rss

De ce trebuie sa urasti masinile diesel? 5 motive

  1. 21/03/2018
  2. Tags: Diesel, Motor diesel, Motorina
    Vezi toate fotografiile (1)

    Cand a inventat motorul diesel, Rudolf Diesel s-a gandit exclusiv la vehicule utilitare, inclusiv vapoare si locomotive. Dupa care, s-au trezit niste destepti si l-au rafinat destul incat sa poata fi montat si pe autoturisme. Acum insa, viitorul motorului diesel pare cam sumbru. Nu doar din cauza ca tarile Europei incep sa-i puna bete in roate si ca producatorii inceteaza sa-l mai fabrice. Ci si pentru ca a devenit atat de complet, incat posesorii de diesel isi blesteama zilele.

    1. Esti discriminat

    Daca ai o masina diesel, in marile orase ale Europei vei fi discriminat. Si pe buna dreptate! Pentru ca masina ta, cu toate filtrele de particule din lume, polueaza cu niste funingini cancerigene de care lumea abia a aflat si impotriva carora se duce un adevarat razboi. In curand si Romania va fi nevoita fie sa suprataxeze motorizarile diesel suplimentar, fie sa le interzica. Asadar, daca vrei sa te simti liber pretutindeni, evita motoare pe motorina.

    2. Costuri uriase

    Cand ai o masina diesel, ai costuri mai mari decat in cazul uneia pe benzina. In primul rand, la achizitia masinii noi. Producatorii inca cer o diferenta de cateva mii de Euro pentru un motor diesel, deoarece ofera un consum aparent mai mic. Dar exista si costuri uriase cu intretinerea, cu piesele care se strica si cu manopera in ateliere.

    3. Consumul mare

    Candva, proprietarii de masini diesel si le cumparau deoarece o masina similara pe benzina consuma mult mai mult. Insa acum nu mai e valabil acest lucru, existand motorizari pe benzina de capacitate mica, dar echipate cu turbocompresoare, care ofera putere mare la turatie mica. Iar datorita unor moduri ECO de functionare si a tehnologiei Start/Stop, motoarele actuale pe benzina consuma la fel ca cele diesel.

    4. Vibratii si zgomot

    Oricat de rafinat ar fi, un motor diesel produce vibratii si mult zgomot, indiferent de izolarea fonica a masinii. Iar acest lucru poate deveni deranjant la drum intins sau chiar in oras. Totodata, vibratiile puternice duc la stricarea altor piese, de la suporti de motor, la flanse si alte sisteme de prindere.

    5. Multe piese care se strica

    Un motor diesel din ziua de azi este extrem de complex. Are racitor pe gazele de recirculare, are incalzitor de motorina, are termoflot, are EGR, filtru de particule, colector de ulei, senzori, sonde, injectoare care se strica, bujii incandescente si asa mai departe. Adica este un motor extrem de complex care, in timp, cedeaza din cauza anexelor care se vor strica pe rand. Nu mai spunem de partea electronica si de sumedenia de elemente, vacuumuri, conducte si cabluri care cedeaza din cauza vibratiilor.

    In concluzie, in ziua de azi nu mai exista niciun motiv pentru care sa-ti mai cumperi o masina diesel. Si, cu siguranta, nu una la mana a doua... Pentru ca reprezinta o sugativa de bani, iar consumul pentru care se bucurau cumparatorii acum 10 ani este la fel ca in cazul benzinarelor, deci nu are nicio justificare.

    Vizualizari: 91559