv si calitatea premium care sunt specifice pentru MINI. Prin urmare, primul model pur electric al marcii britanice ofera experienta autentica MINI cu condus fara emisii locale.

    Livrarea spontana a puterii motorului de 135 kW/184 CP, tractiunea fata sportiva sustinuta si noul sistem ARB (control continuu pentru limitarea patinarii rotilor) ofera noului MINI Cooper SE o agilitate deosebita, in sitlul go-kart MINI. Bateria litiu-ion cu o capacitate bruta de 32,6 kWh permite o autonomie electrica de 235-270 de kilometri. Bateria de inalta tensiune este amplasata in podea masinii, asigurand ca nu exista nici un fel de limitari in ceea ce priveste volumul portbagajului in comparatie cu modelul MINI Hatch (3 usi) cu propulsie conventionala.

    Prin noul MINI Cooper SE, marca britanica reprezinta un nou impuls de pionierat pentru mobilitatea urbana. Acum 60 de ani, principiul revolutionar de design al clasicului Mini a pus bazele pentru spatiu interior maxim pe o suprafata minima. MINI a fost lansat in 2001 - o reinterpretare moderna a utilizarii spatiului creativ si o placere unica a condusului unica in segmentul premium al clasei mici. Noul MINI Cooper SE va fi primul automobil premium de clasa mica avand propulsie exclusiv electrica.

    Noul MINI Cooper SE: o imagine de ansamblu a punctelor de atractie
    - Primul MINI si primul automobil din segmentul premium al clasei mici cu propulsie pur electrica.
    - Motorul electric ofera 135 kW/184 CP si 270 Nm.
    - Bateria litiu-ion cu o capacitate bruta de 32,6 kWh permite o autonomie de 235-270 de kilometri - fara constrangeri in ceea ce priveste volumul portbagajului.
    - Poate fi incarcat la o sursa casnica, la wallbox sau la statiile de incarcare publice, incarcare rapida cu curent continuu posibila pana la 50 kW.
    - Agilitate remarcabila datorita livrari spontane a puterii, centrul de greutate coborat, tractiune fata si limitare a patinarii rotii in apropierea actuatorului.
    -  Acceleratie de la 0 la 60 km/h in 3,9 secunde si de la 0 la 100 km/h in 7,3 secunde.
    - Design caracteristic pentru MINI Hatch (3 usi) cu accente specifice modelului.
    - Elemente de control si afisare specifice modelului in interior.
    - Regenerarea energiei poate fi configurata pe doua niveluri pentru un sentiment individual al pedalei.
    - Echiparea standard include faruri LED, aer conditionat pe doua zone, incalzire cu tehnologie de pompa de caldura, incalzire auxiliara, frana de parcare electrica si Connected Navigation.
     
    Conceptul automobilului: un MINI autentic la baza
    Noul MINI Cooper SE este primul model care combina mobilitatea electrica in mediul urban, cu proprietatile caracteristice ale marcii care a pus bazele segmentului premium in clasa mica. Primul model electric din istoria marcii britanice este un MINI autentic la baza. Conceptul de automobil este bazat pe MINI Hatch (3 usi). Dimensiunile, designul, spatiul si ambianta interioara ale noului MINI Cooper SE sunt bazate in mod clar pe modelul cu propulsie conventionala, a carui dezvoltare a tinut cont deja de extinderea gamei de modele pentru a include o versiune pur electrica.

    Noul MINI Cooper SE este produs in tara de origine a marcii. Iese de pe linia de productie a uzinei MINI din Oxford alaturi de versiunile cu propulsie conventionala ale modelului. Tehnologia de propulsie provine de centrele de competenta pentru mobilitate electrica ale BMW Group din Dingolfing si Landshut.

    Sub capota noului MINI Cooper SE, in locul motorului pe benzina sau diesel, exista un motor electric. Propulsorul compact cu electronica de putere si transmisia integrate este pozitionat in sectiunea frontala a cadrului de sustinere prin intermediul unei structuri tubulare solide. Bateria de inalta tensiune cu configuratie specifica modelului este realizata din celule litiu-ion subdivizate in 12 module. Ele formeaza o unitate de forma literei T pozitionata in podeaua automobilului, oferind o capacitate bruta de 32,6 kWh (28.9 kWh net).

    Motorul electric este nu doar mai mic, ci si semnificativ mai usor decat motorul termic, contribuind astfel la distributia remarcabil de armonioasa a sarcinilor pe puntile noului MINI Cooper SE. Alaturi de centrul de greutate mai coborat, acesta ofera modelului electric un plus de agilitate, ceea ce il face usor de controlat chiar si in virajele abordate la viteze ridicate. De asemenea, noul MINI Cooper SE ofera tinuta de drum foarte sigura, nu in ultimul rand datorita pozitiei bateriei de inalta tensiune. Aceasta este plasata in podeaua masinii, intre scaunele fata si sub scaunele spate. Ca urmare a acestui aranjament, nu exista limitari privind utilizarea spatiului portbagajului in comparatie cu versiunile de model cu propulsie conventionala. Ca si la MINI Hatch (3 usi) cu motor termic, volumul portbagajului de sub hayon este de 211 litri, dar se poate extinde la 731 de litri cand spatarele locurilor din spate sunt pliate. Singura diferenta masurabila: pentru a asigura garda la sol relevanta pentru bateria de inalta tensiune instalata in podeaua masinii, caroseria noului MINI Cooper SE este pozitionata mai sus cu 18 milimetri fata de cea a modelului cu propulsie conventionala.

    Toate componentele trenului de rulare electric sunt protejate prin intermediul unor dotari structurale specifice modelului si deconectate imediat in cazul unei coliziuni. Conceptul de siguranta pentru noul MINI Cooper SE este astfel in conformitate cu standardele ridicate ale BMW Group, care merg dincolo de cerintele legale. Electronica de putere este protejata de suportul intarit al barei si de cadrul suportului motorului, in timp ce bateria de inalta tensiune este protejata de o placa de baza solida. Cu o masa la gol de 1.365 de kilograme, modelul cu propulsie pur electrica este mai greu cu doar 145 de kilograme fata de MINI Cooper S (3 usi) cu transmisie Steptronic.

    Design MINI caracteristic cu accente specifice modelului
    Proportiile puternice, structura tipica in trei parti ce consta din corpul caroseriei, habitaclul general si acoperis, consolele scurte si rotile dispuse larg sunt marcate de elemente caracteristice care scot in evidenta primul MINI exclusiv electric. Conexiunea de incarcare este localizata deasupra rotii spate dreapta - exact acolo unde este pozitionat busonul de realimentare al MINI Hatch (3 usi) cu propulsie conventionala. Un logo MINI Electric in relief marcheaza diferenta in ceea ce priveste consumul de energie. Versiunile galbene ale acestui semn apar pe insertiile laterale ale semnalizatoarelor, precum si pe hayon si grila radiatorului. Elementul central al sectiunii frontale a MINI Cooper SE dispune si el de conturul hexagonal traditional , dar este inchis pentru ca motorul electric necesita foarte putin aer de racire. O bara decorativa galbena dispusa pe grila si pe capacele oglinzilor retrovizoare este finisata in aceeasi culoare, completand astfel dotarile de design specifice modelului. MINI Cooper SE este echipat standard cu faruri LED.

    Asemenea grilei radiatorului, sasiul in mare parte inchis si difuzorul spate cu design distinctiv contribuie la reducerea rezistentei aerodinamice. Faptul ca MINI cu propulsie electrica nu necesita sistem de evacuare favorizeaza, de asemenea, fluxul de aer pe sub sasiu si in spate. O suprafata optimizata aerodinamic se regaseste si la jantele optionale de 17 toli, din aliaj usor, cu design asimetric in versiunea MINI Electric Corona Spoke in doua tonuri. Asemenea jantelor standard -de 16 toli, din aliaj usor - in design MINI Electric Revolite Spoke, cele din urma sunt disponibile exclusiv pentru noul MINI Cooper SE.

    Placere pura a condusului: motor electric de 135 kW/184 CP
    Cuplu initiat spontan si livrare continua a puterii neintrerupta de schimbarile de viteze - acestea sunt particularitatile tehnologie de propulsie disponibila la noul MINI Cooper SE. Aceasta asigura placerea condusului specifica MINI intr-o forma noua care ofera o experienta deosebit de intensa. Sursa de putere este cea mai noua si puternica versiune a motorului electric sincron dezvoltat de BMW Group. Principiul de design specific al propulsiei permite un nivel ridicat de livrare a puterii care se extinde in esaloanele ridicate de turatii, cu un nivel foarte ridicat de eficienta si functionare cursiva, cu vibratii reduse. Motorul noului MINI Cooper SE ofera o putere maxima de 135 kW/184 CP. Cuplul maxim de 270 Nm este disponibil inca de la demaraj, asa cum este caracteristic pentru motoarele electrice. Transferul puterii catre rotile fata se face prin intermediul transmisiei cu configuratie intr-o singura etapa si diferential integrat.

    Prin urmare, noul MINI Cooper SE dezvolta o propulsie plina de emotie la fiecare actionare a pedalei de acceleratie, asigurand o experienta a condusului deosebita in special in traficul urban. Noul MINI Cooper SE accelereaza de la 0 la 60 km/h in doar 3,9 secunde. Pe primii 60 de metri tine ritmul fara efort cu automobilele sport cu propulsie conventionala. MINI pur electric accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,3 secunde; viteza maxima este limitata la 150 km/h.
    Noul MINI Cooper SE este echipat standard cu o avertizare acustica a pietonilor. Un sunet distinctiv creat special pentru MINI Cooper SE este generat printr-un sistem de difuzoare. Designul sunetului la turatii reduse garanteaza o prezenta acustica pe sosea care este specifica MINI.
    Agilitate remarcabila datorita sistemului dinamic inovator ABR
    Propulsia electrica duce conceptul MINI de sentiment go-kart intr-o dimensiune complet noua si fascinanta. Manevrabilitatea agila a noului MINI Cooper SE este sustinuta de tehnologia suspensiei care a fost rafinata si armonizata pentru acest model. În combinatie si cu propulsia electrica, principiul de design al suspensiei - cu articulatie simpla pe puntea fata, suspensie multibrat pe puntea spate, care este unica in semgent, si directie electromecanica - garanteaza stabilitate maxima, precizie a directiei si spontaneitate la schimbare directiei. Cu un centru de greutate care este mai coborat cu cel putin 30 de milimetri fata de MINI Cooper S, distributia optima a maselor ajuta noul MINI Cooper SE sa obtina un nivel de dinamica in viraje care este unic in segmentul automobilelor mici.
     
    Pentru a asigura ca nivelul ridicat de cuplu oferit de motorul electric inca de la demaraj poate fi utilizat pentru placerea condusului specifica marcii fara vreo pierdere a tractiunii, noul MINI Cooper SE are un sistem DSC (control dinamic al stabilitatii) inovator cu sistem ABR. Acest sistem de control al patinarii, conceput special pentru livrarea spontana a puterii oferita de motoarele electrice, duce la calitati superioare de condus in orice conditii de drum. Pentru raspuns de pana la 3 ori mai rapid fata de unul conventional, o  unitate de control dedicata, aplasata in zona puntii fata, este dedicata functiilor ABR. Acest lucru optimizeaza perceptibil tractiunea la demaraj si stabilitatea la condus atat in modul de generare a energiei la franare, cat si la accelerare la iesirea din virajele stranse.

    Moduri MINI Driving cu patru setari
    Primul MINI cu propulsie electrica permite conducatorului si sa adapteze setarile masinii la situatia de moment de pe sosea, precum si la preferintele sale proprii. Modurile MINI Driving sunt selectate prin intermediul unui intrerupator amplasat pe partea dreapta a barei de comutatoare. Exista patru moduri disponibile pentru MINI Cooper SE. Modul Sport difera de setarea MID standard printr-o directiei mai putin asistata si o reactie foarte spontana a sistemului de propulsie.

    Orientate spre confort, caracteristicile de directie ale setarii MID sunt active si in modul GREEN, precum si in noul mod GREEN+, configurat special pentru noul MINI Cooper SE. Mai mult, in aceste ultime doua moduri, sistemul de propulsie este orientat spre eficienta maxima. În modul GREEN+, functiile de confort alese suplimentar precum incalzirea, aerul conditionat si incalzirea scaunelor sunt limitate sau dezactivate pentru a creste autonomia automobilului.

    Generarea energiei la franare pentru configuratie cu doua niveluri
    O parte a experientei de condus caracteristice pentru un model cu propulsie electrica al BMW Group este asa-numitul control cu o pedela („one pedal feel”). În special in traficul urban, automobilul decelereaza in mod vizibil imediat ce conducatorul ridica piciorul de pe acceleratie. Acest efect se produce deoarece, motorul electric indeplineste functia de generator, transformand energia cinetica in energie electrica, cu care este alimentata bateria de inalta tensiune. Rezultatul acestui proces este ca automobilul electric poate fi decelerat corespunzator la viteze reduse fara a utiliza sistemul de franare, iar astfel poate fi condus utilizandu-se o singura pedala. Masura in care energia este generata la franare, iar masina este decelerata pot fi determinate prin sistemul de programare a controlului motorului.

    Noul MINI Cooper SE este primul model pur electric al BMW Group in care conducatorul poate influenta gradul de eficienta a generarii. Un comutator pozitionat in stanga unitatii start/stop ofera posibilitatea de a alege o generare intensa sau doar una de nivel redus, cu impactul relevant asupra decelerarii - indiferent de modurile MINI Driving. În acest fel, reactia decelerarii poate fi adaptata cu precizie la stilul personal de condus al celui de la volan atunci cand, de exemplu, adopta un stil de condus dinamic. Pentru a asigura eficienta maxima in MINI Cooper SE, nivelul ridicat de generare este inclus automat in setarea standard de fiecare data cand motorul este pornit.

    Cockpit specific modelului, cu panou de instrumente digital
    Noul MINI Cooper SE este echipat standard cu panou de instrumente specific modelului, care consta dintr-un ecran color de 5,5 toli (14 cm) in design Black Panel si care este dispun in spatele volanului. În centrul acestui ecran complet digital, viteza este afisata cu cifre, pe o banda laterala. Aceasta este afisata si in inelul luminos al instrumentului central - in rosu (modul SPORT), alb (MID) sau verde (GREEN si GREEN+), in functie de modul ales.

    Alte afisaje digitale din panoul de instrumente ofera informatii privind nivelul de incarcare a bateriei de inalta tensiune, modul MINI Driving selectat, statutul sistemelor de asistare a conducatorului si mesajele Check Control. În plus, detaliile privind autonomia disponibila, energia electrica actuala, temperatura exterioara, ora si kilometrajul sunt afisate, alaturi de rapoartele de detectare a indicatoarelor rutiere si indicatiile de orientare detaliata de la sistemul de navigatie. Mai mult, este posibila accesarea contactelor din telefon si a listelor cu programe audio.

    In timpul incarcarii, panoul de instrumente digitale furnizeaza si informatii importante. Daca automobilul este conectat la o priza de curent sau o statie de incarcare, este posibila citirea nu numai a orei si a temperaturii exterioare, ci si a autonomiei disponibile si a starii de incarcare sub forma de procent. De asemenea este afisat si ora la care bateria de inalta tensiune este incarcata complet. Culoarea panoului se schimba in functie de situatie: de la portocali, in timpul initializarii, la galben, pe parcursul procesului de incarcare, si verde, cand bateria este incarcata complet. Orice eroare de incarcare este indicata prin intermediul culorii rosii.

    Alte dotari speciale de interior includ maneta schimbatorului de viteze specifica modelului pe consola centrala. Noul MINI Cooper SE este echipat cu frana de parcare electrica, care este activata si declansata prin intermediul unui contact de pe consola centrala.

    MINI ELECTRIC ofera flexibilitate in timpul incarcarii
    Energia pentru placerea condusului electrizant este obtinuta de noul MINI Cooper SE de la reteaua de energie electrica, la care poate fi conectat prin intermediul unei prize conventionale de uz casnic, al unui panoul (wallbox) MINI ELECTRIC sau al unei statii de incarcare publice. Conexiunea de incarcare este conceputa pentru incarcare cu curent continuu sau alternativ cu ajutorul unor prize Type 2 (pentru curent alternativ) si CCS Combo 2 (pentru curent continuu). Deasupra conexiunii, un indicator al nivelului de incarcare afiseaza semnale portocalii pentru initializare, lumina galbena pulsatorie pentru operatia de incarcare actuala si lumina verde pentru baterie incarcata complet.

    Cablu de incarcare standard este disponibil pentru conectare la o priza de uz casnic. Panoul (wallbox) MINI ELECTRIC este disponibil optional pentru incarcare la domiciliu, precum si un cablu trifazic pentru utilizare la statiile de incarcare publice. Ambele optiuni permit ca bateria de inalta tensiune a noului MINI Cooper SE sa fie incarcata cu o capacitate maxima de 11 kW in doua ore si jumatate la un nivel de 80% si in trei ore si jumatate la 100%. Unitatea de incarcare a noului MINI Cooper SE este conceputa pentru o capacitate maxima de incarcare de 50 kW, ceea ce permite ca incarcarea pana la 80% sa fie obtinuta in doar 35 de minute.

    Aer conditionat pe doua zone cu tehnologie cu pompa de caldura si incalzire auxiliara
    Echiparea standard a noului MINI Cooper SE include sistem de aer conditionat cu doua zone, cu ventilare separata si control al temperaturii pentru conducator si pasagerul din fata. Interiorul este incalzit prin intermediul unei pompe de caldura care colecteaza caldura reziduala de la motor, controlul transmisie, bateria de inalta tensiune si aerul exterior inainte de a alimenta sistemul de aer conditionat. Pompa de caldura dezvoltata pentru noul MINI Cooper SE este foarte eficienta. Utilizeaza cu 75% mai putina energie decat sistemul de incalzire electric conventional si ofera un nivel ridicat de confort al climei in modul de iarna. Pentru cresterea autonomiei, circuitele de racire si incalzire sunt legate direct la tehnologia de propulsie, formand un sistem integrat foarte eficient. Acesta asigura cotrolul temperaturii din habitaclu, dar si o temperatura de functionare ideala pentru bateria de inalta tensiune - independent una de alta, prin intermediul racirii si incalzirii.

    Aerul conditionat automat al noului MINI Cooper SE ofera si incalzire auxiliara si o functie de aer conditionat stationar. Acesta permite incalzirea sau racirea interiorului la o temperatura specificata inainte de plecare. Conducatorul poate utiliza aplicatia MINI Connected Remote pentru stabilirea orei de plecare planificate astfel incat sa preconditioneze interiorul in avans, dupa cum doreste.

    Sistem de navigatie standard, servicii MINI Connected specifice modelului
    Programul standard de echipare a noului MINI Cooper SE include si sistem de navigatie, precum si elemente de afisare pe instrumentul central si servicii MINI Connected care sunt adaptate special pentru mobilitate electrica. Ecranul eDrive ofera informatii despre fluxul actual de energie si autonomie, dar ofera si modalitati de crestere a autonomiei masinii prin dezactivarea functiilor de confort sau impulsionarea generarii energiei. Pe harta de navigatie este posibila afisarea unui cerc de autonomie care indica raza de actiune a MINI Cooper SE in functie de nivelul de incarcare. Cand incepe orientarea pe traseu, afiseaza cel mai rapid si cel mai scurt traseu, dar sugereaza si traseul GREEN care implica cel mic consum de energie.

    Disponibil standard, Connected Navigation include un ecran touch de 6,5 toli (16,51 cm) in instrumentul central. Acesta permite utilizarea serviciului Real Time Traffic Information (informatii in timp real despre trafic), precum si a platformei de internet MINI Online si a preechiparii Apple CarPlay. Remote Services permit conducatorului sa afiseze detaliile starii de incarcare a bateriei si ale autonomiei pe un smartphone prin aplicatia MINI Connected App - de asemenea, este posibila generarea de statistici privind consumul de energie al automobilului. Totodata, nu numai farurile intermitente, claxonul, ventilatia si functia de inchidere/deschidere a usilor pot fi activate de la distanta, ci si functia de preconditionare a interiorului. Cand masina este conectata la reteaua de energie electrica, conducatorul poate si sa controleze procesul de incarcare prin Remote Services. Echiparea optionala Connected Navigation Plus include si ecran color de 8,8 toli (22,35 cm) si functie de telefonie cu incarcare wireless.

    Echipare standard high-end, personalizare exclusiva
    Ca supliment la echiparea standard vasta, patru pachete pentru exterior si interior sunt disponibile pentru noul MINI Cooper SE, fiecare incluzand o combinatie specifica de finisare a exteriorului, jante din aliaj usor, tapiterie pentru scaune si dotari de interior. În acelasi fel ca pachetele Salt, Pepper si Chili disponibile pentru actualele modele MINI, acestea permit personalizare selectiva a automobilului, care poate fi aplicata fara efort de catre client. Pachetele de echipare Trim S si Trim M includ Connected Navigation, in timp ce Connected Navigation Plus face parte din pachetele Trim L si Trim XL. Pachetul de echipamente Trim S ofera si optiuni pentru finisarea caroseriei - Moonwalk Grey metalizat si White Silver metalizat -, in timp ce in combinatie cu pachetele Trim M si Trim L sunt disponibile variantele de culori Chili Red, British Racing Green metalizat si Midnight Black metalizat. Mai mult, culoarea MINI Yours Enigmatic Black este disponibila suplimentar pentru pachetul Trim XL.

    Capacele oglinzilor retrovizoare ale noului MINI Cooper SE sunt finisate standard in Vigorous Grey si optional in galben, la fel cum este si bara decorativa orizontala de pe grila radiatorului. Indiferent de pachetul de echipare selectat, toate finisarile de exterior pot fi combinate si cu acoperis si capace ale retrovizoarelor in culoarea caroseriei (nu este disponibila in combinatie cu culoarea caroseriei White Silver metalizat) sau altfel in negru ori alb. În functie de pachetul de echipare ales, sunt disponibile jante din aliaj usor, in dimensiuni de 16 sau 17 toli, cu pana la cinci variante diferite de design.

    La interior, noul MINI Cooper SE dispune standard de scaune tapitate cu stofa Double Stripe Carbon Black. Acestea fac parte din pachetul Trim S. Pachetele Trim M si Trim L includ scaune imbracate in combinatia de stofa si tapiterie Black Pearl si cu piele Cross Punch Carbon Black. Varianta de scaune cu piele MINI Yours Lounge Carbon Black este inclusa in pachetul Trim XL. Cele patru linii de interior disponibile optional pentru MINI Cooper SE ofera o combinatie perfect armonizata de suprafete de interior, Colour Lines, culori pentru tapiteria plafonului, volan si covorase. Stilul interior MINI Dark evidentiaza latura sportiva a noului model, in timp ce stilul interior MINI Light accentueaza caracteristicile sale elegante. Stilul interior MINI Electric vine cu cusaturi galbene si un logo MINI Electric pe covorase, precum si cu suprafete specifice, adaugand astfel un accent particular care subliniaza mobilitatea durabila. Totodata, stilul interior MINI Yours dispune de o calitate remarcabila a materialelor si finisarilor suprafetei interioare MINI Yours Piano Black iluminata si a volanului sport MINI Yours.

    Vizualizari: 2003
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »