Vezi toate fotografiile (1)
Odata cu trecerea la transmisiile automate cu sase rapoarte toti producatorii au reusit sa reduca semnificativ consumul de combustibil.
Insa lucrurile nu s-au oprit aici si am avut ocazia sa asistam la un “razboi al treptelor”,
Mercedes ridicand numarul lor la sapte, iar
Lexus la opt, semn ca producatorii de masini de lux ar face orice ca sa aiba un avantaj peste concurenta.
Unii dezbat destul de vehement daca e sau nu nevoie de o cutie cu 8 trepte, care ridica cateva probleme. Este mai grea decat una cu sase si mult prea mare. De exemplu, cei de la
Lexus s-au vazut nevoiti sa dezvolte doua astfel de “automate”, una pentru varful de gama
LS, respectiv una pentru
IS-F.
BMW aici a scos asul in maneca, versiunea lor fiind la fel de mare ca o transmisie cu
6 trepte. Au inventat, practic, un nou sistem, despre care momentan nu avem prea multe informatii. Stim doar ca va avea 5 discuri de ambreiaj, ceea ce va scurta drastic timpii de schimbare.
De asemenea, pe noul
Seria 7, selectorul cutiei va reveni in pozitia clasica, ceea ce cu siguranta ii va bucura pe fanii
BMW.
Inginerii germani, cand au demarat proiectul, au experimentat si cu versiuni de
9 sau chiar
10 trepte (!), dar au descoperit ca opt iti asigura cel mai mic consum posibil la ora actuala.
Un ultim avantaj al acestei constructii este dat de caracterul modular, putand fi folosita si de modelele hibride, cat si de cele cu tractiune integrala.