Iscusitul presedinte al
Grupului Renault-Nissan a ajuns in aceasta pozitiei dupa ce a repurtat cateva succese uimitoare la Nissan.
Acum, intr-un interviu acordat prestigioasei reviste Wall Street Journal, a impartasit cateva idei personale asupra viitorului industriei de profil.
Conform lui
Carlos Ghosn, toti producatorii se afla sub o presiune nemaivazuta, iar pentru a evita o criza totala ei trebuie sa se mobilizeze ca niciodata.
Printre factorii negativi pe care i-a identificat brazilianul se numara: "convalescenta" pietei americane, preturile crescande ale combustibililor, dar si lupta acerba dusa pentru suprematia pe noile piete emergente (in special cea chinezeasca), care ii afecteaza pe toti.
Ghosn vede viitorul apartinand sistemelor alternative de propulsie, pariand pe cele electrice si hibride, dar la fel de mult crede si in faptul ca aliantele dintre companiile auto se vor inmulti si da ca exemplu asocierea Renault-Chrysler, cu scopul de a dezvolta impreuna vehicule electrice.
Previziunile liderului de la Renault-Nissan sunt deosebit de sumbre cand vine vorba de producatorii de peste Ocean. In viziunea sa mai multi vor da faliment in urmatorii ani si este foarte probabil sa ajunga in mainile chinezilor, exact cum s-a intamplat si cu
MG.
Avand in vedere ca in China, India, Rusia si Brazilia (toate piete foarte mari) cresterea de la un an la altul este, in medie, de 20 de procente, nici nu ne mira faptul ca nume necunoscute pana acum 10-15 ani ajung sa cumpere sau sa salveze de la faliment companii cu staif.
Ghosn a mai vorbit si despre planurile companiilor pe care le conduce de a dezvolta un concurent pentru
TATA Nano.
In acest scop, Renault-Nissan se va alia cu
Bajaj Auto (India), iar masina propriu-zisa va aparea spre sfarsitul acestui deceniu.
Cat despre acest an, se pare ca avantul Renault va continua, fiind asteptata o crestere de 30% la nivel mondial.