rss

Detroit 2009: Toyota Prius

  1. 13/01/2009
  2. Tags: Detroit, Hibrid, Prius, Toyota
    Vezi toate fotografiile (9)

    Cea de-a treia generatie Toyota Prius a debutat in lumina reflectoarelor de la Detroit, punand capat lunilor de speculatii privind noutatile pe care le implica proiectul.

    Cu aceasta ocazie, intreaga suflare a Americii, interesata de soarta (deocamdata) singurului model Toyota dedicat in totalitate motorizarii hibride, a putut afla ca masina are un sistem de propulsie cu 90% dintre componente nou-noute, ce o ajuta sa consume cu 25% mai putin in comparatie cu predecesoarea sa.

    Asadar, consumul mediu declarat de fabricantul japonez este de 4,7 litri de benzina la 100 km, un rezultat in profunzime influentat de noua caroserie, de agregatul eficient cu aprindere interna, de 1,8 litri (vechiul propulsor avea doar 1,5 litri) si, evident, de performantele grupului electric.

    Spre exemplu, desi japonezii au fost nevoiti sa faca ceva in sensul mariri spatiului in zona capetelor pasagerilor din spate, coeficientul aerodinamic al masinii nu numai ca nu a avut de suferit, ci s-a si imbunatatit (de la 0,26 la 0,25).

    Apoi, am aflat de eficientizarea necesarului de energie aferent diferitelor componente intrate in constructia lui Prius 3: aparatul de aer conditionat consuma mai putin, la fel o fac si blocurile optice cu tehnologie LED oferite optional, iar sistemul de ventilatie se poate folosi de un panou solar montat pe plafon, de asemenea disponibil pe lista optionalelor.

    Totusi, piesa de rezistenta a japonezei ramane sistemul de propulsie, format dintr-un motor pe benzina de 1,8 litri (98 CP, 142 Nm) si un grup electric alcatuit dintr-un invertor, un motor si un generator mai mici si mai usoare decat piesele vechiului "trio".

    In plus, acesta este capabil sa recupereze energia din caldura pierduta prin teava de esapament; totusi (si din pacate), Toyota nu a reusit sa gaseasca o solutie la problemele legate de dezvoltarea unei baterii litiu-ion, astfel incat proprietarii noului Prius vor trebui sa se multumeasca cu acumulatorii modelului precedent.

    Soarele va iesi pe strada lor la aflarea vestii ca Prius este cu 0,7 secunde mai rapid pana la 100 km/h, realizand sprintul in sub 10 secunde. Nu e extraordinar, dar va convinge destul popor. Foarte probabil, mai mult decat a facut-o Prius 2.

    Vizualizari: 1736