© 2025 Auto.ro
Micutul motor se afla deja in vanzare pe modelele Sandero si Logan comercializate in Brazilia sub sigla Renault, acesta putand fi alimentat atat cu benzina, cat si cu alcool.
Este vorba despre un agregat cu patru cilindri in linie care dezvolta 76 CP daca in rezervor se afla benzina si ofera un "cal" in plus atunci cand cilindri sunt inundati cu alcool. Capacitatea cilindrica minuscula ofera avantajul unui consum de 5,5 l/100 km extraurban (8,4 litri daca vorbim de alcool) si 7,4 l/100 km in oras (11,5 litri de alcool). Performantele nu au aproape deloc de suferit, cu noua motorizare obtinandu-se viteza maxima de 160 km/h (161 km/h in cazul alcoolului) atat pentru Logan, cat si pentru Sandero, iar sprintul de la 0 la 100 km/h se realizeaza in putin peste 14 secunde.
Valori comparabile cu rezultatele motorului de 1.4 litri care echipeaza modelele vandute si in Romania. Versiunea de 1,4 litri permite demarajul pana la 100 km/h cu start de pe loc in 13 secunde si o viteza de top de 160 km/h pentru Sandero si 162 km/h pentru Logan. Aceste date, la care se adauga taxele mai mici catre stat si cote mai mici la asigurari, vor face, probabil, din agregatul de un litru preferatul clientilor. In plus, la performante aproximativ egale, ofera un consum cu doi litri mai mic fata de propulsorul de 1,4, care consuma 9,4 litri/100 km in mediu urban - ce-i drept, in extraurban consumul este similar.
Motorul de 1.0 litru este montat si pe Renault Clio Campus (vechea generatie a modelului Clio) si pe Renault Clio Symbol. Conform vicepresedintelui Dacia, Constantin Stroe, citat de Mediafax, producatorul roman de automobile nu a fixat o data pentru introducerea motorului de un litru, insa sunt toate premisele ca acest lucru sa se intample in viitorul nu foarte indepartat, avand in vedere costurile in continua crestere pe plan mondial la barilul de petrol.
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania