rss

BMW si Audi codase intr-un nou studiu de fiabilitate. Pe ce loc se afla Dacia

  1. 21/09/2017
  2. Tags: JD Power, Kia, top fiabilitate, top fiabilitate jd power, Volvo
    Vezi toate fotografiile (4)

    Studiul J.D Power UK Vehicle Dependebility 2017 pune din nou la colt constructorii de masini premium, precum BMW sau Audi, si ridica in slavi brand-urile asiatice. Acesta examineaza 177 de tipuri de probleme intampinate in ultimele 12 luni de proprietarii de automobile din Marea Britanie, dupa 12-36 luni de la achizitionarea acestora.

    Acestea sunt mai apoi impartite in categorii precum exterior, experienta la volan, dotari, butoane, display, sistem audio si de entertainment, navigatie, scaune, motor, transmisie, comunicare, incalzire, ventilatie, aer conditionat sau interior.

    Astfel, pe primele doua locuri, cu cele mai putine probleme intalnite la 100 de masini, se afla Kia si Volvo, fiecare cu cate 83 de puncte. Urmeaza apoi Skoda cu 89, Suzuki cu 92, Hyundai cu 97 si Toyota cu 105. Primul brand german, Volkswagen, vine de-abia pe locul 12 cu 121 de probleme intalnite la 100 de masini.

    Cele mai rusinoase rezultate sunt ale nemtilor de la Audi (187) si BMW (198) care se situeaza pe penultimul, respectiv ultimul loc. Explicatia specialistilor este ca modelele produse de aceste doua brand-uri ofera foarte multa tehnologie si deci sunt mai multe chestii care se pot defecta. Aceasta justificare nu se potriveste la Dacia, care se afla tot la coada clasamentului, cu 151 de puncte.

    Specialistii J.D Power au mai descoperit ca 58% dintre proprietarii de automobile premium care nu au intampinat nicio problema spun ca vor ramane fideli marcii respective. Totodata, 48% dintre cei care au avut ghinionul ca masina sa le faca probleme, sustin ca vor alege pe viitor un model al aceluiasi producator.

    "Problemele minore precum aburirea geamurilor, franele zgomotoase sau sistemele de navigatie greu de utilizat pot fi frustrante pentru proprietari si pot influenta negativ loialitatea fata de un anumit brand. Aceste probleme nu pot fi indreptate doar cu o vizita in service, iar daca proprietarii trebuie sa traiasca cu ele pe toata durata detinerii acelei masini, este putin probabil ca vor mai cumpara acelasi brand pe viitor," este de parere Mark Lendrich, directorul de cercetare al J.D Power Europe.

    Vizualizari: 2131