rss

Dacia trage din nou pe dreapta

  1. 26/01/2009
  2. Tags: Criza, Dacia, somaj
    Vezi toate fotografiile (1)

    Uzina de automobile Dacia isi suspenda din nou productia, incepand de astazi, angajatii fiind trimisi in vacanta fortata timp de doua saptamini.

    Administratia a anuntat ca Dacia isi suspenda productia in perioada 26 ianuarie – 8 februarie 2009 ca urmare a scaderii dramatice si continue a pietelor auto, in special a celei din Romania.

    Productia urmeaza sa fie reluata incepand cu data de 9 februarie, iar muncitorii care vor ramine acasa, in somaj tehnic, vor fi platiti cu 85% din salariul individual brut, asa cum prevede Contractul colectiv de munca Dacia pe 2008.

    De asemenea, oficialii uzinei de la Mioveni au precizat ca 300 de contracte pe perioada determinata care se termina la sfarsitul lunii ianuarie nu vor mai fi reinnoite.

    Oficialii Dacia afirma ca piata de vehicule noi din Romania este asfixiata de comertul cu vehicule de mana a doua provenite din import. in decembrie 2008, inmatricularile de vehicule vechi importate au atins nivelul de 54.712 de unitati, in crestere cu 471% fata de luna decembrie 2007, iar la nivelul anului 2008 au fost inmatriculate 300.891 de masini de ocazie de import. Practic, incepand cu noiembrie 2008, pentru fiecare vehicul nou comercializat in Romania, au fost inmatriculate trei vehicule de ocazie.

    Uzina Dacia si-a intrerupt productia de mai multe ori in ultimele luni, ca urmare a scaderii pietelor auto. Angajatii uzinei s-au aflat in somaj tehnic in perioadele 30 - 31 octombrie, 13 - 14 noiembrie, 20 noiembrie - 7 decembrie, 11 decembrie 2008 - 11 ianuarie 2009 si vor intra din nou in somaj tehnic in perioada 26 ianuarie - 8 februarie.

    Sistarea productiei de la Dacia a afectat si principalii furnizori ai uzinei. Astfel, aproape 230 de salariati de la producatorul de sarme, cabluri si cablaje auto Leoni din Mioveni, furnizor Dacia, vor ramane fara locuri de munca deoarece compania a decis sa inchida aceasta fabrica, din cauza scaderii dramatice a comenzilor, urmand sa fie mentinuta unitatea productiva din Pitesti.

    Potrivit liderilor Sindicatului Automobile Dacia (SAD), furnizorii Dacia sunt nevoiti sa-si ajusteze programul de munca in functie de cel al uzinei. Principalii furnizori pentru Dacia ai caror salariati sunt reprezentati de SAD sunt Leoni Mioveni, Leoni Pitesti, Johnson Control, Euro APS, Cortubi, Metal Impex, Maxiro, Piroux SRL, Matrice Dacia, Presate Dacia, Eurest SRL si A.S.I. (furnizor punti).

    Sursa: Bloombiz 

     

    Vizualizari: 1120