rss

BMW Group va deschide Centrul de Competenta pentru Productia Celulelor de Baterii in aceasta toamna

  1. 11/06/2022
    Vezi toate fotografiile (1)

    BMW Group isi va deschide Centrul de Competenta pentru Productia Celulelor (CCMC) in toamna. Odata cu finalizarea procedurii de aprobare a controlului emisiilor, sunt indeplinite conditiile necesare pentru punerea in functiune a productiei aproape standard de celule de baterii litiu-ion la centrul de competenta din Parsdorf, in apropiere de Munchen. Pe o suprafata de aproximativ 15.000 de metri patrati, BMW Group va demonstra fezabilitatea industriala a generatiilor viitoare de celule de baterii de inalta performanta. Linia-pilot de la centrul de competente va face posibila analizarea si intelegerea completa a proceselor pentru a asigura productia viitoarelor celule de baterii. Acest lucru va permite viitorilor furnizori sa produca celule conform specificatiilor BMW Group si, astfel, sa optimizeze in continuare productia de celule de baterii in ceea ce priveste calitatea, productia si costurile. Compania exclude in prezent optiunea de a-si stabili propria productie la scara larga de celule de baterii.
    Markus Fallbohmer, directorul departamentului de productie de motoare, sisteme de propulsie electrice la BMW Group: "Centrul de Competenta pentru Productia de Celule de Baterii din Parsdorf este urmatorul pas logic catre patrunderea in toate aspectele lantului de valori al celulelor de baterii. Dupa implementarea cu succes a Centrului de Competenta pentru Celulele de Baterii (BCCC), acum ne concentram pe procesele de productie. Validam capacitatea de fabricatie a celulelor de baterii litiu-ion pentru productia standard la scara larga, in ceea ce priveste calitatea, eficienta si costurile".
    Productia pentru linia-pilot incepe esalonat din toamna anului 2022
    Investitia in faza initiala de dezvoltare pentru CMCC - Centrul de Competenta pentru Productia Celulelor de Baterii se ridica la aproximativ 170 de milioane de euro. La locatia din Parsdorf vor lucra aproximativ 80 de angajati. Ministerul Federal German al Afacerilor Economice si Ministerul Afacerilor Economice, Dezvoltarii Regionale si Energiei din landul Bavaria sustin proiectul in cadrul procesului de finantare europeana IPCEI (Proiecte Importante de Interes European Comun).
    Datorita tehnologiilor complexe implicate, productia celulelor de baterii va fi pusa in functiune in etape, urmand sa inceapa la CMCC in toamna. In faza initiala de lansare, sistemele pentru productia de electrozi vor fi instalate si rulate. In aceasta etapa, materiile prime, cum ar fi grafitul si oxizii de nichel pentru electrozii bateriei, sunt masurate si combinate. Aceasta este urmata de acoperirea foliilor metalice si comprimarea finala.
    In a doua faza vor fi instalate sistemele pentru asamblarea si formarea ulterioara a celulelor. In acest pas, electrozii sunt procesati cu celelalte subcomponente pentru a crea celule de baterii si sunt formati si verificati pentru calitate. Intregul proces de lansare va dura aproximativ un an. Pe parcursul anului urmator, productia aproape standardizata de celule de baterii la centrul de competente va trece la functionarea normala.
    Competenta in fabricarea celulelor pentru Neue Klasse
    In Parsdorf, activitatea se va concentra si pe procese si sisteme de productie inovatoare care pot fi utilizate in productia standard. La aceasta locatie, BMW Group va produce mostre de celule de baterii pentru urmatoarea generatie a tehnologii bateriilor ce va utilizata la Neue Klasse. Neue Klasse reprezinta un salt tehnologic major pentru companie in sistemele de propulsie electrice. Obiectivul este de a creste semnificativ densitatea energetica a urmatoarei generatii de celule litiu-ion si, in acelasi timp, de a reduce costurile de utilizare a materialelor si de productie. CMCC va avea o contributie importanta la aceasta. Operatiunile din Parsdorf se vor baza, asadar, pe energie electrica produsa folosind energie regenerabila, inclusiv din sistemele fotovoltaice de pe acoperisul cladirii. De asemenea, locurile de parcare din garaj sunt dotate cu infrastructura de incarcare.
    Markus Fallbohmer, directorul departamentului de productie de motoare, sisteme de propulsie electrice la BMW Group: "CMCC ne va permite sa ne completam cunostintele de-a lungul lantului de valori, de la dezvoltarea celulelor de baterii pana la productia de module si componente ale sistemului de propulsie, pana la si inclusiv instalarea bateriilor de inalta tensiune complet asamblate la uzinele noastre de automobile. La fel ca BCCC in domeniul cercetarii celulelor, productia aproape standardizata din Parsdorf va crea o un centru de competenta in productia de celule de baterii. Aceasta inseamna ca expertii BMW Group vor putea discuta subiecte cu producatorii de celule la acelasi nivel de informatii si vor putea optimiza procesele si tehnologiile".
    Imagine completa a lantului de valori al bateriei
    BMW Group comanda in conditii controlate si specificatii clare celule de baterii de la mai multi furnizori globali, inclusiv Samsung SDI, CATL si Northvolt. Celulele sunt asamblate in module si ulterior baterii, in formate specifice, in fabricile BMW Group.
    Dezvoltarea bateriilor se face de catre BMW Group alaturi de parteneri in Centrului de Competenta pentru Celulele de Baterii al BMW Group de langa Munchen.
    Componentele sistemului de propulsie electric sunt produse in mai multe locatii din reteaua de productie BMW Group. De exemplu, bateriile de inalta tensiune, modulele de baterii si componentele sunt produse in Germania, la uzinele din Dingolfing, Regensburg si Leipzig. Alte componente electrice ale sistemului de propulsie provin de la uzina din Spartanburg (SUA) si de la joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive din China.
    Reteaua de productie BMW Group
    Timp de decenii, BMW Group s-a vazut ca un etalon in ceea ce priveste tehnologia de productie si excelenta operationala in productia de automobile. BMW iFACT0RY. AGILA. VERDE. DIGITALA. reprezinta tinta strategica a retelei globale de productie. Ofera raspunsuri la provocarile transformarii catre mobilitatea electrica si adopta o abordare globala.
    Agila reprezinta eficienta, precizie, flexibilitate maxima si capacitate remarcabila de integrare. Verde include utilizarea tehnologiilor de ultima generatie pentru a stabili o productie cu cea mai mica cantitate de resurse. Obiectivul este ca pana in 2030 sa se reduca emisiile de CO2 per automobil produs cu 80% fata de nivelurile din 2019. Digitala se concentreaza pe stiinta datelor, inteligenta artificiala, precum si planificarea si dezvoltarea virtuala. Productia BMW Group aduce astfel o contributie decisiva la rentabilitatea companiei.

    Vizualizari: 596