rss

Design expresiv si o noua tehnologie de iluminare - Audi Q8, reinventat

  1. 16/09/2023
    Vezi toate fotografiile (107)

    Audi reinventeaza modelul reprezentativ al familiei Q cu un design nou si tehnologie de ultima generatie. Estetica revizuita a exteriorului cu noi masti de fata si de spate accentueaza caracterul puternic al automobilului.
    Pachetul S line oferit optional pentru exterior ii va fermeca pe cei care isi doresc un si mai pronuntat caracter sportiv pentru automobilul lor. Pentru prima data, Audi echipeaza SUV-ul Q8 cu faruri Audi Matrix LED HD, ce dispun inclusiv de un fascicul laser pentru faza lunga. De asemenea, farurile dispun de lumini de zi digitale, iar utilizatorii pot selecta semnalele luminoase in functie de preferinte.
    Gama extinsa de faruri este completata cu patru variante de design pentru luminile de spate digitale OLED personalizabile. Pozitioarea automobilului in varful gamei Q este confirmata de noile modelele de jante si insertii decorative, precum si de noile culori si de cusaturi decorative ale tapiteriei.
    Design interior minimalist, generos, spectaculos
    SUV-ul coupe elegant si sportiv Audi Q8 se face remarcat cu un design deosebit de expresiv. Cu formele sale clare, suprafetele generoase si volumele evidentiate, Q8 are o alura accentuat dinamica. Consolele scurte si ampatamentul lung creeaza proportii sportive, elegante, care pot fi subliniate prin culori exterioare si jante distinctive.
    Inconfundabila, verticala si emanand o forta impunatoare, grila Audi Singleframe cu design octogonal atrage acum atentia si cu insertii verticale. Acestea sunt dispuse in forma de lacrima in varianta de baza a exteriorului si deseneaza litera L atunci cand automobilul este echipat cu pachetul S line exterior, precum si in varianta de motorizare SQ8 TFSI. Astfel devine evident inca de la prima privire ca modelul Q8 apartine varfului gamei Audi, aceste elemente diferentiindu-l in mod vadit de modelele A.
    Alura impunatoare a modelului Q8 este subliniata de noile prize de aer proeminente, integrate in mod evident in arhitectura de baza a masinii.
    Audi a redus sistematic elementele decorative, pentru a crea un design si mai purist. Pentru a distinge de la prima vedere diferitele variante de echipare, adica versiunea de baza, pachetul exterior S Line si modelul S, scutul de sub automobil, decorul de pe portiere si difuzorul sunt finisate in nuante contrastante, ce ii subliniaza automobilului aspectul sau robust de masina de off-road.
    Nou pentru toate motorizarile Audi Q8 este un sistem de evacuare cu terminatii cu finisaje premium, deosebit de atractive. Pachetul S line exterior este inspirat acum si mai evident de SQ8 TFSI1 si se evidentiaza cu prizele de aer accentuate din bara de protectie din fata.
    Grila Singleframe va atrage atentia cu finisajul cromatic diferentiat. Pachetele optionale de design Black si Black plus deseneaza accente marcante la exterior, in jurul grilei Audi Singleframe, la ramele geamurilor laterale si barele de protectie din fata si din spate. Mai mult, masca grilei Singleframe este finisata in negru lucios.
    Farurile inovatoare cu tehnologie HD Matrix LED si cu Audi laser light, precum si luminile digitale de zi pozitionate pe marginea orizontala superioara confera modelului Q8 o expresie si mai impunatoare. In combinatie cu blocurile optice spate digitale OLED, care sunt disponibile pentru prima data pentru Q8, devine si mai clar caracterul premium al acestui automobil. In partea din spate, o banda de lumini cu LED-uri, impreuna cu un bandou negru lucios si cu inelele Audi integrate creeaza legatura dintre blocurile optice OLED digitale, trasand un element distinctiv, extins pe intreaga latime a masinii.
    Q8 etaleaza si un nou element modern de corporate identity al marcii Audi: astfel, inelele au acum un design nou, bidimensional, care a fost lansat odata cu Q8 e-tron si impresioneaza vizual prin precizia mai mare a detaliilor lor. In loc de crom, cele patru inele noi sunt finisate in alb si negru contrastant. Ca partea a pachetului optional de dotare, albul inelelor este inlocuit cu un gri inchis, care arata totusi similar cu negrul lucios. Pe montantul B al modelului Q8 a fost acum aplicata si denumirea modelului, a derivatului si a tehnologiei utilizate.
    Un nou fel de personalizare: farurile si blocurile optice din spate
    Ca dotare standard, drumul din fata modelului Q8 este iluminat de farurile cu LED-uri de mare intensitate. Farurile Matrix LED sunt disponibile optional. Sunt, de asemenea, disponibile si farurile HD Matrix LED cu Audi laser light. Fiecare far dispune in acest caz de 24 de LED-uri si de o dioda laser de mare putere. Acest tip de faruri poate fi imediat recunoscut datorita luminii ambientale albastre incorporate in faruri. Lumina laser se activeaza incepand de la 70 km/h si mareste semnificativ distanta de iluminare a fazei lungi. O noutate pentru farurile din varful gamei sunt semnaturile digitale ale luminilor de zi.
    Acestea confera modelului Q8 un aspect caracteristic si inconfundabil, permitand utilizatorului sa selecteze una dintre cele patru semnaturi luminoase individuale din sistemul MMI. Dar nu numai gama extinsa de functii ale farurilor este noua, ci si designul lor este, de asemenea, innoit. Pozitionarea la inaltime mai mare a luminilor de zi creeaza pentru intregul automobil Q8 impresia vizuala de latime si mai mare si deseneaza, de asemenea, o legatura fluida si formala intre faruri si grila Singleframe. Pentru prima data, modelul Q8 poate fi echipat ca dotare optionala, de asemenea, cu blocuri optice spate OLED digitalizate mari (OLED = dioda emitatoare de lumina organica). Si acestea ofera patru semnaturi digitale luminoase diferite, in combinatie cu farurile.
    La fel ca la modelele Audi A8 si Q5, blocurile optice spate OLED digitale ale modelului Q8 incorporeaza un senzor de proximitate, ce functioneaza in tandem cu sistemele de asistenta. Astfel, atunci cand vehiculele din spate se afla la mai putin de doi metri de un Q8 stationat, unitatile de control declanseaza activarea tuturor segmentelor OLED digitale. Printre functiile aditionale se numara luminile dinamice de semnalizare si diferite animatii Coming home / Leaving home.
    Decor, culori, jante: dotarile potrivite pentru toate gusturile
    Odata cu cea mai recenta actualizare a produsului, Audi a rafinat inca o data si gama de dotari oferite pentru Q8. Cusaturile contrastante gri de pe tapiteriile scaunelor modelului de baza sunt acum incluse in dotarea standard. Exista, de asemenea, noua insertii decorative disponibile spre alegere. Variantele noi sunt: decorul Fine Grain Ash Natural Silver pentru modelul standard, Carbon Twill Matt si Aluminium Linear Silver Grey pentru varianta Q8 echipata cu pachetul S line sport, precum si pentru varianta SQ8 TFSI. Pentru a sublinia si mai pregnant caracterul modelului Q8, sunt disponibile trei culori exterioare noi. Astfel, Audi Sport GmbH ofera mai nou si nuantele Sakhir Gold, Ascari Blue si Chili Red, toate fiind culori metalizate. Dar clientii se vor bucura si de alte dotari noi, alaturi de noile culori. Gama de jante ofera clientilor posibilitatea de a alege dintre cinci modele noi, cu dimensiuni variind intre 21 si 23 inchi, ceea ce reprezinta un avantaj clar fata de concurenta.
    In baza actualizarii modelului, Audi extinde si gama de aplicatii oferite. Pentru prima data, pasagerii pot folosi aplicatii populare de la furnizori terti (de exemplu Spotify sau Amazon Music). Actualizarile de software regulate si gama de aplicatii in continua crestere permit o personalizare si mai accentuata a sistemului de infotainment. Sistemul modular de infotainment de generatia a treia (MIB 3) a fost extins cu magazinul ce ofera un portofoliu de aplicatii specifice pietei. In ceea ce priveste sistemele de asistenta pentru sofer, un upgrade semnificativ a primit in special functia de redare pe ecran a zonei din jurul masinii.
    Audi virtual cockpit afiseaza la o calitate Full HD uimitoare avertizari la schimbarea benzii de circulatie, avertizari pentru distanta fata de alti participanti la trafic (camioane, autoturisme si motociclete), precum si functia de asistenta pentru intersectii si informatii on-line din sistemul de semaforizare. Alaturi de magazinul de aplicatii si de noul afisaj pentru zona din jurul automobilului, upgrade-ul de produs extinde, de asemenea, dotarea standard cu care este echipat Q8: jante din aliaj de 20 de inch, o camera video retrovizoare, asistenta pentru parcare si pentru faza lunga si cheia Confort, printre altele.
    Stabila in orice situatie: suspensia cu ADN Audi
    Cum se face ca la volanul oricarui Audi se simte ca acesta este intr-adevar un Audi? Acesta este modul prin care marca cu patru inele isi exprima ADN-ul caracteristicilor dinamice ce defineste absolut fiecare Audi si deci, si modelul Q8. Cinci caracteristici principale sunt cele care definesc manevrabilitatea modelului Q8: echilibru, stabilitate, control, precizie si lipsa efortului necesar. Suspensia, directia si trenul de rulare, precum si sistemele de franare si control joaca toate un rol esential in asigurarea unei experiente de condus sigure, dinamice si totodata confortabile. Chiar si in dotarea standard, cu suspensii echilibrate, cu arcuri din otel si sistem de control al amortizoarelor, automobilul asigura experiente dinamice excelente.
    Optional pot fi comandate si suspensiile pneumatice controlate electronic si dotate cu sistem de amortizare adaptiv continuu – suspensia pneumatica adaptiva sau suspensia pneumatica adaptiva sport (dotare standard pentru SQ8 TFSI). De asemenea, directia integrala optionala (dotare standard pentru SQ8 TFSI) asigura un nivel sporit de siguranta si confort. La viteze mici, rotile din spate vireaza cu pana la cinci grade in directia opusa fata de rotile din fata. Acest lucru reduce raza de bracaj cu pana la un metru si optimizeaza manevrabilitatea. In acelasii timp, creste confortul pentru persoana de la volan, si stabilitatea este imbunatatita la viteze mai mari, deoarece rotile din spate vireaza in acest caz in aceeasi directie ca si rotile din fata.
    Pentru a imbunatati manevrabilitatea modelului Q8 in situatiile de zi cu zi, cum ar fi la manevrarea in parcari, garaje publice sau in garajul de acasa, sistemul de directie a fost optimizat pentru a putea fi controlat cu mai mare usurinta.
    Alegerea potrivita pentru fiecare situatie: motorizarile
    Gama se deschide cu motorul 45 TDI quattro, ce este un propulsor diesel de trei litri care asigura o putere de 170 kW (231 CP) si ofera un cuplu impresionant de 500 Nm, disponibil pe intervalul generos de la 1.500, la 3.000 rpm. Astfel, demarand de pe loc, Audi Q8 45 TDI accelereaza la 100 km/h in doar 7,1 secunde. Viteza sa maxima este de 226 km/h. Urmeaza apoi motorul 50 TDI quattro, o versiune mai puternica, de 210 kW (286 CP) si un cuplu de 600 Nm. SUV-ul de talie mare sprinteaza astfel de la 0 la 100 km/h in 6,1 secunde si poate atinge o viteza maxima de 241 km/h.
    Audi Q8 55 TFSI dispune de un motor pe benzina de 3,0 litri, cu injectie directa si cu sase cilindri, care furnizeaza 250 kW (340 CP). Acest motor ofera un cuplu maxim de 500 Nm, pe un interval larg de turatii, intre 1.370 si 4.500 rpm. Astfel, cu acest motor turbo supraalimentat cu benzina, Audi Q8 sprinteaza de la 0 la 100 km/h in doar 5,6 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h.
    Toate motoarele V6 ale modelului Audi Q8 functioneaza impreuna cu o transmisie tiptronic cu opt trepte, cu tractiune integrala permanenta quattro si cu un sistem mild hybrid, care poate asigura un avantaj de consum de combustibil de pana la 0,5 litri pe 100 km in utilizarea cotidiana. Componentele cheie ale acestui sistem sunt bateria litiu-ion si un demaror cu alternator cu curea (BAS), care furnizeaza energie pentru sistemul electric principal 48V al SUV-coupe-ului. La franare, sistemul BAS recupereaza pana la 8 kW, pe care ii alimenteaza in baterie. Intre 55 si 160 km/h, Q8 poate rula liber cu motorul oprit timp de pana la 40 secunde, atunci cand soferul ia piciorul de pe pedala de acceleratie. Dupa etapa de franare, sistemul BAS reporneste rapid motorul cu sase cilindri, in conditii de confort ridicat. Sistemul start-stop incepe sa functioneze deja de la 22 km/h.
    Performante superioare: Audi SQ8 cu motor V8 TFSI pe benzina
    Noul SQ8 TFSI aduce sportivitatea si mai departe, impresionand cu un spoiler innoit pe masca din fata, precum si cu un scut de protectie sportiv in fata si cu un difuzor expresiv in spate. Grila Singleframe se face remarcata in aceasta varianta prin insertii verticale in forma de L si prin combinatia sport de culori. Prizele de aer mai mari sunt prevazute cu grile in forma de fagure. In mod caracteristic, Audi a optat pentru un look sportiv din aluminiu pentru carcasele oglinzilor exterioare, insertiile grilei Singleframe si marginile prizelor de aer laterale. Aceeasi combinatie de culori este, de asemenea, utilizata si pentru insertia pragurilor laterale. Pentru SQ8 TFSI pot fi, de asemenea, comandate pachetele de design Black si Black plus.
    Ca parte a actualizarii produsului, SQ8 TFSI este echipat acum cu motorul deja consacrat 4,0 TFSI ce genereaza 373 kW (507 CP) si un cuplu de 770 Nm, cu transmisia rapida tiptronic cu opt trepte si tractiune integrala permanenta quattro. Cu acest motor, SQ8 TFSI sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 4,1 secunde si atinge o viteza maxima, limitata electronic, de 250 km/h.
    Ordinea de detonatie 1-3-7-2-6-5-4-8 a motorului 4,0 TFSI ”compune” un sunet sportiv si distinctiv. La sarcini si viteze de accelerare mici si medii (intre 160 si 250 Nm, respectiv intre 950 si 2.500 rpm, la un cuplu maxim de 145 Nm), sistemul cylinder on-demand dezactiveaza cilindrii 2, 3, 5 si 8 in treptele superioare, prin oprirea injectiei si a aprinderii si inchiderea supapelor de admisie si evacuare. Procesul de dezactivare/reactivare dureaza doar cateva milisecunde si nu poate fi practic simtit de ocupantii masinii. In modul cu patru cilindri, punctele de operare ale cilindrilor activi trec la o sarcina mai mare, ceea ce sporeste eficienta termica, in timp ce cilindrii dezactivati isi continua miscarea, cu pierderi minime, similar cu arcurile pneumatice. Cand soferul apasa pedala de acceleratie, cilindrii inactivi sunt activati instantaneu. Pentru a obtine sunetul sportiv specific, pe fiecare teava de esapament este instalata o clapeta de evacuare care moduleaza sunetul in functie de sarcina si de turatie.
    Pentru o experienta de condus ideala, un automobil nu necesita numai motoare de prima clasa, ci si o suspensie remarcabila. Pachetul avansat de suspensie include si diferentialul sport. In virajele abordate cu viteza mare, sistemul utilizeaza doua ambreiaje multi-disc pentru a transfera cuplul intre rotile din spate, transmitand mai mult cuplu rotii de pe exteriorul curbei, adica rotii care are o aderenta mai buna. Cunoscut sub denumirea de torque vectoring, acest sistem simplifica manevrabilitatea si ii creste precizia. La virarea sau accelerarea in viraje, SUV-coupe-ul sport de talie mare se impinge efectiv in viraj, reducand la minimum tendinta de subvirare. Cea de-a doua componenta a pachetului este sistemul electromecanic activ de stabilizare anti-ruliu eAWS. In acest caz, ambele punti sunt echipate cu un motor electric compact cuplat la o transmisie. Acesta imparte stabilizatorul pe doua jumatati. La condusul in linie dreapta, sistemul permite celor doua jumatati sa functioneze in cea mai mare parte independent una de cealalta, ceea ce reduce miscarea caroseriei pe drumurile denivelate. La condusul sportiv, insa, motorul electric face ca cele doua jumatati sa se roteasca in directii opuse, functionand astfel impreuna ca o unitate. Aceasta inseamna ca automobilul se inclina in curba mult mai putin, iar raspunsul directiei devine mai precis. eAWS este alimentat de un condensator super-performant, de 48 de volti. Unitatea compacta si usoara de stocare a energiei, care poate absorbi si elibera multa energie electrica intr-un timp foarte scurt, furnizeaza celor doua motoare electrice o putere maxima de 1,5 kW pentru fiecare.
    Audi SQ8 TFSI iese de pe linia de productie cu jante de 21 de inch si pneuri de 285/45, ca dotare standard. In mod alternativ, Audi si Audi Sport ofera si alte modele de jante, cu dimensiuni intre 21 si 22 inch. Cel mai mare model disponibil este de 23 de inch, cu anvelope de 285/35. Pentru a asigura o mai mare varietate, Audi ofera si un model nou aditional de jante din aliaj de 23 de inch pentru modelul SQ8 TFSI, concepute special pentru a sublinia mai accentuat aspectul sportiv al automobilului.
    Discurile de frana de pe puntea din fata au un diametru de 400 milimetri; pe puntea din spate discurile masoara 350 de milimetri. Etrierele de frana negre, care optional sunt disponibile si finisate in rosu, poarta pe puntea fata emblema S, specifica modelelor Audi.

    Vizualizari: 771
    Citroën C4 Picasso

    Citroën C4 Picasso

    Pret: 5.500 EUR, An: 2012, Kilometri: 169.000 detalii »

    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Ford Transit

    Ford Transit

    Pret: 24.990 EUR, An: 2018, Kilometri: 240.500 detalii »

    Toate anunturile »