rss

Cum se dezvolta anvelopele performante, inainte sa ajunga pe masina ta?

  1. 21/12/2017
  2. Tags: Anvelope, cauciucuri, Michelin, pneuri
    Vezi toate fotografiile (1)

    MICHELIN este producatorul de anvelope care nu mai are nevoie de nicio prezentare. Dar este si producatorul care investeste poate cel mai mult in dezvoltarea si testarea produselor sale. Iata cateva detalii despre procesele prin care trece o anvelopa inainte sa fie scoasa pe piata.

    Pentru ca o anvelopa sa fie mai buna ca celelalte trebuie sa raspunda la mai multi factori de calitate si siguranta in acelasi timp. Asa a luat nastere la MICHELIN conceptul Total Performance care inglobeaza mai multi factori de performanta in acelasi pneu.

    Si ca sa ajunga la asemenea produse care se descurca excelent in orice conditii, fie de asfalt uscat, umed, zapada, dar sa si reuseasca o longevitate mare, sa fie silentioase si sa contribuie la un consum redus de carburant, MICHELIN a initiat un program numit Road Usage Lab.

    Prin acest program sunt monitorizati LIVE in jur de 3000 de soferi din toata Europa, pentru a vedea si intelege conditiile de drum pe care ei le experimenteaza zi de zi. Astfel, inginerii MICHELIN isi dau seama pentru ce situatii trebuie sa dezvolte anvelope si sa le imbunatateasca pe cele existente.

    Aici vorbim de situatii care nu sunt similare pentru doi soferi: franare agresiva in oras, pe asfalt umed, posibilitate de acvaplanare, viraje stranse, pietris pe autostrada la viteze mari, drumuri cu gropi, drumuri virajate si asa mai departe. Acesti 3000 de soferi monitorizati le spun celor de la MICHELIN cum este viata reala pentru o anvelopa.

    In total, MICHELIN face 15.000 de teste anual cu soferii din toata lumea. Ce alta sursa mai buna de informatie precisa exista, decat parerile soferilor care folosesc anvelopele zi de zi? In plus, MICHELIN mai face si teste de laborator, dar si de poligon, circuit sau in conditii reale de drum, simuland toate conditiile meteo posibile.

    O anvelopa auto este pusa la mare incercare in fiecare clipa. Trebuie sa reziste la o presiune mare a aerului din interior, presiune care creste simtitor cand circuli cu viteza mare sau cand lovesti un obstacol, trebuie sa ofere confort, trebuie sa franeze bine pe uscat, ploaie, zapada, trebuie sa elimine acvaplanarea, trebuie sa ofere aderenta buna in orice conditii, trebuie sa reziste multi ani la rand si asa mai departe. Nu este usor sa fii o anvelopa buna, care sa raspunda cu brio la toate cerintele soferului. Iar cele care poarta semnatura MICHELIN Total Performance reusesc sa o faca.

    Mai multe informatii pe pagina de Facebook MICHELIN Romania.

    Vizualizari: 2125