rss

Buick LaCrosse: primele imagini

  1. 08/01/2009
  2. Tags: Buick, Detroit, Epsilon II, LaCrosse, Opel insignia
    Vezi toate fotografiile (9)

    Acesta este noul Buick LaCrosse, o masina anuntata initial de conceptul Invicta la Salonul Auto de la Beijing de anul trecut, ce isi va face aparitia oficiala "in carne si oase" cu ocazia evenimentului expozitional de la Detroit.

    Cu un design aproape identic cu al prototipului dezvaluit in capitala Chinei, noul LaCrosse este primul model destinat pietei americane construit pe platforma Epsilon II, cea care deserveste si la fabricarea lui Opel Insignia.

    Fostul model inspira senzatia unui produs care mai degraba trebuia sa existe si mai putin sa concureze pe cineva, avand un design destul de anonim si o structura tehnica care il faceau o prada usoara in fata concurentei japoneze. Nu mai e cazul: noua masina arata excelent, profilul de fastback si look-ul general ce sugereaza prezenta unui bun de calitate permitand marcii GM sa concureze cu succes, cel putin la nivel estetic, concurenti precum Acura TL si Lexus GS.

    Designul lui LaCrosse a fost creat de catre o echipa mixta, formata din americani si chinezi, insa gama de propulsoare este cat se poate de americana: clientii vor putea alege unul dintre cele doua motoare V6 cu injectie directa, de trei litri si 255 CP, respectiv 3,6 litri si 280 CP.

    In alta ordine de idei, folosirea platformei globale Epsilon II va oferi consumatorilor si posibilitatea optarii pentru tractiune integrala, sistemul Haldex trimitand catre puntea posterioara pana la 85% din cuplu; in versiunile de echipare standard, motoarele instalate pe LaCrosse isi livreaza forta catre rotile anterioare.

    Modelul de clasa medie Buick a castigat insa si in alte directii prin folosirea acestei arhitecturi: conform declaratiilor oficialilor, zgomotul la rulare, vibratiile si celelalte caracteristici care afecteaza rafinamentul masinii au fost sensibil diminuate, in timp ce rigiditatea structurala a fost imbunatatita cu circa 20%.

    In plus, multimea de echipamente standard de siguranta - printre care si un sistem ESP cu functie de stabilizare a rulotei - au ridicat mult modelul din acest punct de vedere, desi adaugarea numeroaselor elemente de rigidizare a caroseriei si izolare a zgomotelor s-a transpus negativ in planul masei proprii: fata de precedenta generatie, noul LaCrosse este cu circa 250 kg mai greu. Pe de alta parte, in SUA greutatea e la moda...

    Vizualizari: 1822