rss

Dinamica suprema: BMW M GmbH incepe testele pentru modelele electrice de inalta performanta

  1. 11/09/2022
    Vezi toate fotografiile (1)

    BMW M GmbH deschide urmatorul capitol in transformarea sa catre mobilitatea electrica. Odata cu primele teste ale automobilul prototip pentru teste pentru sistemele inovatoare de propulsie si control al sasiului, o echipa multidisciplinara de ingineri testeaza solutiile hardware si software concepute pentru viitoarele automobile electrice de inalta performanta. Programul de teste se concentreaza pe un sistem de tractiune integrala care cuprinde patru motoare electrice si un sistem integrat de control al dinamicii, care impreuna ofera un nivel de performanta si experienta fara precedent.
    Cu conceptul de propulsie complet nou, BMW M GmbH isi subliniaza competenta in dezvoltare si, prin urmare, capacitatea sa de a transfera esenta M in lumea mobilitatii fara emisii locale. Sistemul de propulsie electric este combinat cu sisteme inovatoare de control pentru a redefini combinatia de dinamica, agilitate si precizie care este caracteristica automobilelor BMW M intr-o masina sport de inalta performanta.
    50 de ani de istorie BMW M GmbH: viitorul incepe in anul aniversar
    La exact 50 de ani de la infiintare, BMW M GmbH se afla in mijlocul unui proces de transformare catre mobilitatea electrica, care nu numai ca pastreaza caracteristicile inconfundabile de performanta ale modelelor sale, dar, in acelasi timp, le imbogateste cu noi fatete. Anul aniversar a avut deja lansarea pe piata a modelelor electrice de performanta BMW i4 M50 si BMW iX M60. BMW i7 M70, primul automobil BMW M bazat pe un sedan electric de lux, va fi lansat deja de anul viitor.
    "La aniversarea noastra, nu privim doar inapoi, ci mai presus de toate si privim inainte", spune Franciscus van Meel, presedintele Consiliului de Administratie al BMW M GmbH. "Inainte de sfarsitul anului, va incepe productia BMW XM, primul nostru automobil de inalta performanta cu sistem de propulsie hibrid V8 M. Impreuna cu fanii nostri din intreaga lume, asteptam cu nerabdare intrarea noastra in categoria LMDh a seriei de curse de anduranta IMSA din America de Nord, in care vom concura cu un sistem hibrid cu motor turbo cu opt cilindri la Daytona si la alte competitii din 2023, precum si in seria de curse WEC - inclusiv Le Mans - un an mai tarziu."
    Tehnologie specifica de propulsie si suspensie sub forma unui BMW i4 M50
    Pentru a aduce pe drum tehnologia de propulsie si sasiu conceputa pentru viitoarele automobile electrice de inalta performanta, inginerii de la BMW M GmbH au dezvoltat un automobil de teste care poarta genele adecvate - atat in ceea ce priveste dinamica M emblematica, cat si in domeniul mobilitatii electrice. Bazat pe BMW i4 M50, a fost creat un coupe cu propulsie electrica, cu o caroserie modificata in stilul tipic BMW M GmbH, ale carei pasaje largi ale rotilor permit integrarea modelelor de punti fata si spate de inalta performanta fabricate special.
    Partea frontala a automobilului are un concept adaptat de lonjeroane pentru caroserie, preluat de la BMW M3/M4, pentru o rigiditate la torsiune deosebit de ridicata in situatii de condus extrem de dinamic. Dispunerea radiatoarelor de racire se bazeaza si pe configuratia dezvoltata pentru actualele automobile sport de inalta performanta.
    Extrem de precis, extrem de variabil: sistem de tractiune integrala M xDrive cu patru motoare electrice
    Centrul sistemului de propulsie revolutionar de inalta performanta, care acum isi face debutul pe sosea in automobilul de teste, este un sistem electric de tractiune integrala M xDrive cu patru motoare electrice. Faptul ca toate cele patru roti sunt antrenate fiecare de un motor electric deschide posibilitati complet noi pentru o distributie infinit variabila, extrem de precisa si in acelasi timp foarte rapida a cuplului motor. In cateva milisecunde, puterea si cuplul motoarelor electrice care reactioneaza spontan pot fi dozate atat de precis incat solicitarea de sarcina semnalata prin pedala de acceleratie poate asigura un nivel de dinamica comparativ cu sistemele conventionale de propulsie.
    Aceasta inseamna ca persoana de la volan poate experimenta caracteristici de performanta complet noi chiar si in conditii extrem de solicitante, cum ar fi in situatii extrem de dinamice sau in conditii de drum nefavorabile. "Electrificarea ne deschide niveluri complet noi de libertate pentru a crea dinamica M specifica", spune Dirk Hacker, director de dezvoltare la BMW M GmbH. "Putem deja sa vedem ca putem exploata la maximum acest potential, astfel incat automobilele noastre sport de inalta performanta vor continua sa ofere combinatia tipica M si incomparabila de dinamica, agilitate si precizie in viitorul fara emisii la nivel local."
    Unitate de control foarte integrata pentru controlul dinamicii si propulsiei automobilului
    Precizia in timpul transferului cuplului motor beneficiaza in mod semnificativ de sistemul electric de tractiune integrala M xDrive. Cele patru motoare sunt conectate la o unitate de control centrala, foarte integrata, care monitorizeaza permanent starea de condus si raspunde solicitarilor celui de la volan. Transmisia ideala a puterii catre drum este calculata in milisecunde din valorile pentru pozitia pedalei de acceleratie, unghiul de virare, acceleratia longitudinala si laterala, vitezele rotilor si alti parametri. Semnalele pentru aceasta sunt transmise la fel de rapid si direct prin intermediul unui ambreiaj multidisc si diferentiale catre cele patru motoare, care sunt capabile sa le implementeze imediat si precis.
    Aceasta forma de dinamica a automobilului si controlul condusului au fost aduse la maturitate practica in faze intensive de dezvoltare si testare, initial pe modele virtuale si apoi pe bancuri de testare. Ca urmatoarea faza de testare a hardware-ului si software-ului dezvoltate in acest scop, conceptul de automobil este testat acum pe drum. Interiorul coupe-ului cu patru usi este echipat cu o tehnologie extinsa de masurare care poate fi utilizata pentru a analiza in detaliu fiecare situatie de condus finalizata. In acest fel, rezultatele teoretice pentru distributia perfecta a cuplului motor pot fi comparate in laboratorul mobil de teste cu realitatea de pe drum si luate in considerare pentru programarea ulterioara.
    Aceasta munca detaliata este esentiala pentru a se asigura ca viitoarele modele de inalta performanta vor fi caracterizate si ele de exact ceea ce a facut ca automobilele BMW M sa fie inconfundabile in ultimii 50 de ani: o dezvoltare liniara a puterii si a dinamicii laterale care permite manevrabilitate controlabila pana la limite. Nivelul de preformanta este dus si mai departe folosind principiul de propulsie inovator. Acest lucru a fost evident deja in timpul primilor kilometri de teste a noului prototip pe drumuri inchise. Datorita dozarii deosebit de sensibile a cuplului motor si raspunsului fara latenta perceptibila, pot fi atinse viteze semnificativ mai mari in viraje, chiar si pe drumurile imbibate de ploaie sau acoperite cu zapada, de exemplu. In acest caz, automobilul vireaza fara efort si fara tendinta de subvirare, deoarece cuplul motor pentru roata exterioara din spate creste  in paralel cu unghiul de virare.
    Caracterul de inalta performanta al noului sistem de propulsie este evident si in recuperarea energiei la franare. Pana la limitele dinamicii, cele patru motoare isi pot asuma functia de generator atunci cand se franeaza inainte de un viraj, de exemplu, si pot alimenta bateria de inalta tensiune cu energia astfel generata.

    Vizualizari: 790