rss

Cele mai decadente optionale auto, by Car and Driver

  1. 07/10/2008
  2. Tags: BMW , BMW, Car and Driver, Mercedes, Porsche
    Vezi toate fotografiile (3)

    Celebra publicatie auto americana a realizat recent un clasament al celor mai decadente dotari puse la dispozitie de catre producatorii auto de lux, practic optionale de care nimeni nu are neaparat nevoie dar care, odata specificate, adauga multe mii si zeci de mii de $ la pretul initial al masinii.

    De la chei de acces cu functie de deschidere a geamurilor si pana la interioare ce imita granitul, nimic nu este imposibil pentru niste experti in arta etalarii snobismului.

    Analizand clasamentul in ordine descrescatoare, facem cunostinta din start cu o semi-surpriza: BMW si cheia sa de acces in interior cu butoane pentru inchiderea/deschiderea geamurilor. Un adevarat "must" pentru a demonstra ca ti-ai permis sa bifezi aproape totul de pe lista de optiuni, gadget-ul (numit Comfort Acces) poate porni si motorul sau opera acoperisul in caz ca noul tau BMW este decapotabil, dar iti va scoate din buzunar cel putin 500 de $ (chiar 1.000 de $ pentru modelele de lux).

    Pe locul 9 sta Porsche cu un adevarat ceaslov dedicat tapiteriilor din piele si locului in care pretiosul material poate fi aplicat, un pachet complet putand echivala cu salariile pe sase luni al muncitorilor care-l monteaza. Car and Driver s-a oprit doar la bucatica ce orneaza gurile aerisire ale sistemului de ventilatie, pe care Porsche cere vreo 365 de $.

    Mercedes isi incepe dominatia absoluta in acest clasament – concretizata prin punctarea a patru prezente – cu doua intari pe locurile 8, respectiv 7. Prima este “trambitata” de Designo, specialistul in dotari speciale ale casei din Stuttgart, care poate decora in fel si chip interioarele modelelor S, SL si CL contra unui “mizilic” de 12.015 de $ (pret in care intra si mult apreciatele covorase din velur).

    Intre timp, scaunele Drive-Dynamic Seats – celebre pentru functiile de masaj – se instaleaza o pozitie mai sus gratie pretului de 5,290 de $ platit in caz ca nu alegi un S sau CL-Klasse gadilat de specialistii lui AMG.

    Pe 6 vine Lexus si Executive Package – un set de dotari dedicate versiunilor cu ampatament lung ale lui LS460 si LS600h, ce transforma zona din spatele scaunelor fata intr-un adevarat salon din clasa business. Exact ca intr-un Maybach 62, scaunele multifunctionale individuale din spate permit odihnirea picioarelor pe un suport extensibil... doar daca esti de acord sa platesti 12.675 de $ in plus fata de pretul de baza al unui LS460L. Ouch...

    Locul 5 si locul 3 il readuce in prim plan pe Mercedes, cu sistemul de incalzire la nivelul capului Airscarf, dedicat clientilor de masini decapotabile (ce costa pe un SL500 vreo 3,750 de $), respectiv interiorul de granit pentru Maybach (care porneste de la 60.600 de $); intre ele se intercaleaza Rolls-Royce cu al sau tavan iluminat precum universul intr-o zi senina de vara, cele 1.600 de “stele” propunand astronomicul “scor” de 12.100 de $.

    Si daca credeati ca asta este strigator la cer, aruncati o privire peste eticheta unui Jaeger-Le Coultre AMVOX2, ceasul cu care poti deschide usile unui Aston Martin DBS. Ocupantul locului doi din clasamentul C & D costa nu mai putin de 37.900 de $ – putin in lumea ceasurilor de lux dar totusi aproape 15% din pretul masinii. Cat despre locul 1...

    Ei bine, parafrazand un proverb celebru, am putea spune ca ceea ce incepe scump se termina si mai scump. Bugatti Veyron a ajuns deja la preturi de aproape 1,5 milioane de euro, insa optiunile disponibile pentru supercar-ul de 1.001 CP sunt inca si mai “extraterestre” in privinta costului.

    Iar cea mai cea dintre toate este transformarea exterioara a unui Veyron obisnuit intr-unul din editia Pur Sang – cu alte cuvinte, decojirea vopselei –, ce necesita un transfer bancar de 500.000 de $. Bani sa fie...

    Vizualizari: 847