rss

Dacia, pe locul 3 in Europa in clasamentul vanzarilor catre clientii particulari

  1. 04/02/2023
    Vezi toate fotografiile (1)

    • Dacia a vandut in 2022 un numar de 573.800 de vehicule, cu 6,8% mai mult fata de anul precedent. Marca romaneasca a depasit pragul simbolic de 8 milioane de automobile vandute de la lansarea modelului Logan, in 2004.
    • In Romania, Dacia a inmatriculat 40.179 de vehicule, cu 5.3% mai multe decat in 2021. 
    • Dacia a inregistrat nivele record ale cotelor sale de piata:
    - 3,7% pe piata VP+VU din Europa (+0,5 puncte procentuale vs. 2021), 
    - 4,2% pe piata VP din Europa (+0,7 puncte procentuale vs. 2021),  
    - 7,6% pe piata VP din Europa in segmentul clientilor persoane fizice (+1,4 puncte procentuale vs. 2021), consolidandu-si astfel pozitia a 3-a in clasamentul european al vanzarilor catre clientii particulari. 
    • Acest rezultat a fost sustinut in principal de succesul a 4 modele cheie: 
    - Sandero: 229.500 unitati (+1,2% vs. 2021), cel mai vandut autoturism din Europa catre clientii persoane fizice incepand din anul 2017.
    - Duster: 197.100 unitati, (+5,8% vs. 2021), al doilea cel mai vandut vehicul din Europa catre persoanele fizice in anul 2022 si cel mai vandut SUV catre aceeasi categorie de clienti incepand din 2018. 
    - Jogger (aflat in primul sau an de comercializare): 56.800 de unitati, locul al doilea in Europa in clasamentul vehiculelor din segmentul C (exceptand modelele SUV) cu cele mai mari vanzari catre persoanele fizice.
    - Spring: 48.900 unitati, (+75% vs. 2021), locul al treilea in Europa in clasamentul celor mai bine vandute vehicule electrice catre persoanele fizice. 
    • Dacia se bucura de un grad inalt de fidelitate din partea clientilor, acestia apreciind pozitionarea sa ca marca moderna ce asigura accesul la mobilitatea auto.
    • Pe o piata internationala care va ramane afectata de dificultatile de ordin logistic, Dacia isi va continua evolutia in 2023:
    - In cursul lunii ianuarie, in toate showroom-urile marcii isi va face aparitia gama cu noua identitate vizuala,  
    - Gama electrificata va fi extinsa prin introducerea versiunii Jogger HYBRID 140 si a modelului Spring echipat cu noul motor ELECTRIC 65,
    - Lansarea in cursul primaverii a noii game transversale Extreme,
    - Continuarea modernizarii retelei comerciale si de post-vanzare prin introducerea noii identitati vizuale.
    Cele mai vandute patru modele din Romania sunt marca Dacia
    Dacia a inmatriculat in 2022 un numar de 40.179 de vehicule pe piata din Romania, in crestere cu 5.3% fata de nivelul inregistrat in anul precedent. In mod remarcabil, topul primelor patru modele cele mai vandute in Romania a fost ocupat in intregime de vehicule Dacia.
    Astfel, pe prima pozitie se afla Logan, cu 11.401 unitati, urmat de Duster, cu 10.161 de unitati. Pe locul al treilea se afla Sandero (8.492 unitati), in timp ce pe pozitia a patra se situeaza Spring, cu 6.830 de unitati. Modelul de familie Jogger se afla pe locul al optulea in clasamentul celor mai vandute vehicule de pe piata din Romania, cu 2.614 unitati inmatriculate in 2022.
    Fiecare model Dacia a fost, totodata, lider in segmentul sau de piata. 
    Spring, aflat in primul an complet de comercializare, a impulsionat vanzarile intregii piete de vehicule electrice din Romania. Cota de piata a modelului Spring in segmentul vehiculelor 100% electrice s-a situat astfel, in 2022, la 57,8%. Totodata, Spring a fost al doilea cel mai vandut autoturism catre persoanele fizice din Romania, indiferent de tipul de motorizare (termic sau electrificat).
    Motorizarea GPL s-a bucurat, de asemenea, de un succes remarcabil, 60% din clientii modelului Logan optand pentru aceasta solutie economica si ecologica.
    Cote de piata record in Europa
    In pofida contextului general defavorabil de pe piata auto, care continua sa fie afectata de criza sanitara, de criza componentelor electronice si de dificultatile de ordin logistic, Dacia a reusit o performanta remarcabila in 2022, realizand un nivel al vanzarilor de 573.800 unitati, cu 6,8% mai mult fata de nivelul inregistrat in 2021. Anul 2022 marcheaza totodata un jalon important pentru vanzarile Dacia, care au depasit nivelul de 8 milioane de vehicule vandute de la lansarea, in 2004, a modelului Logan.
    In perimetrul de comercializare al Dacia, piata auto a cunoscut in 2022 un regres de 5,5% fata de nivelul anului 2021. In acest context, performanta comerciala a marcii confirma pertinenta pozitionarii sale bazate pe un raport prestatii/pret la cel mai bun nivel. Aceasta performanta se reflecta in principal in succesul pe care noua gama de modele Dacia o inregistreaza in randurile clientilor particulari. In 2022, Dacia a atins in Europa o cota de piata record de 7,6% pe piata autoturismelor vandute catre clientii particulari (6,2% in 2021), consolidandu-si astfel, pentru al doilea an consecutiv, pozitia sa pe locul al treilea in topul celor mai vandute marci catre aceasta categorie de clienti.   
    Dacia a inregistrat totodata valori record ale cotei sale de piata la nivel european in segmentele VP+VU (3,7%, +0,5 puncte procentuale vs. 2021), si VP (4,2%, +0,7 puncte procentuale vs. 2021). 
    Dacia si-a consolidat pozitia pe piata europeana, vanzarile de autoturisme (VP) crescand cu 15,4% pe o piata in regres cu 4%.
    In Franta, cea mai mare piata pentru Dacia, au fost inmatriculate 130.800 de autoturisme in 2022, in crestere cu 4,5% fata de nivelul inregistrat in 2021, pe o piata in regres cu 7,8%. Aceasta performanta se traduce printr-o crestere cu un punct procentual a cotei de piata, care a ajuns la 8,6%, plasand in premiera Dacia pe locul al treilea in clasamentul celor mai vandute marci de pe piata franceza a vehiculelor de persoane. Pe segmentul vanzarilor catre persoanele fizice, Dacia a atins o cota de piata de 15,8% (+1,3 puncte procentuale fata de 2021), ceea ce inseamna ca unul din 6 clienti particulari din Franta a ales in 2022 un vehicul Dacia.
    In Germania, a carei piata este dominata de oferta in segmentul C, Dacia a inregistrat in 2022 o crestere cu 50% a vanzarilor sale fata de anul precedent, acestea ajungand la 60.300 de autoturisme. In premiera, cota de piata a marcii a depasit 2% in segmentul VP si 5% in segmentul VP vandute catre persoane fizice. Astfel, Dacia a ajuns sa ocupe locul 6 in clasamentul vanzarilor de autoturisme din Germania catre clientii particulari.
    Dacia a inregistrat o crestere semnificativa si in Italia, cu un nivel al vanzarilor de 67.300 unitati, (+ 9,2% fata de 2021), pe o piata in scadere cu 9,7%. Cota de piata in segmentul VP a ajuns la 5,1%, in crestere cu 0,9 puncte procentuale fata de nivelul inregistrat in 2021. In clasamentul vanzarilor catre persoanele fizice, Dacia a ajuns pe locul 4, urcand o pozitie fata de anul precedent, cu o cota de piata de 8,3% (+ 2 puncte procentuale fata de 2021).
    In Spania, Dacia a vandut 37.800 de autoturisme, in crestere cu +2,7% fata de nivelul inregistrat in 2021, pe o piata in regres cu 5,3 %. Cota de piata in segmentul VP se situeaza la 4,7% (+ 0,4 puncte procentuale fata de nivelul anului 2021). In clasamentul vanzarilor catre persoanele fizice, Dacia se mentine pe locul 4, cu o cota de piata de 8,1%, (+ 0,6 puncte procentuale fata de 2021).
    In Marea Britanie, vanzarile Dacia au crescut cu 55% fata de nivelul anului 2021 pe o piata in regres cu 2%. In segmentul vanzarilor catre persoanele fizice, cota de piata a marcii a crescut de la 2% in 2021 la 3,1%. 
    In Portugalia si in Belgia, Dacia ocupa primul loc in clasamentul vanzarilor catre persoanele fizice. In Europa de Est, in tarile Baltice, in Slovacia si in Republica Ceha, cresterea vanzarilor a depasit 30%.
    O crestere a vanzarilor de peste 30% a fost inregistrata si in Turcia, unde cota de piata a marcii a ajuns la 6%, cu 1,1 puncte procentuale peste nivelul anului precedent.
    Un plan produs puternic, bazat pe 4 modele cheie
    In mai putin de 15 luni, Dacia a lansat o noua gama, bazata pe 4 modele cheie: Sandero, Spring, Duster (lansate in 2021) si Jogger (lansat in 2022). La sfarsitul anului 2022, toate cele patru modele au preluat, simultan, noua identitate vizuala a marcii, adoptand, alaturi de noi elemente de design, o gama noua de culori, precum si noua sigla „Dacia Link”.
    In 2022, fiecare model a contribuit la cresterea Dacia. Sandero, cu 229.500 de vehicule vandute in 2022 (+1,2 % vs. 2021), este pentru al 6-lea an consecutiv cel mai vandut autoturism din Europa catre persoanele fizice. Sandero a ocupat, totodata, in 2022, locul al doilea in clasamentul celor mai vandute autoturisme din Europa pentru toate categoriile de clienti. 
    Duster a urmat aceeasi tendinta. El si-a pastrat prima pozitie in clasamentul european al celor mai vandute modele SUV catre clientii persoane fizice, pozitie pe care si-o mentine fara intrerupere din anul 2018. Totodata, Duster a devenit, in 2022, al doilea cel mai bine vandut vehicul catre clientii particulari de pe piata europeana, imediat dupa modelul lider, Dacia Sandero. Cu 197.100 de unitati vandute in 2022 (+5,8% vs. 2021), Duster a depasit pragul de 2 milioane de vehicule comercializate de la lansarea primei generatii a modelului, in 2010. 
    Spring a fost comercializat in 48.900 de exemplare (+75 % vs. 2021) inregistrand, de la lansarea sa, peste 100.000 de comenzi, din care 75% au fost plasate de persoane fizice. Spring a ocupat in 2022 pozitia a treia in clasamentul european al celor mai vandute vehicule electrice catre clientii particulari. 
    In ceea ce priveste modelul Jogger, aflat in primul an complet de comercializare, acesta a inregistrat un nivel al vanzarilor de 56.800 de vehicule si se situeaza pe locul al doilea in clasamentul european al vanzarilor de vehicule din segmentul C (exclusiv modele SUV) catre persoanele fizice.
    Atractivitatea produselor Dacia atat din punctul de vedere al echipamentelor, cat si al motorizarilor, este confirmata de mix-ul de vanzari : astfel, peste 70 % din clienti opteaza pentru versiunile superioare ale gamei. 
    Motorizarea ECO-G 100 este aleasa de unul din trei clienti Dacia. In cazul modelului Jogger, acest procent ajunge chiar la 58 %. Solutia de motorizare cu carburatie mixta benzina/GPL permite modelului Jogger sa emita in medie cu 10% mai putin CO2 (118 g CO2/km) fata de un motor pe benzina echivalent si ofera o autonomie de peste 1.000 de kilometri. 
    Spring si-a confirmat pe deplin vocatia de model menit sa faciliteze accesul la mobilitatea electrica. Astfel, in 2022, 93% dintre cumparatorii sai au devenit pentru prima oara utilizatorii unui vehicul electric. 
    Atractivitatea gamei Dacia se manifesta totodata prin cucerirea de noi clienti si prin fidelizarea celor existenti. In perimetrul Europa 5 (Franta, Marea Britanie, Germania, Italia si Spania), 6 din 10 clienti Dacia nu erau anterior posesori ai unui vehicul produs de Renault Group. In momentul reinnoirii masinii lor, 8 din 10 clienti ai Dacia aleg tot un vehicul apartinand Renault Group.
    Perspective 2023
    De la inceputul lunii ianuarie, toate showroom-urile Dacia au pus in vanzare modelele cu noua identitate vizuala. In acelasi timp, Dacia isi extinde oferta de modele electrificate. 
    Jogger HYBRID 140, primul vehicul hibrid al gamei Dacia, este cel mai accesibil model de familie cu motorizare hibrida de pe piata. Dispunand de tehnologia performanta a Renault Group, Jogger HYBRID 140 ofera clientilor mai multa putere si mai mult confort in conditiile unui consum mai economic si a unui nivel mai redus al emisiilor de CO2. 
    Cu noul motor ELECTRIC 65 (65 CP/48 kW), Spring ofera un plus de putere si de dinamism, cu acceleratii si reprize mai energice. Spring inaugureaza totodata noul nivel de echipare transversal „Extreme”. In trimestrul al doilea, acesta va fi disponibil si pe modelele Sandero, Jogger si Duster, ilustrand perfect spiritul outdoor al Dacia. 
    De la inceputul anului 2022, Dacia a lansat planul de modernizare al retelei sale comerciale prin adoptarea noii identitati vizuale a marcii. Acest proiect ambitios urmareste sa mareasca vizibilitatea si atractivitatea punctelor de vanzare si sa creeze o noua ambianta interioara bazata pe principiile de functionalitate, de flexibilitate si de responsabilitate ecologica. La sfarsitul anului 2022, mai mult de 10% din reteaua internationala de showroom-uri Dacia era modernizata, acest proces de transformare urmand sa se accelereze in 2023.
    Xavier Martinet, Director Marketing, Vanzari & Operatiuni Dacia
    «In 2022, cresterea vanzarilor si cotele de piata record inregistrate de Dacia in Europa confirma pertinenta strategiei noastre care vizeaza concentrarea pe valorile esentiale si adaptarea produselor noastre la asteptarile si la modul de utilizare al clientilor. In 2023 vom continua aceasta dinamica prin extinderea ofertei noastre de modele electrificate, ramanand fideli ADN-ului Dacia : sa le oferim clientilor ceea ce este esential, la cel mai bun raport prestatii/pret.»

    Vizualizari: 904