Acestea sunt cele mai noi randari ale
SUV-ului sport BMW ce va debuta pe
piata mondiala incepand cu anul viitor.
Construit pe
platforma tehnica a lui X5 si mergand pe aceeasi idee pe care
Mercedes a avut-o in cazul
E-Klasse/CLS,
X6 va fi construit la uzina din
Spartanburg, SUA, intr-o cadenta de aproximativ
40.000 de unitati pe an.
Ii puteti spune “coupe”, desi veti fi priviti probabil la fel de chioras ca atunci cand l-ati catalogat pe CLS in mod asemanator, masina urmand a avea un
acoperis foarte curbat si coborat catre spate, o
linie mediana puternic evidentiata si o
garda la sol mica pentru un
SUV.
In mod evident,
X6 va avea destul de putine in comun cu off-road-ul – chiar mai putine decat fratele mai mare
X5 – si se va baza pe un habitaclu mult mai exclusivist, in care vor putea lua loc numai patru oameni pe scaune individuale (optional, in spate se va oferi o
bancheta cu un loc suplimentar).
Sportivitatea va fi unica lege care va guverna acest proiect, bondocul SUV urmand a beneficia de toate delicatesele oferite de X5 (
suspensii independente cu brate duble suprapuse, plus
amortizoare ajustabile si
bare antiruliu reglabile electronic), plus alte cateva specialitati oferite chiar de interesantul design, precum un
centru de gravitatie pozitionat mai jos.
Fara indoiala, acest 4x4 va fi unul dintre cele mai (daca nu cel mai) dinamice SUV-uri de pe piata.
Ca de obicei la un BMW, gama de motoare va fi unul din punctele forte, din start cel mai slab motor pe benzina urmand a dezvolta 272 CP (binecunoscutul “sase-in-linie” de trei litri). Deasupra lui se va situa versiunea supraalimentata de 306 CP, top model urmand a fi marele V8 de 4,8 litri, capabil de 355 CP.
Desi multi sunt cei care ar vrea sa-l vada pe
Cayenne Turbo si
ML 63 AMG facuti pres, BMW inca se gandeste daca sa isi incununeze opera cu o
versiune M, motorizata de
propulsorul V10 al lui M5.
Intre timp, fanii cupului mare si al consumului redus isi vor putea satisface poftele alegand una din cele doua versiuni ale lui dieselului de trei litri – cu simpla supraalimentare (cu
231 CP la dispozitie) sau cu dubla supraalimentare (capabila de
286 CP).
Preturile la care va fi comercializat X6 raman inca o enignma, dar asteptati-va ca, la versiuni similare,
“coupe-ul” sa coste cam cu 5.000 de euro mai mult ca un X5. Un fleac…
Sursa: CAR Online
(carmagazine.co.uk)