© 2025 Auto.ro
Numarul trei in industria auto din Statele Unite incearca din rasputeri sa isi revina pe o piata ce aproape a ajuns sa urasca conceptul de masina americana – tone de otel, plastic si ceva sticla mutate de colo-colo cu ajutorul un motoare V8 extrem de gurmande –, ceea ce inseamna ca strategia sa nu ar fi avut nici o valoare daca nu ar fi inclus si cateva modele hibride.
Iar urmatorul la aparat este chiar marele 300C...
Patronii lui Chrysler LLC au inceput deja operatiunea de epurare in ceea ce priveste modelele necompetitive si asa numitele “dubluri” – masini virtual identice din punct de vedere al designului si al caracteristicilor tehnice, vandute sub logo-uri diferite –, insa au nevoie ca de aer sa isi faca un nume si pe piata autoturismelor ecologice, acolo unde produse precum Toyota Prius si, in viitorul apropiat, Chevrolet Volt vor face legea.
Aventura in lumea hibrizilor va incepe pentru constructorul american foarte curand, versiunile ecologice ale lui Dodge Durango si Chrysler Aspen urmand a fi oferite potentialilor clienti.
Desi sunt primele modele cu propulsie mixta din calendarul concernului din Detroit, ele nu vor fi singure pe piata si, mai mult, concurenta este extrem de acerba: GM are deja trei reprezentanti aici – GMC Yukon, Chevrolet Tahoe si luxosul Caddy Escalade –, toti in general bine priviti atat la nivel media, cat si al pietei (o bila aici pentru baietii de la marketing).
Chrysler are totusi un as in maneca: tehnologia aplicata pe cele doua SUV-uri poate fi adaptata astfel incat sa fie dedicata si altor modele, precum cele din gama sedan-urilor cu tractiune spate.
Printre acestea se numara si limuzina 300C, a carei versiune hibrida – echipata cu sistemul two-mode dezvoltat impreuna de GM, BMW si Daimler – va fi lansata chiar la anul. Natural, fratele de platforma Dodge Charger va urma “la aparat” si, probabil, nici Dodge Magnum nu va fi scutit de prezenta unui motor electric pacifist, chiar daca agresivul combi are zilele numarate.
“Chrysler Aspen si Dodge Durango sunt primele noastre masini cu propulsie hibrida, insa nu vor fi si ultimele. In viitor, modelele de acest gen, precum si altele ce vor propune metode noi de scadere a consumului de combustibil, vor sosi in toate formele, marimile si culorile”, a declarat Michael Berube, senior manager al departamentului de marketing Chrysler.
Nu le va fi usor sa se impuna, dar macar sunt pasi facuti in directia cea buna.
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania