rss

BMW i Vision Circular

  1. 12/09/2021
    Vezi toate fotografiile (21)

    Cu BMW i Vision Circular, BMW Group priveste spre un BMW compact pentru anul 2040, orientat puternic catre dezvoltare durabila si lux. Modelul cu patru locuri este complet alimentat electric si ofera un nivel generos de spatiu interior in contextul unei amprente reduse, cu o lungime de aproximativ patru metri. In plus, a fost conceput in conformitate cu principiile economiei circulare si, prin urmare, simbolizeaza planul ambitios al BMW Group de a deveni cel mai durabil producator din lume in spatiul de mobilitate individuala premium.
    Acest vision vehicle este unul dintre cele cinci concepte diferite cu care BMW Group prezinta modul in care vede mobilitatea urbana individuala la evenimentul IAA Mobility 2021. Sub o singura umbrela care acopera mobilitatea electrica, digitalizarea si dezvoltarea durabila, cele cinci concepte de pionierat creeaza un mix de mobilitate versatila pe doua si patru roti, alimentat de o gandire durabila care abordeaza in mod vast o gama extrem de larga de nevoi de mobilitate pe fondul unor cerinte care se schimba rapid si a tot mai multor provocari noi.
    Economia circulara si materialele secundare (reciclate) reduc emisiile de CO2
    Obiectivul principal al BMW Group, in contextul in care urmareste sa atinga neutralitatea climatica, este de a reduce emisiile de CO2 pe parcursul intregului ciclu de viata al unui automobil. Pe langa electrificarea portofoliului de produse si trecerea la energie regenerabila pentru productie, compania se concentreaza in special pe principiile economiei circulare si utilizarea materialelor secundare. Aceste materiale, precum aluminiu secundar si otel secundar, pot fi obtinute prin reciclarea deseurilor si apoi reutilizate. Procesul de aprovizionare cu materiale secundare este mult mai putin daunator pentru mediu si cu emisii reduse de dioxid de carbon comparativ cu extractia si fabricarea materialului primar. Acest lucru poate aduce o imbunatatire majora a amprentei de dioxid de carbon a unui automobil, in special in ceea ce priveste lantul de aprovizionare. In prezent, automobilele BMW Group sunt fabricate folosind in medie aproape 30% materiale reciclate si refolosite. Abordarea "Secondary first" este menita sa mareasca treptat aceasta valoare la 50%.
    "BMW i Vision Circular ilustreaza modul nostru de gandire meticulos si holisitic cand vine vorba de mobilitate durabila. Simbolizeaza ambitia noastra de a fi o forta de pionierat in dezvoltarea unei economii circulare", explica Oliver Zipse, presedintele Consiliului de Administratie al BMW AG. "Suntem lideri in utilizarea eficienta a resurselor in productie si cautam sa extindem acest statut la toate etapele ciclului de viata al automobilului. Aceasta este si o chestiune de dezvoltare durabila economica, deoarece tendinta actuala a preturilor marfurilor arata clar efectele financiare pentru orice industrie care depinde de resurse finite." El adauga: "Vom face urmatorul mare pas catre realizarea acestui lucru cu modelele «Neue Klasse». Apreciem ca exista multi fani BMW care doresc primele detalii ale «Neue Klasse», dar BMW i Vision Circular nu este asta. Totusi, pot promite ca, la nivel de dezvoltare durabila, «Neue Klasse» este dezvoltat cu aceeasi mentalitate aplicata pentru BMW i Vision Circular."
    Obiectivul principal al designului pentru BMW i Vision Circular a fost de a crea un automobil care este optimizat pentru cicluri inchise de materiale si care realizeaza 100% utilizarea materialelor reciclate/100% capacitate de reciclare. Aceasta implica utilizarea speciala a materialelor care au finalizat deja un ciclu de viata al produsului (asa numitele materiale secundare) alaturi de materii prime bazate pe certificare bio. Acelasi lucru este valabil si pentru dispozitivul de stocare a energiei: bateria solid-state de la BMW i Vision Circular este 100% reciclabila si fabricata aproape in intregime folosind materiale provenite din bucla de reciclare. Aceasta va atinge o densitate energetica mult mai mare cu o utilizare semnificativ redusa a celor mai valoroase resurse.
    Design circular - o noua abordare
    "Am luat in considerare amanuntit circularitatea inca de la inceput in timpul procesului de design pentru BMW i Vision Circular. Drept urmare, acest vision vehicle este plin de idei inovatoare pentru a combina dezvoltarea durabila cu o noua estetica inspirationala - numim aceasta abordare «design circular»", explica Adrian van Hooydonk, vicepresedinte executiv BMW Group Design. Designul circular cuprinde cele patru principii RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE si RE:CYCLE.
    RE:THINK. Proiectarea circulara a produselor incepe prin gandirea diferita a lucrurilor. Pentru BMW i Vision Circular, aceasta a insemnat examinarea proceselor si tehnologiilor de fabricatie si o gandire diferita. Functia indeplinita de fiecare componenta pana acum a fost examinata, dupa care piesa a fost indepartata fara inlocuire sau reproiectata inteligent acolo unde este cazul si apoi proiectata pentru a permite cicluri inchise de materiale.
    RE:DUCE. "Fac mai mult cu mai putin" a fost mult timp o parte integranta a filosofiei BMW i. BMW i Vision Circular demonstreaza acest lucru prin reducerea aplicata riguros a numarului de piese componente, grupuri de materiale si finisaje de suprafata, renuntand complet la vopsea exterioara, piele si crom, de exemplu. De asemenea, materialele din materii prime cu baza bio contribuie la minimizarea impactului asupra mediului si contribuie la o amprenta de carbon mai mica. In ceea ce priveste caracteristicile de digitalizare, panourile de control inteligent reduc atat complexitatea, cat si utilizarea materialelor. In plus, tratamentele digitale ale suprafetelor permit o reducere a numarului de variante hardware, in acelasi timp cu deschiderea unor posibilitati complet noi de proiectare.
    RE:USE. In mod ideal, un produs durabil va avea o durata lunga de viata, cu o experienta bogata si placuta a produsului, facand oamenii mult mai entuziasti sa foloseasca produsul si sa il foloseasca mai mult timp. O modalitate de a va asigura ca acest lucru se intampla este prin incorporarea solutiilor digitale pentru a crea noi experiente. Optiunile de afisare prin intermediul suprafetelor de afisare digitale din exteriorul si interiorul unei masini si disponibilitatea unor functii si optiuni care pot fi activate ulterior achizitiei, permit utilizatorilor sa aduca in mod constant ceva nou automobilului. Actualizarile constante over-the-air si prin cloud computing pastreaza produsul actualizat din punct de vedere tehnic pentru mai mult timp. Suplimentar, ciclul de viata al automobilului poate fi prelungit si prin transformare si redesignul automobilului - componente usor detasabile faciliteaza inlocuirea de catre utilizatori a partilor componente si a unor materiale individuale, ceea ce permite redeisgnul automobilul.
    RE:CYCLE. Cand vine vorba de materialele folosite, BMW i Vision Circular se concentreaza asupra materialelor reciclate (abordarea "Secondary first") care sunt destinate reutilizarii din nou la sfarsitul ciclului de viata al produsului. A avea un numar mic de grupuri de monomateriale diferite, care pot fi desfacute usor, este esential pentru o buna reciclare. Din acest motiv, BMW i Vision Circular evita conexiunile lipite sau materialele compozite si foloseste in schimb tipuri inteligente de conexiuni, cum ar fi cabluri, capse si elemente de fixare cu eliberare rapida. Conceptul introduce un dispozitiv de fixare rapid, dezvoltat special, atragator din punct de vedere estetic pentru roti, scaune si panoul de instrumente, care creeaza un "joyful fusion". Grafica gravata cu laser in centrul dispozitivului de fixare cu eliberare rapida este alcatuita din literele cuvantului "circular" dispuse sub forma de cerc. O cheie cu mufa speciala separa partile componente imbinate de dispozitivul de fixare cu o singura rotatie. Elementul de fixare "joyful fusion" creeaza o conexiune stabila si rezistenta la furt si, in acelasi timp, permite demontarea multor parti componente ale automobilului cu un singur instrument.
    Abordarea riguroasa a designului circular confera BMW i Vision Circular o estetica complet noua si captivanta, aratand totodata ca un nivel ridicat de dezvoltare durabila poate fi compatibila cu o imagine eleganta.
    Partea frontala - reinterpretarea simbolurilor clasice
    Partea frontala purista transmite in mod clar puterea estetica a designului circular. In conformitate cu principiile "RE:THINK" si "RE:USE", numarul de piese de aici a fost redus la maximum. In loc sa aiba un design cu bare cromate, grila frontala a fost interpretata ca o suprafata digitala. Suprafetele „grilei” se extind pe intreaga latime a partii frontale, imbinand farurile si grila intr-un "simbol dublu" inconfundabil care va continua sa fie un identificator BMW clar. In acelasi timp, suprafetele grilei sunt transformate intr-o interfata grafica. In viitor, designul digital ar putea face ca variatiile geometrice ale luminilor si barelor sa fie redundante, contribuind la reducerea cantitatii de materiale si instrumente necesare.
    O grafica discreta pe suprafata grilei constituie singurul element decorativ din partea frontala. Aceasta grafica de linie formeaza o tema recurenta care se regaseste si la ferestre, in partea din spate, la acoperis, roti si acoperirea podelei. BMW i Vision Circular nu are alte elemente decorative aditive sau embleme de tipul celor utilizate in prezent pentru a semnifica calitatea. Logo-ul marcii de pe partea frontala este gravat, iar emblema automobilului este gravata cu laser pentru a evita utilizarea unor piese suplimentare.
    Suprafetele de sub parbriz sunt realizate din aluminiu secundar. Un grup suplimentar de senzori intre cele doua elemente ale grilei reuneste elemente tehnologice, permitand demontarea simpla intr-un singur element detasabil. Zona barei de protectie din partea de jos este fabricata din plastic reciclat cu o suprafata sofisticata.
    Imaginea laterala - o noua silueta pentru BMW
    Abordarea designului circular emana o claritate purista si atunci cand priviti masina din profil. BMW i Vision Circular are un design monovolum clar, format doar dintr-un numar mic de piese, iar gama de materiale diferite utilizate este redusa la minimum. Limbajul de design este clar si accesibil. Proportiile duc BMW intr-o noua directie. Automobilul se extinde intr-un volum neintrerupt de la puntea fata la cea spate, oferind o latime generoasa de utilizare la interior intr-o amprenta mica. Rotile sunt pozitionate aproape de limitele exterioare ale automobilului, combinandu-se cu pasajele evazate pentru a produce o imagine sportiva. Impreuna cu arhitectura sa electrificata, acest vision vehicle ofera un interior din clasa de lux pe o amprenta mica a masinii.
    Habitaclul cu suprafata vitrata mare confera lateralelor un sentiment de modernitate si luminozitate. In loc sa se foloseasca o banda decorativa cromata drept contur pentru grafica geamurilor, exista o suprafata digitala subtire care se extinde ca o panglica in jurul curbei Hofmeister. Acesta nu este doar un element stilistic, ci si o suprafata de afisare si control/operare. Poate fi folosita pentru a afisa informatii despre starea automobilului si pentru a ghida utilizatorii catre manerul usii folosind lumina pe masura ce se apropie de masina. Atunci cand manerul usii este atins, cele doua usi se deschid in directii opuse, facilitand accesul conducatorului si pasagerilor la bord si deschiderea interiorului de dimensiuni generoase.
    Mai degraba suprafete rafinate decat vopsele
    BMW i Vision Circular evita in mod deliberat utilizarea vopselei pentru exterior si are in schimb o caroserie din aluminiu secundar cu finisaj anodizat auriu deschis. Tonul linistit al acestei culori, Anodized Mystic Bronze, contrasteaza cu suprafata mai "animata" si bogat colorata din spate, realizata din otel tratat termic. Procesul de tratament termic creeaza culoarea Temper Blue Steel, o interactiune atragatoare de note violet si albastru. Procesele de rafinare utilizate pentru suprafetele individuale confera un impact vizual semnificativ, pastrand in acelasi timp materialitatea bruta a celor doua metale pentru o reutilizare optima. Acest lucru arata cum va fi posibila rafinarea suprafetelor folosind procese inovatoare in viitor, fara a fi nevoie de finisaje de vopsea.
    Detalii inovatoare in zona rotilor
    Anvelopele din "Vivid Blue Rubber" sunt fabricate din cauciuc natural certificat, cultivat in mod durabil, si au un aspect usor transparent. Particulele de cauciuc reciclate, foarte colorate, sunt adaugate la compusul anvelopei pentru intarire, creand un efect terrazzo fascinant si scotand in evidenta ideea de materiale reciclate. Jantele sunt proiectate si fabricate cu o utilizare minima a materialelor. Centrul jantelor cu permeabilitate maxima asigura racirea franei, in timp ce suprafetele mai inchise dinspre marginile exterioare ale rotilor asigura cea mai mare eficienta aerodinamica posibila. Rotile sunt fixate folosind dispozitivul de fixare cu eliberare rapida "joyful fusion" care impodobeste centrul rotii, formand un punct de atractie vizuala sofisticat. Vizibila doar daca priviti de sus, o aripa ingusta este integrata central in sectiunea spate a acoperisului din sticla. Contine tehnologia de comunicatii si antene si ofera informatii despre starea automobilului (deschis/inchis, nivelul de incarcare al bateriei etc.). De asemenea, integreaza lumina de frana centrala montata inalt.
    Partea spate - monolitica si moderna
    Partea din spate are, de asemenea, un aspect pur si clar. Toate suprafetele afisajului si functiile de lumina sunt integrate in mod invizibil in hayonul din sticla intunecata, replicand abordarea din partea frontala. Cand masina este oprita, este vizibila doar sigla BMW bidimensionala de pe suprafata sticlei intunecate. Pornirea masinii activeaza atat elementele functionale de lumina, cat si grafica din partea frontala. Sub hayon, o suprafata sculptata clar din otel secundar creeaza o miscare orizontala atragatoare. Aici, o crestere usoara confera partii spate o prezenta dinamica. Mergand mai jos, bara neagra perfect minimalizata si optimizata aerodinamic - fabricata tot din plastic reciclat vizibil - completeaza designul partii spate in punctul sau cel mai apropiat de drum.
    Design interior - lux durabil vizibil
    In interior, BMW i Vision Circular incearca sa creeze o ambianta luxoasa, folosind materiale si procese de productie care indica o abordare responsabila a mediului si a resurselor sale. Astfel, interiorul BMW i Vision Circular evidentiaza ceea ce va fi posibil in viitor cand vine vorba de circularitate si selectia intentionata a materialelor - si de tipul de estetica fascinanta care ar putea aparea ca rezultat. Aceasta implica utilizarea nu numai a materialelor de baza potrivite sub forma de monomateriale, ci si a unor noi tehnici inteligente de imbinare pentru acestea, care evita utilizarea tehnicilor de lipire pentru a asigura solutii optime pentru demontare si sortare intr-o etapa ulterioara. Pentru a minimiza cantitatea de deseuri si resturi, toate componentele si materialele vor fi fabricate pentru a se potrivi exact prin utilizarea unor procese precum imprimarea 3D. Orice surplus de material va fi alimentat sistematic inapoi in ciclul materialelor.
    Interiorul - modern, usor si extrem de durabil
    Cele doua usi cu balamale exterioare se deschid larg pentru a dezvalui un interior luminos si aerisit. Schema de culori de baza a habitaclului este compusa dintr-un maro desaturat cu elemente de gri si nuanta verde menta deschisa ("MONOchrome Mint") utilizata pentru podea si panourile laterale. Aceasta se coordoneaza perfect cu finisajul maro/violet "MONOchrome Taupe" pentru scaunele fata si spate pentru a crea o atmosfera moderna si familiara. Accentele metalice bronz-aurii, in aceeasi nuanta Anodized Mystic Bronze utilizata pentru exterior, adauga un contrast cald si sofisticat.
    Interiorul saluta conducatorul si pasagerul din fata cu un grad ridicat de transparenta si un sentiment de spatiu deschis. Plafonul din sticla combinat cu parbrizul extins mult in sus ofera celor din fata impresia ca stau in aer liber. Cele patru locuri au fost proiectate intentionat pentru a arata mai mult ca piese de mobilier. In fata, doua scaune lounge separate, cu tetiere integrate, creeaza o ambianta exclusiva. Tapiteria lor, ca de catifea, este fabricata din plastic reciclat si este fixata intr-un cadru din aluminiu auriu deschis. Scaunele se sprijina pe o baza cu un singur picior subtire, cu reglare inainte/inapoi. Impreuna cu omiterea a unei console centrale, acest design are ca efect crearea unui spatiu deosebit de generos la picioare pentru pasagerii din al doilea rand. Reversul carcasei scaunelor fata subtiri este realizat din materiale plastice reciclate, cu un aspect tip terrazzo. Un alt dispozitiv de fixare circular cu eliberare rapida "joyful fusion", pentru demontare simpla, poate fi gasit aici, permitand separarea si sortarea usoara a metalului si a tesaturii si apoi refolosirea acestora.
    Panou de instrumente reinterpretat
    Experienta utilizatorului in BMW i Vision Circular se concentreaza pe un viitor mai indepartat, cu o inteligenta mai mare in masina si mai multi senzori care reactioneaza la utilizator. Reducerea numarului de componente, in timp ce gruparea functiilor impreuna creeaza "phygital experience" (experienta figitala). Acest termen nou inventat se refera la transformarea capacitatii digitale intr-o experienta haptica. In functie de scenariul de utilizare, aceasta implica fie implementarea tehnologiei intr-o maniera extrem de integrata, discreta, ca o extensie a abordarii "shy tech", fie - dupa cum demonstreaza tabloul de bord - prezentarea deliberata a acesteia si aducerea ei la viata ca simbol artistic.
    Tabloul de bord clasic este transformat intr-o interfata de utilizator figitala de generatie urmatoare. Aici, ia forma unei sculpturi plutitoare, in forma de V, care se proiecteaza in habitaclu. In centrul ei se afla un corp de cristal imprimat 3D, cu structuri asemanatoare nervilor care o traverseaza, o profunzime vizuala excelenta si un efect de iluminare captivant. Aici este vizualizata "gandirea" automobilului, permitand utilizatorului sa-si vada inteligenta la lucru. De asemenea, tabloul de bord serveste si ca zona de interactiune, dand forma ideii fundamentale de a crea experiente care se extind mult dincolo de afisaje si butoane. Corpul de cristal este marginit de ambele parti de lemn tratat natural, care a fost obtinut in mod responsabil si certificat extern, asa cum este cazul tuturor materiilor prime cu baza bio. Elementele bronz-aurii fabricate din aluminiu secundar anodizat conecteaza tabloul de bord la montantii A. Sectiunile laterale metalice prezinta inca o data elementele de fixare cu eliberare rapida "joyful fusion" pentru demontarea simpla.
    Afisaje reinventate
    Zona de informatii pe care in mod normal va asteptati sa o gasiti intr-un afisaj central de informatii este situata deasupra panoului de instrumente la baza parbrizului. Aceasta zona de afisare duce Head-Up Display, asa cum a fost adus initial de BMW, la un nivel complet nou. Toate informatiile relevante sunt proiectate pe zona inferioara a parbrizului, pe toata latimea sa. Afisajele de condus pentru conducator pot fi gasite aici, impreuna cu functiile de comunicatii si de divertisment pentru pasageri. Informatiile pot fi mutate direct in campul vizual al utilizatorului sau ascunse, dupa preferinte. Utilizarea inteligenta a tehnologiilor transforma, prin urmare, parbrizul existent intr-o sursa de informatii, eliminand in acelasi timp necesitatea oricaror alte afisaje din interior si este un alt exemplu de aplicare a shy tech. Continutul proiectat este controlat prin intermediul unor suprafete de interactiune de pe volan, in timp ce pasagerii isi pot conecta cu usurinta dispozitivele mobile la automobil si apoi pot apela continut individual in sectiunea pasagerului din fata a parbrizului sau pot activa difuzoarele personale pentru o experienta de infotainment perfecta. Din exterior, o suprafata tiparita in degradeu negru cu un model bronz-auriu confera un plus de efect zonei de afisare a parbrizului.
    Volan imprimat 3D
    Volanul formeaza o legatura intre trecut si viitor, reducand in acelasi timp cantitatea de material si componente. Cadrul a fost imprimat 3D dintr-un material cu baza bio, varianta de pulbere de lemn prezentata aici conferind volanului o senzatie naturala si calda. Pozitionarea centrala neconventionala a bratului vertical bronz-auriu adauga o nota moderna si incorporeaza o alta zona de interfata de cristal cu iluminare de fundal si afisaje similare celor din tabloul de bord. In stanga si in dreapta centrului volanului, in apropierea degetelor mari ale soferului, se regasesc suprafete care sunt controlate cu degetele mari care se deplaseaza pe ele sau le ating si sunt actionate prin miscarile degetelor mari (similar cu volanele multifunctionale de astazi). Aceste suprafete sunt puncte de contact in egala masura fizice si digitale care intaresc principiul "mainile pe volan, ochii pe drum" si controleaza continutul prezentat in zona de informatii a parbrizului.
    Suprafata afisajului conecteaza exteriorul cu interiorul
    Afisajul si suprafata de operare de sub geamuri, sunt vizibile la exterior, pot fi regasite si la interior, formand un element de legatura intre interior si exterior. Acest element se extinde inapoi spre spatele masinii si in jurul cotului Hofmeister. Prezentand acelasi aspect de cristal ca tabloul de bord si iluminarea ambientala, acest element lateral completeaza atmosfera fascinanta a habitaclului. In plus, incorporeaza o serie de functii, inclusiv butoanele geamurilor electrice, manerele usilor si comenzile pentru parasolarul din plafon. Acest lucru inseamna ca formeaza singura componenta electronica din usi si poate fi indepartata pur si simplu ca modul la demontarea automobilului si apoi separata si sortata.
    Compartiment spate primitor
    Parbrizul impins mult in sus, spre acoperis, ofera pasagerilor din spate un plafon separat din sticla cu functie de umbrire mecanica. Aceasta functie cuprinde doua panouri de sticla cu un model de linii paralele care pot fi aliniate pentru a varia gradul de umbrire intre 50% si 100%. Utilizarea a doua panouri pentru functia de umbrire are ca rezultat un design foarte subtire care nu adauga inaltime. Designul grafic inteligent a condus la o inovatie care nu necesita nici o tehnologie sau electronica suplimentara, dar care totusi atinge efectul maxim.
    In plus, partea din spate a habitaclului a fost transformata intr-o bancheta mare, usor ridicata, care ofera un spatiu primitor pentru doua persoane, cu suporturile laterale bine proportionate. Tetierele arata ca niste perne asezate pe o structura de sustinere, subliniind suplimentar caracterul moale si confortabil. Difuzoarele audio sunt amplasate sub pernele tetierei. Fiecare scaun are propria sa zona de sunet dedicata, ceea ce inseamna ca te poti bucura de continutul audio individual oriunde in automobil fara interferente acustice. Controlul direct al sunetului reduce numarul de piese necesare si simplifica demontarea sistemului. Acesta este doar un exemplu al modalitatilor posibile prin care dotarile tehnice moderne pot fi integrate subtil intr-un cadru interior care are aspectul unui apartament confortabil.
    Detalii sofisticate in spate
    Tapiteria din stofa pentru scaunele in MONOchrome Taupe este realizata in intregime din material reciclat, dar aici a fost tesuta intr-un design Jacquard elaborat. Tapiteria elaborata este imbunatatita si mai mult prin matlasarea precisa si este fixata cu capse pentru o demontare mai usoara, ca la scaunele din fata. Bancheta este marginita de un cadru din aluminiu anodizat, de culoare bronz-auriu. Metoda de imbinare a tapiteriei scaunului cu cadrul este un alt detaliu demn de remarcat aici, deoarece tesatura este impletita cu cadrul prin intermediul unui cablu. Conexiunea poate fi anulata din nou manual cand este timpul pentru demontarea scaunului. Covorul in MONOchrome Mint creeaza o atmosfera placuta in tot automobilul. Are tiparul caracteristic al liniilor exteriorului imprimate in el si este fabricat din plastic 100% reciclat. In montantul C, un controler iDrive de sticla de la un BMW iX se bucura de o a doua viata cu o noua functie de lampa - o nota foarte inteligenta care ilustreaza principiul "RE:USE".
    Designul sunetului pentru BMW i Vision Circular
    Compozitorul Hans Zimmer si Renzo Vitale, director sound design BMW Group, au venit cu un design de sunet exclusiv pentru BMW i Vision Circular ca o expresie a ideii de circularitate. "Ideea a fost de a combina diferite esantioane pentru a continua sa injectam o viata noua in sunetele din interiorul automobilului, in acelasi mod in care materialele sale au o noua viata", explica Hans Zimmer. "Conceptul de obiecte care pot avea o durata de viata aproape infinita ne-a inspirat sa folosim si mostre din instrumente fizice din vremuri trecute, cum ar fi un celebru violoncel vechi care functioneaza inca in timpurile moderne datorita minunilor circularitatii digitale." Luand materialele folosite in automobil ca punct de plecare, cei doi au experimentat si probe si bucle de elemente sonore, ceea ce le-a permis sa exploreze si sa creeze un spectru sonor produs pentru materialele din masina. Fiecare ton prezentat aici surprinde miscarile structurilor exterioare, zonele interioare, materialele, luminile si animatiile vizuale.
    Vehicle-to-grid deschide noi utilizari posibile
    Pe langa toate inovatiile sale de design si materiale, BMW i Vision Circular ofera si posibilitatea de utilizare intr-un scenariu de incarcare bidirectionala. Aici, automobilul ar actiona ca un dispozitiv mobil de stocare a energiei si ar furniza energie catre imprejurimile sale - de exemplu, cladiri si infrastructura. Poate furniza si in reteaua electrica pentru a ajuta la absorbtia varfurilor de cerere.
    Mobilitate inteligenta bazata pe date pentru o eficienta maxima in traficul urban
    O alta masura-cheie in directia catre o mobilitate urbana durabila se extinde dincolo de automobilul real: utilizarea inteligenta a datelor de trafic disponibile in timp real si pe termen lung pentru o eficienta maxima a mobilitatii. Pana in prezent, BMW Group a fabricat cu mult peste 14 milioane de automobile conectate care acum sunt pe soselele lumii. Mai mult, gradul de conectivitate si precizia tehnologiei de senzori utilizata se imbunatatesc constant. Informatiile colectate de fiecare automobil nu sunt folosite doar pentru a-si sustine propriile functii. Cu consimtamantul utilizatorului, acestea sunt partajate cu intreaga flota conectata, permitand tuturor automobilelor sa beneficieze de informatii. Recomandarile de viteza ar putea fi optimizate pentru a utiliza mai bine fazele semaforului ("unda verde"), fluxurile de trafic prognozate mai precis si perioadele de aglomeratie minimizate ca urmare a comunicarii automobilelor intre ele si cu mediul lor. Emisiile de CO2 cauzate de traficul aglomerat sau chiar cautarea unui loc de parcare ar putea fi reduse semnificativ la un numar mare de utilizatori.
    Informatii suplimentare cu aplicatia BMW i Insight Vision
    Aplicatia BMW i Insight Vision ofera un nou mod nou de a experimenta si de a explora interactiv BMW i Vision Circular. Aplicatia foloseste o multitudine de exemple diferite pentru a vizualiza cele patru principii de baza ale economiei circulare - RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE si RE:CYCLE. Toate aspectele acestui vision vehicle pot fi descoperite intr-un mod distractiv cu ajutorul augmented reality. Informatii suplimentare, detalii generale si date diverse au fost adaugate pentru a imbogati experienta de utilizator si pentru a oferi o mare varietate de informatii atat asupra procesului de design, cat si a materialelor si tehnologiilor utilizate. Designul aplicatiei a fost modelat pe baza aplicatiei My BMW. Experienta aplicatiei BMW i Insight Vision este disponibila exclusiv la standul expozitional.
    RE:BMW Circular Lab - RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE and RE:CYCLE
    BMW Group organizeaza un RE:BMW Circular Lab ca parte a evenimentului IAA pentru a oferi informatii suplimentare pe tema economiei circulare. BMW Group intentioneaza sa atraga publicul catre abordarea economiei circulare cu aceasta platforma hibrid de comunicatii si experienta. Sub umbrela celor patru principii fundamentale ale designului circular, RE:BMW Circular Lab invita vizitatorii IAA sa descopere, in timpul atelierelor, ce inseamna economia circulara si designul circular. "Circular Heroes", asa cum au fost numiti, vor oferi utilizatorilor lor un mod usor, distractiv si artistic de a se familiariza cu principiile designului circular, care este, de asemenea, corect de fapt.

    Vizualizari: 1946
    Citroën C4 Picasso

    Citroën C4 Picasso

    Pret: 6.050 EUR, An: 2012, Kilometri: 148.000 detalii »

    Toate anunturile »