© 2025 Auto.ro
Dupa o lunga perioada in care l-am putut admira doar in timpul nenumaratelor teste pe care le-a efectuat sub forma de prototip bine camuflat, in sfarsit, noul Audi R8 cu motor V10 5.2 FSI Quattro a fost dezvaluit publicului larg in cadrul editiei din acest an a Salonului Auto de la Detroit.
Propulsorul de 5,2 litri natural aspirat, provenit de pe Lambprghini Gallardo LP560-4, dezvolta o putere maxima de 525 CP si un cuplu impresionant de 530 Nm, aceste resurse fiind transmise standard catre cele patru roti prin intermediul unei cutii de viteze manuala S-tronic cu 6 trepte, care este capabila sa schimbe rapoartele in mai putin de o zecime de secunda. Tractiunea este integrala si este asigurata de sistemul de casa 4x4 Quattro.
Printr-o simpla apasare a butonului "launch control", noul Audi R8 V10 5.2 FSI sprinteaza de pe loc pana la 100 km/h in doar 3,9 secunde si atinge o viteza de top de 316 km/h.
Sportiva germana este "incaltata" cu jante de 19 inch cu dimensiunile 235/35 pe fata si 295/30 pe spate, care ascund un set de frane ceramice (oferite optional) care asigura masinii o forta de franare excelenta. De asemenea, bolidul a primit noi suspensii magnetice.
Diferentele dintre R8 V10 si "vechiul" R8 V8 constau in detalii aerodinamice, dar si in aspecte de ordin estetic. Noul model a primit praguri laterale mai profilate si un nou difuzor de aer montat in spoilerul spate care ofera o apasare aerodinamica mai mare, care este incadrat de noua evacuare dubla ovala.
La capitolul "vizual", se remarca blocurile optice cu LED-uri pentru faza scurta si, in premiera, pentru luminile de pozitie pentru rularea pe timp de zi, precum si cele doua grile de evacuare din aluminiu care incadreaza luneta.
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania