Norbert Haug, CEO-ul celor de la
BMW, a dezvaluit deja cateva informatii despre viitorul
Progressive Activity Sedan (PAS), pe care bavarezii il vor lansa undeva prin 2010, insa acestea erau destul de obscure si priveau mai mult o serie de tehnologii ce urmau a fi inglobate in masina. Pe masura insa ce PAS si-a facut tot mai des aparitia pe circuitele de testare, presa internationala a putut afla din ce in ce mai multe amanunte, pe care auto.ro este in stare sa vi le impartaseasca chiar acum.
Ca si design, PAS se va inspira destul de mult din liniile lui
X6,
off-road-ul cu alura de coupe prezentat in septembrie la
Frankfurt, urmand a avea, ca si acesta, patru locuri; totusi, spre deosebire de muza sa, viitorul
BMW va propune o garda la sol mult mai mica si un tren de rulare dotat, in functie de optiunea clientilor, cu tractiune spate sau integrala. In rest, asteptati-va la console fata/spate destul de scurte, bosaje supradimensionate si jante de pana la 21 de inch, adica toate cele necesare pentru ca un model cu alura de monovolum sa treaca drept o masina cu valente sportive.
Foarte important pentru confortul celor din habitaclu este faptul ca masina, la 4,85 m lungime, va avea un ampatament de aproximativ 3 m, adica comparativ cu cel al unui
S-Klasse. Cei care vor insa
BMW vor in primul rand performante, asa ca sa trecem la ceea ce conteaza cu adevarat: motorizarile.
Balul va fi deschis de un propulsor turbodiesel de trei litri cilindree upgradat la 245 CP, urmat de o pereche de motoare de trei litri dublu-supraalimentate – benzina si diesel – de 300 CP. Peste toate acestea va trona insa un colosal V8 pe motorina de patru litri cilindree, ce va afisa 408 CP si un cuplu de cel putin 600 Nm (desi ceva ne spune ca valoarea aceasta va fi mult mai mare). Pe de alta parte insa, fanii Mamei Natura nu trebuie insa sa se ingrijoreze ca nu vor avea cum sa-si respecte angajamentul fata de mediul inconjurator: PAS va oferi, la un timp relativ scurt de la lansare, si o propulsie hibrida.