rss

Bosch crede in serviciile de internet si pe mobil

  1. 21/05/2014

Potrivit celor spuse in conferinta anuala de presa tinuta de reprezentantii grupului Bosch, in 2014, tehnologia auto va continua sa fie motorul de crestere a grupului Bosch in Romania. De asemenea va incepe productia la noua fabrica Bosch de la Cluj.

Bosch, lider global in furnizarea de tehnologii si servicii, a atins anul trecut in Romania o cifra de afaceri de 212 milioane de euro. In raport cu anul 2012, in 2013 volumul vanzarilor a crescut cu 18 la suta. „2013 a fost un an foarte important pentru Bosch in Romania, caracterizat prin dezvoltarea solida a tuturor activitatilor grupului. In plus, ne-am intarit semnificativ prezenta pe piata romaneasca, iar in anii urmatori dorim, de asemenea, sa continuam extinderea si consolidarea activitatii noastre”, afirma Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch in Romania. In anul precedent, Bosch a investit peste 70 de milioane de euro in Romania, in special in finalizarea fabricii de tehnologie auto din Cluj si in extinderea fabricii existente din Blaj. La inceputul anului 2014, Bosch avea aproximativ 1.700* de angajati in cele patru locatii din Romania. Pana la sfarsitul anului, numarul angajatilor din Romania va depasi 2.400 de persoane.

Extinderea centrului de comunicare Bosch din Romania

In 2013, centrul de comunicare Bosch din Timisoara a fost extins semnificativ. „Datorita calificarilor excelente si competentei angajatilor nostri, in special in domeniile IT si de supraveghere la distanta, am putut atrage numeroase proiecte noi”, declara Mihai Boldijar. Centrul de comunicare are aproximativ 400 de angajati, o suprafata de peste 3.500 de m2 si ofera servicii in 19 limbi. Oferta include asistenta tehnica si consultanta IT, precum si alte servicii de contabilitate, relatii clienti si de gestionare a documentelor. Din gama de servicii oferita de societate fac parte chiar si serviciile de urgenta, cum ar fi sistemul de urgenta eCall. Momentan, apelul de urgenta automat este disponibil in 19 tari europene.

Noua unitate de productie si dezvoltare din Cluj

 
Recent, grupul Bosch a deschis cea de-a doua unitate de productie dedicata tehnologiei auto in Romania: in noua fabrica din Cluj, Bosch produce componente electronice si dispozitive de control pentru industria auto. In plus, pe viitor, "inima electronica" a sistemului de propulsie al bicicletei eBike va fi fabricata la Cluj. Inca din noiembrie 2013, la Jucu a fost inaugurat Centrul de cercetare si dezvoltare Bosch din Romania. Accentul este pus pe dezvoltarea componentelor electronice si a solutiilor software pentru produsele fabricate aici. In plus, centrul ofera servicii de inginerie si pentru alte unitati Bosch, dar si pentru clientii locali.

Extinderea fabricii din Blaj


De asemenea, Bosch a extins semnificativ unitatea de productie din Blaj: incepand cu 2013, fabrica a produs senzori de turatie a rotilor si senzori de turatie a arborelui cotit, folositi in industria auto. In 2013, pentru extinderea fabricii si pentru noi echipamente de asamblare s-a investit o suma de aproximativ 50 de milioane de euro. Pana la sfarsitul anului 2014 vor lucra aici aproximativ 1.000 de angajati, cu aproape 200 mai multi decat la inceputul anului. De asemenea, divizia Drive and Control din cadrul Bosch, cunoscuta si sub numele de Bosch Rexroth, a produs inca din 2007 tehnologie liniara folosita in ingineria mecanica.

Tehnologia auto: motorul de dezvoltare al afacerilor din Romania


In 2013, volumul de vanzari in domeniul tehnologiei auto din Romania a inregistrat cresteri de doua cifre. Motivul a fost cresterea productiei celor doi constructori auto, Dacia si Ford, precum si intensificarea exporturilor catre alte piete din Europa de Est si Africa. Chiar si vanzarile de piese de schimb au inregistrat rezultate pozitive. De asemenea, anul trecut in Romania, un total de 46 de service-uri auto s-au alaturat conceptelor de service Bosch Car Service, Bosch Diesel Service, Bosch Diesel Center si Auto Crew.

Perspectivele globale ale Grupului Bosch pentru anul 2014


In anul 2014, Bosch se asteapta la o crestere a volumului de vanzari intre 3 si 5 procente. Una dintre zonele pe care se va pune accent in viitor este reprezentata de produsele care se pot conecta la internet si serviciile bazate pe internet. Datorita cunostintelor in domeniul hardware si competentelor tehnologice cuprinzatoare, furnizorul de tehnologii si servicii este bine pregatit. „Atuurile clasice Bosch, cum ar fi puterea de inovare, calitatea, prezenta globala si cultura antreprenoriala integrata sunt calitati care conteaza chiar si intr-o lume interconectata”, a conchis Dr. Volkmar Denner, presedintele Consiliului de Administratie Bosch, in cadrul conferintei de presa organizate in Germania, avand ca tema bilantul societatii. In plus, Bosch este lider mondial in domeniul sistemelor microelectromecanice (MEMS), tehnologie vitala pentru conectarea produselor prin intermediul internetului. Senzorii ofera un nivel de asistenta tehnica zilnica nemaiintalnit pana in prezent, fie ca este vorba despre conducerea autonoma sau de functionarea unei case inteligente. Obiectivul strategic al Grupului Bosch consta in dezvoltarea solutiilor pentru mobilitatea interconectata, productia interconectata, sistemele energetice interconectate si cladirile interconectate.

Vizualizari: 1822