Comisia Europeana ar putea sa ofere in cateva saptamani un raspuns final in cazul anchetei de la
Automobile Craiova, a declarat
Ingvar Sviggum, vicepresedinte
Ford pe insarcinat cu vanzarile europene, citat de presa internationala.
Autoritatile de la
Bruxelles ancheteaza, pe baza unor informatii din presa, varianta ca
Ford sa fi primit ajutoare de stat, in procesul de privatizare, pentru a fi stimulata sa investeasca la Craiova. "Sunt sigur ca aceasta problema se va rezolva in urmatoarele saptamani", a spus Sviggum cu prilejul
Salonului Auto de la Bologna.
Declaratiile oficialului de la Ford vin la numai o zi dupa ce,
Tom Malcolm, purtatorul de cuvant
Ford Europe, a declarat, potrivit site-ului autonews.com, ca investigatia
Comisiei Europene referitoare la privatizarea Automobile Craiova ar putea obliga compania Ford sa isi amane planurile de productie a unui nou model de automobil de clasa mica in Romania, cel mai probabil noul
Fiesta.
Presedintele Consiliului Concurentei, Gheorghe Oprescu, a declarat, la sfarsitul lunii trecute ca
UE ar putea formula in perioada imediat urmatoare o opinie in cazul investigatiei referitoare la privatizarea Automobile Craiova.
Planurile companiei au fost blocate de CE in luna octombrie, atunci cand institutia a decis demararea unei investigatii privind acordarea unor posibile ajutoare de stat de catre statul roman companiei Ford, in procesul de privatizare, lucru care reprezinta o incalcare a legilor concurentei.
Finalizarea acordului privind preluarea Automobile Craiova de catre Ford ar fi urmat sa aiba loc la 30 ianuarie 2008.
"Investigatia va intarzia preluarea oficiala", a mai spus Malcolm.
Privatizarea Automobile Craiova urma sa fie finalizata odata cu aprobarea unui proiect de lege initiat de
Guvernul Romaniei si inaintat spre aprobare
Parlamentului. Dezbaterea legii de privatizare a fost insa suspendata luna trecuta, la cererea Guvernului, ca urmare a anchetei declansate de CE.
Potrivit Comisiei Europene, Romania a impus companiei Ford o serie de conditii in cazul privatizarii, printre care producerea a minimum 200.000 de masini in cel de-al patrulea an de la privatizare, continuarea activitatii curente timp de patru ani si pastrarea tuturor fostilor angajati ai Automobile Craiova si
Daewoo Romania.
Ford, care a fost singurul ofertant, si Comisia de privatizare a Automobile Craiova au semnat contractul pe 12 septembrie, compania americana oferind
57 milioane de euro pentru pachetul majoritar de actiuni de 72,4%.