Pietele emergente au un anume tipar cand vine vorba de 
modele de clasa mica si compacta: marea majoritate a consumatorilor isi doresc un 
portbagaj cat mai mare, dar nu care cumva masina sa fie 
break. 
Cererea se rezolva rapid cu un 
portbagaj plasat in afara habitaclului, masina devenind una in 
trei volume. Si cum toti producatorii fac bani grei din asta, 
Citroen s-a gandit sa se alature „gastii”.
Acesta este 
Citroen C4 Sedan, o masina construita pe succesul unei serii de modele vanduta in 
530.000 de unitati din 
2004 incoace, ce va fi destinata si catorva tari din 
America Latina (modelul se fabrica si vinde deja in 
China sub numele de 
Triomphe). 
La
 4,77 m lungime, masina este cu fix
 jumatate de metru mai lunga decat versiunea in 5 usi, dar cei 
50 de cm in plus nu au fost consumati doar pentru satisfacerea nevoilor de transport marfa, ci si pentru cele specifice confortului pasagerilor: 
ampatamentul a crescut si el cu 11 cm, ajungand la 
2,71 m. 
Indiscutabila insa, vedeta suitei de schimbari ramane cresterea 
volumului portbagajului, care primeste cu 193 litri mai multe bagaje ca C4 in cinci usi (
513 in loc de 320 de litri). 
In rest, 
C4 Sedan va fi aceeasi masina pe care o stiti deja de aproape doi ani si jumatate, atat in ceea ce priveste 
structura tehnica, cat si 
nivelul dotarilor de confort si siguranta. 
Mai mentionam ca, in functie de tara si neivel de echipare, masina va pune la dispozitie o 
gama de patru motoare: doua pe benzina (un 
1,6 litri de 110 CP si un 
doi litri de 143 CP – ultimul disponbil in varianta 
FlexiFuel in 
Brazilia) si doua diesel (cunoscutele 
1,6 litri DPFS si 
2.0 HDI, ambele cu 110 CP). 
Pe 
continentul sud-american, C4 Sedan va fi construit la uzina 
Palomar de langa 
Buenos Aires, urmand sa fie lansat in 
Argentina in iulie. 
Citroen spera sa isi intareasca astfel pozitia pe aceasta piata, unde 
francezii au cunoscut o 
crestere de 30% in 2006 comparativ cu 
2005, cele 
15.000 de masini vandute aducandu-le o 
cota de piata de 3,6%.