rss

Chevrolet lanseaza gama Eco Logic

  1. 20/10/2008

Text: Cristina Banica

Printr- o simpla apasare a butonului, noul Chevrolet Eco Logic poate trece de la alimentarea cu benzina la gaz si vice-versa.
O operatiune mai mult decat simpla a carei importanta nu este intotdeauna inteleasa.

Cand esti la volanul unui SUV, Chevy Captiva, care dispune de un cuplu de 220 Nm la 2200 rot/min, poti obtine un demaraj uniforma si ciclic. In ciuda greutatii, alimentarea pe gaz nu influenteaza prea mult functionarea sistematica a motorului si, rar se observa un usor decalaj de putere. Acest fapt este perceptibil atunci cand viteza este mare si este nevoie de mai multa forta sau cand se ruleaza cu viteza redusa in treapta a treia.

Situatia se prezinta diferit pe Spark. Dintre motorizarile propuse, 800 si, respectiv 1000 cm cubi, cea care se pare ca a suferit mai mult in trecerea de la benzina la GPL pare a fi modelul din urma. Asadar pornirea si oprirea presupuse de traficul citadin aduc o distributie redusa a gazului. Nu exista intarzieri evidente, insa se observa o usoara nesiguranta la viteza mica. Totusi dupa ce motorul isi mareste turatia, Spark 1000 isi continua drumul fara probleme. In regim de croaziera poti vedea ce tip de combustibil este utilizat, aruncand un ochi la becul (lumina) de langa comutator. Pentru a te bucura de Spark 1.0 trebuie sa-l pastrezi intr-un ritm constant, fara prea multe schimbari bruste de viteza.

suv-captiva.jpg Mai convingator este Spark 800. Motorul in trei cilindri este mai zgomotos, insa ia in viteza mai repede decat modelul in patru cilindri de 1.0 litri. Se resimte insa motorizarea GPL atunci cand se accelereaza in a doua sau atunci cand se face trecerea de la viteza a doua la a treia, dupa o anterioara incetinire.
Mai multe note de zece pentru Aveo care pare foarte echilibrat pe GPL, incat nu se regreta motorizarea pe benzina. Asadar, astazi GPL-urile nu mai sunt ca cele de odinioara cand pentru a scadea consumul de benzina, se renunta la performanta. Tehnologiile moderne implementate nu fac diferente importante intre cele doua tipuri de alimentare, dupa cum au fost demonstrate de noua gama Chevrolet Eco Logic.


Vizualizari: 523