rss

Cum trebuie sa conduci o masina diesel in Romania: ponturi de la profesionisti

  1. 12/02/2018
  2. Tags: Diesel, diesel romania, Motor diesel, Motorina
    Vezi toate fotografiile (1)

    Foarte multi soferi din Romania circula la bordul masinilor diesel. Deoarece sunt economice, puternice si ofera un cuplu de la turatie mica. De fapt, consumul este cel care i-a facut pe multi romani sa apeleze la masina pe motorina. Insa putini stiu cum se conduce corect o masina diesel.

    1. Asteapta sa se stinga martorii de bord

    In timp ce o masina pe benzina poate sa fie pornita imediat de cum bagi cheia in contact, la masinile cu motor diesel este recomandat sa astepti stingerea tuturor martorilor de bord. In special cel de bujie incandescenta, astfel incat camera de ardere sa aiba timp sa se incalzeasca daca e frig afara. Ba chiar uneori, pe timp de iarna, se recomanda punerea si scoaterea contactului de mai multe ori inainte sa pornesti masina ca sa se incalzeasca si mai tare.

    2. Incalzire pe loc sau in mers?

    Motorul diesel trebuie incalzit neaparat in mers. Nu de alta, dar pe loc nu se va incalzi foarte curand ceea ce duce la un consum ridicat. Mai bine pornesti motorul, astepti vreo 10-20 de secunde ca sa inceapa uleiul sa circule prin motor, dupa care te poti pune in miscare. Cu cat ajunge motorul le temperatura optima de functionare, cu atat vei avea un consum mai mic si o eficienta la rulare.

    3. Iesi la drum intins cat mai des

    Principala cauza care duce la infundarea pieselor de la motoare diesel, cum ar fi EGR sau filtrul de particule, este functionarea exclusiva in mediul urban. Un motor diesel trebuie turat mai mult decat crezi si trebuie scos la drum intins, astfel incat sa mearga la turatie mare si sa elimine sub presiune depunerile din filtrul de particule. Daca circulam doar in oras la turatii mici, calamina se va depune pe piesele interne iar filtrul de particule se va infunda repede.

    4. Nu subtura motorul

    Orice motor are o anumita turatie sub care nu mai functioneaza bine cu ambreiajul cuplat, nu la ralanti. Adica atunci cand schimbam treapta de viteza, daca o facem prea repede, motorul va tremura si va trepida din toate incheieturile, semn ca este subturat. Ceea ce, la un motor diesel, poate aduce probleme mari. Adica de la vibratii, volanta care este foarte grea, poate sa strice discul de ambreiaj, iar suportii motorului vor fi suprasolicitati. Usor-usor, vom invata care este turatia optima de schimbare a treptelor de viteza astfel incat motorul sa nu trepideze.

    CITESTE INCA 6 SFATURI PENTRU SOFERII ROMANI DESPRE CONDUCEREA MASINII DIESEL!

    Vizualizari: 8266
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »