© 2025 Auto.ro
Unele dintre cele mai mari pericole intalnite pe drumurile din Romania sunt insulele de calmare a traficului, care teoretic ar trebui sa fie benefice, insa care se comporta exact invers.
Fie ca au fost pur si simplu construite prost, sau ca nu au fost semnalizate corespunzator, acestea au provocat de-a lungul timpului nenumarate accidente, unele chiar soldate cu pierderi de vieti omenesti.
In ciuda acestor evenimente dar si a insistentelor soferilor, CNAIR a fost de neclintit si chiar a continuat sa construiasca tot mai multe astfel de insule. Insa in ceasul al doisprezecelea autoriatile par ca s-au trezit la realitate si au anuntat acum ca vor opri realizarea acestora, iar pentru lucrarile in derulare vor fi modificate proiectele astfel incat insulele sa nu mai fie facute.
"E clar ca sunt prost construite. Intr-adevar, se pare ca proiectul produce disconfort participantilor la trafic, neobisnuiti cu aceste masuri care veneau tocmai sa atenueze si sa nu creeze probleme. [...] De aceea conducerea CNAIR a luat decizia sa opreasca proiectul, am comandat un audit de siguranta rutiera care ne-a fost pus la dispozitie," a declarat Stefan Ionita, directorul general al companiei.
Cat despre cele deja existente, acesta a declarat ca vor fi date niste dispozitii de santier pentru ca ele sa fie adaptate. "La iesirea din localitati, acea sicana ar trebui sa fie numai pe sensul de intarre, nu pe sensul de iesire, sa fie un semicerc," a incheiat Ionita.
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania