Cel mai important nume din
industria auto germana a fost destul de agitat in ultima vreme, cautand tot felul de parteneriate care mai de care mai imposibile sau, hai sa spunem, improbabile, de la
BMW la
Alfa Romeo si
Aston Martin.
Rand pe rand, tratativele au stagnat sau au intrat in impas, insa lista lui
Daimler e mai lunga decat s-ar putea crede la prima vedere: recent, ochii nemtilor au cazut pe
Jaguar si
Land Rover,
Dieter Zetsche fiind gata sa intre in discutii cu proprietarii de la
Tata.
De data aceasta insa, un parteneriat intre aceste trei entitati pare ceva mai plauzibil:
Jaguar si
Land Rover vor fi lipsite de suportul tehnic al celor de la
Ford in numai cativa ani de zile, ceea ce inseamna ca indienii de la
Tata vor fi nevoiti fie sa dezvolte componentele in-house, fie sa isi caute noi furnizori. Cum patronii celor doua marci din Insula nu dispun de un asemenea know-how, iar
lansarea unor modele cruciale bate la usa, asiaticii ar putea apela la serviciile lui
Daimler pentru a putea mentine standardul de calitate al produselor
Jaguar si
Land Rover la un nivel cat mai ridicat.
Mai mult decat atat, compania din
Stuttgart are tot interesul sa ii determine pe indieni sa semneze un asemnea contract, de vreme ce ea detine 7% din actiunile
Tata si astfel ar puta castiga bani din doua surse concomitent: din vanzarea de componente si din cresterea valorii actiunilor concernului din tara lui
Ghandi, pe masura trecerii timpului.
Daimler a sesizat, se pare, la timp faptul ca se pot castiga sume frumoase din acest gen de parteneritate, in contextul in care piata
auto globala sufera din greu de pe urma recesiunii economice si a nivelului la care a ajuns pretul titeiului.