Vezi toate fotografiile (1)
Prima zi a raliului Lisabona-Dakar a fost si primul moment in care au aparut
ghinioanele pentru Emanuel Gyenes.
Cu
un furtun din zona de alimentare cu combustibil rupt si
fara benzina, Mani a ramas blocat la doar
15 kilometri de finisul primei probe speciale.
A primit, insa, benzina si a reusit
sa termine cu bine ziua.
La ora 7 si 27 de minute (ora locala),
pilotul Mol Dakar Team a debutat oficial in raliul Dakar, pornind in legatura de 115 km care l-a dus la startul primei probe speciale.
Desfasurata pe o
suprafata nisipoasa dificila pentru motociclisti, prima etapa nu a fost una prea buna pentru Mani.
Cand mai avea 15 kilometri pana la finisul probei (aceasta a masurat 117 km), un furtun de alimentare s-a rupt si
KTM-ul 660 Rally a ramas fara combustibil.
Dupa ce a pierdut minute bune, a reusit sa porneasca primind
doi litri de benzina.
Cu acestia, a reusit sa ajunga la finalul probei si ocupa
pozitia 87 in clasamentul general al Dakar-ului.
Dupa incheierea probei speciale, pilotii au mai avut de parcurs
260 de km pana in Portimao si aceasta distanta a fost o piatra de incercare pentru Mani.
Ramas fara combustibil dupa 10 km de la finisul probei speciale,
pilotul satmarean a fost tractat de un coechipier din Mol Dakar Team – Peter Katai – pana la prima benzinarie, astfel ca a putut ajunge in parcul de asistenta, unde mecanicii
KTM Romania au schimbat furtunul de alimentare si
au setat motocicleta pentru a doua speciala a raliului.